C
cecar33: Du är då en lustig en, vad är udda gångjärn och vad är vanliga gångjärn sist men inte minst vad då 60-talsskåp??:beer::beer::banghead:
1 svar · 2,2k läst
S
San_87: Det ser ut som vanliga klämfästen från t.ex Pauliscand eller GSAB. Går du till ett glasmästeri kan de nog ta hem såna åt dig och även hjälpa dig med glaset. Men jag tror tyvärr inte att det där räcket klarar säkerhetskraven för fallskydd.
1 svar · 2,2k läst
·
C
cadolle: Så kan det gå när man är för snabb med ctrl+v :D
2 svar · 1,5k läst
L
LillaMini: Är lite svårt för mig att se på deras bild, men jag tycker att det verkar likt den typ du söker: http://www.specialbeslag.se/snapplas-p-230-c-193.aspx
2 svar · 3,5k läst
·
K
Kattmatte2: Tusen tack för hjälpen :-)
3 svar · 18,2k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Vad är det för typ av gardinstång du tänker dig och vilken gardin tänkte du ha?
2 svar · 5,2k läst
Z
zeepreeme: Tack så mycket för alla svaren! Det blir nog Ikea varianten.
6 svar · 5,9k läst
·
E
elinar: Jag skrev ett inlägg i forumet i februari och frågade om hur bygga podie med säng under och då fick jag två svar. Ett ligger kvar med bild. Det andra svaret medföljde en länk till hur man bygger efter ett reportage i aftonbladet. Nu är den borta. Just nu när jag skulle behöva den som bäst. Hur gör jag då? Kanske någon vet?:rolleyes: Varma hälsningar! Elinar sommargyllen@yahoo.se
0 svar · 2,1k läst
T
tlundberg: http://www.bromollamobler.se/settler-matgrupp-p-1322-c-120.aspx [bild] http://www.bromollamobler.se/granvilleverdon-lodge-p-1225-c-120.aspx [bild]
7 svar · 32,5k läst
·
J
Jerpa: Tänkte också på spik. En tanke var även nån typ av lim, pl400 eller dito.
5 svar · 9,0k läst
·
M
Matjesgården: Tack! Smart med hylla för att ha lådor som når längre in i botten :)
2 svar · 5,2k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Dom har mått som passar i spikplåtar?
6 svar · 5,0k läst
HandySmurf
HandySmurf: Har tidigare bott i hus från miljonprogrammet. Där var alla innerväggar lösa moduler som man kunde flytta för att ändra planlösning. Det fanns de som var 60 cm och andra var 120 cm. Fanns naturligtvis med hål för dörrar osv. Lägenheten hade lineoleummatta på golven och sedan var elementen ställt på golvet och fastskruvade med en spetsig skruv mot taket. Golv o tak var
6 svar · 19,5k läst
N
norrbottenstorpet: Skulle ju vart en bild med i det inlägget :o [bild]
8 svar · 10,7k läst
·
Springare
Springare: [citat] Vilken diameter på borren använde du? Ska köpa borr och funderar på 17mm. Hur kapade du rören?
24 svar · 75,9k läst
·
T
thomasx: [citat] Ta en tur till Åstol, Smögen och Koster och be att få titta in i stugorna, sen är det bara att skriva en artikel och en bok och vips är den beskrivern :) Kanske hög tid att någon gör det :)
29 svar · 9,0k läst
M
Modig: Jag tror att det brukar vara i början av sommaren, kanske maj/juni. Har också för mig att det brukar vara 20 % rabatt.
2 svar · 5,5k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Kolla med ett lokalt snickeri.......
7 svar · 2,2k läst
MathiasS
MathiasS: Du vill ha en gardinstång i taket alltså? Annars kan du ju vara lite mer traditionell och montera en skena med spottar: http://www.eldirekt.se/belysning-lampor/inomhus/skenor/1-fas
1 svar · 3,7k läst
johan.d.hallin
johan.d.hallin: Jag tror det är enklare att sätta små distanser i hörnen, med rundningen, och sen skära dörrarna med 45graders vinkel så att hörnen på dörrarna blir raka, brutna hörn istället för avrundade. Annars är det nog bara att ta fram någon form av såg/slip. Börja i mitten så ser du hur mycket skit som lossnar vid sidan av sågspåret när du sågar. Sen går det väl alltid att
11 svar · 4,1k läst
·
Realdoolar
Realdoolar: Tyvärr inte, deras motoriserade fäste har ganska kort arm vad jag vet :( Tänk att armen minst måste vara lika lång som halva tvns bredd. Kolla upp ett märke som heter "Lava", dem har motoriserade fästen för större apparater till hyggliga priser.
8 svar · 1,8k läst
sir_daniel
sir_daniel: Det låter inte som en dum idé. Annars kanske öppna upp väggen utifrån och lägga in lite träreglar där som stöd för loftet?
4 svar · 2,7k läst
·
L
LillaMini: Om den är tänkt för att hjälpa äldre ta på och av skorna så bör den vara högre än en standardstol, äldre och rörelsehindrade får ofta ut förhöjningsdynor som hjälpmedel. Dessa dynor är av hårt skum och ca 10-12 cm höga.
6 svar · 54,9k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Lite??? Men varför inte. Vi är ju rätt många nördar här så... :D:o
3 svar · 9,8k läst
W
Wilfa: Något snickeri nära dig?
1 svar · 4,1k läst
N
Nerre: Är man flera i familjen är det inte alltid så lätt. Som flera har påpekat så öppnar man gärna inte varandras post. Sen blir det ju en del post som behöver nån form av åtgärd (räkningarna är enkelt, de kan man lägga i en hög, men såna saker som självavläsning av vattenmätare och liknande kan man ine gärna lägga i räkningshögen). Sen har vi "reklamen". Där är det ju i alla
30 svar · 7,3k läst
·
Hejduk..tig
Hejduk..tig: elbutik har liknande http://www.elbutik.se/product.html/puri-spotline-set-230v-1-fas http://www.elbutik.se/product.html/spotline-spotlight-ronda-50w-g?category_id=15056
7 svar · 2,8k läst
·
Hejduk..tig
Hejduk..tig: JA äntligen, efter ett drygt år så sprang jag på stolarna som kändes rätt! De heter Vienna och köptes in från Inside möbler (insidemobler.se). Bifogar bild, men stolarna är svart/svart, inte vit/svart som på bild. [bild] Ben i svartbetsad ask och klädsel i svart bycastläder. Tunga!
10 svar · 7,8k läst
·
G
GillarAttFixa: Du kan sätta skjutdörrar framför snedtak. Det är inga problem. Men den "sneda" skjutdörren kan bara vara lika bred som den raka, dvs ca 60 cm. Se länk: http://www.mirro.se/skjutdoerrar/inspiration/?puid=165&L=&= Du kanske kan göra en snygg öppen hylla längst till höger? Eller sätta garderobslådor med snygg front? http://www.mirro.se/inredningar/inspiration/?L=&puid=3528&=
8 svar · 4,3k läst
·
E
elinar: Tack så jättemycket att du tog dig tid söka. Minns du var du fann denna bild? Varm vinter/vårhälsning! Elinar:)
2 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.