Inredning
Kromo: Okej själv anser jag det viktigaste i uppfostran är att ge barnen självförtroende att våga ta egna beslut!
bozze4evigt: Lägger in bild på hur mina dörrar blev. Visserligen i ekfanér. Var skeptisk men resultatet blev riktigt bra, supernöjd. Och då betalade jag 300kr för 4st dörrar, kapning + kantlist. [bild] [bild]
anders07: Och så kan man ju trixa lite... :) http://www.byggahus.se/forum/fonster-dorrar/208610-enkel-och-billig-morklaggning.html Mvh, Anders
LillaMini: Ikea har många olika byråer, varierande priser/stilar/höjder, men där kanske det finns något som passar både planlösning och plånbok?
Workingclasshero: Kan bara tipsa dig om en lite okonventiell lösning med schäslong. Skaffa en soffa/schäslong i moduler, då kan du köpa en schäslongsdel och en soffa med armstöd i bägge ändar. Då får du armstöd på bägge sidor på schäslongen och soffdelen. För mig är detta den optimala soff/schäslonglösningen, snyggt och praktiskt.
parkavenues: Jag tycker det är jättetråkigt :( Bygglov som förut var mitt favoritprogram har då hittills inte gjort något som tilltalar mig 2013...
Hemmakatten: Bodde i en lägenhet, en hyresrätt, för ganska många år sedan. Grannen ovanför var operasångare och var anställd i Kungliga Operans kör. Han hade en flygel som, när han skulle ha in den, förstås inte gick in i hissen eller heller inte kunde bäras i trapporna. Lösningen blev att med lyftkran ta in den via balkongen. Grannen fick dessutom bekosta borttagning av två fönster inklusive
TottaMalin: Vi har satt en lång klädstång i snedtaket på en kattvind och har använt oss av flera Elfas mittfäste (http://se.elfa.com/site/sv/swe/produkter/mittfaste-for-kladstang) i kombination med Elfas klädstänger. Sen beror det ju självklart hur mycket taket lutar om klädgalgar får plats, men hos oss fungerar det utmärkt...
Christian_S: Bygghemma.se har 25 procent rabatt på Elfa till den 28 februari.
super_fia: Tack för alla fina tips! Det blir nog att försöka få fram ett snickeri som kan göra ett bort till lämpligt pris. Lövsjö hade mycket fint men jag tror att det kan vara lite för rustiki för vad vi är ute efter men det kan helt klart användas som inspiration. Tack! Någon som känner till en snickare som är bra och kan rekommenderas? Stockholmsområdet.
Grantoppen: Jag ska tapetsera om sovrummet och vill få till en lyxig känsla. Hittade denna tapet som jag tyckte var snygg men hittade ingen tillverkare eller namn. Nån här som sitter på sån info? Skulle vilja ha den som fond och komplettera övriga väggar med samma bakgrundsgrå färg om det är möjligt. [bild]
AXS: Det jag hittade som var billigast när jag skulle bygga i höstas. http://www.willabdirekt.se/Home/Products/4.aspx
HandySmurf: Jag tror att det blir ganska stadigt om du använder ett sådant fäste för tre stycken skruvar. Har själv en handledare i en trappa som är fäst med mollyplugg i gips på ena sidan och den sitter bra. Men jag är ingen expert.
jarlh: Sovrummets tv har underkant ungefär 135 cm över golvet. Precis lagom tycker jag. (37", 1 meter från fotänden.)
bobas: [citat] Angående rattar kan jag rekommendera Fanatecs csr elite till PC,xbox och Playstation. Csw är en värre modell med utbytbara rattar men fungerar bara på PC. De säljer även pedaler där clubsport modellen är bäst. Dock finns det hydrauliska pedaler av andra tillverkare. Ett Fanatec kit går på ca 8-9000kr för ratt, pedaler och växelspakar.
Snailman: Har kollat på dem nu, de var ganska veka, profilerna var i lackad plåt, så även golvskenan (i utställningen så satt det en golvskena i aluminium men golvskenan i paketen var av stålplåt! verkade sitta hjul även mot takskenan. Men de var för enkla för min smak, bauhaus har även ett par dyrare sorter men de var överprissatta jämfört med alternativen. kommer att köpa en sort som har
Suhagg: Behöver bygga ihop en soffa efter mina önskemål och kikar runt lite vad det finns att välja på. Vill ha något med lite bättre kvalitet och något som inte blir slitet eller nersuttet efter några år. Har ni några ni kan rekommendera som inte kostar multum bara för det är ett "märke"? Tänker mig MIO eller liknande prisklass. Max 20.000kr för en riktigt stor hörnsoffa enligt mina
simpa81: Jag har en uppsättning av själva glaslådorna i källaren. Bortskänkes till den som vill ha dem! Finns att hämta i Sandviken.
raveper: Efter så många år klarar nog ungarna av trappan utan hamprep.. ;)
HandySmurf: [citat] Tydligen tycker de flesta om när det är ljust och fint när de är på visning i lägenheter. Det fungerade iallafall för oss vid vår senaste försäljning. Om man inte vill få med många budgivare och få ett högt slutpris vid försäljning utan bara få den såld så kan man visa sin personligt inredda lägenhet med färger så att man tror att innehavaren är färgblind. Har
sir1: Hej. Jättetack för info. Vi har mässingdörrar som ska sitta i gångjärnen. Ventilationen/draget i huset är ett fsx system. Det finns inluft underifrån/sidan av öppna spisen. Kan ha varit en kanal som kommit utifrån. Men idag är det en lucka nere till höger utanför öppna spisen. Dvs draget blir inifrån huset. När vi tänder upp så öppnar vi ett fönster och har stängda
jtl: Tack! En bra länk och vi hittar säkert några som är tillräckligt lika.
sinuslinus: Rätt svårt att förstå hur du tänker. Lägg upp en skiss så får du säkert svar.
Lostmoose: Jag skulle nog ha tagit ett lite grövre järnrör (runt eller fyrkant) och svetsat på en lite större (men inte större än stolpen är grov) platta i botten med hål i varje hörn. Sedan borrat för betongexpander i bjälklaget och skruvat fast den. Sedan borrat ut i stolpen för röret, muttrarma, och fräst ur för plattan. Sedan är det bara fixera stolpen i röret med en snygg skruv, eller