3 008 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Fästpunkter IKEA kök?
Hej!
Håller på att regla upp nya väggar i vårat kök. Kom nu på att jag glömde kolla fästpunkterna på bänk och högskåpen när jag var på IKEA senast. Alltså på vilken höjd under kanten på skåpen som förskruvningen in i väggen sitter? Om nån där ute sitter på svaret så vore jag tacksam! Måste sätta dessa reglar under helgen!
Frågan alltså vilken höjd jag ska sätta reglarna för bänk/högskåpens infästning i vägg. Lite spel finns då jag sätter rejäla reglar...
Tack på förhand!!
Martin
Håller på att regla upp nya väggar i vårat kök. Kom nu på att jag glömde kolla fästpunkterna på bänk och högskåpen när jag var på IKEA senast. Alltså på vilken höjd under kanten på skåpen som förskruvningen in i väggen sitter? Om nån där ute sitter på svaret så vore jag tacksam! Måste sätta dessa reglar under helgen!
Frågan alltså vilken höjd jag ska sätta reglarna för bänk/högskåpens infästning i vägg. Lite spel finns då jag sätter rejäla reglar...
Tack på förhand!!
Martin
Hålen vid skåpens skruvbeslagen sitter 4,5 cm från skåpens höger/vänster-sida och 6 cm från ovankanten av skåpen.
"Mitten" på fästreglen monteras då enligt följande.
Väggskåp/högskåp 211 cm = regelhöjd 205 cm.
Väggskåp/högskåp 233 cm = regelhöjs 227 cm
Bänkskåp 86 cm = regelhöjd 80 cm.
I alla mått ovan är ben 16 cm inräknade.
Kanon! Tack så hemskt mycket! Detta underlättar enormt.JLT skrev:Hålen vid skåpens skruvbeslagen sitter 4,5 cm från skåpens höger/vänster-sida och 6 cm från ovankanten av skåpen.
Martin
Klicka här för att svara