Inredning
Per_2014: http://www.bauhaus.se/catalogsearch/result/?q=Nylonplugg
snowjim: Vi valde att borra i de metall fästena som visas på sista bilden i min föregående post och då sätta små distanser till väggen som blev lika djupa som lådan så att säga. Det fungerar mycket bra! Din idé e dock god och hade säkert fungerat väl.
snowjim: Hmm, min förhoppning var att jag inte skulle behöva måla dem och valde därför vit kulör? Jag måste alltså måla säger ni? Då känns det som att det är bättre att vänta tills jag bytat ut listorna. Ang skugglist så tror jag inte det nej, den sitter ut som den ska på vissa ställen och andra inte. Min uppfattning är att takplattorna är ojämna, kanske har man gått på dem upp på
freka586: Jag är sugen på en skjutdörrsgarderob, men har en liten extra krydda i form av snedtak. Grundplanen är 3 dörrar á 750mm, där den sista är kapad i övre hörnet med 250/250mm. Se bifogad skiss. När man tittar på Elfa & co hänvisar de alltid till att snedkapade dörrar kräver styrskena. Det ställer till problem med vår planerade inredning, så jag vill in i det längsta undvika det.
vectrex: Här är ytterligare ett exempel på en fräsmall in action, från i vintras när jag gjorde ett bord till min såg! [bild] [bild]
Krilleman: Ämnet har varit uppe förut i flera trådar, den senaste här: https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/257283-jag-har-sokt-land-och-rike-efter-denna-del.html Gängfläns är den korrekta benämningen. Lagerförs av bla Dahl.
PetterW: Jag tänkte hänga upp en skjutdörr, dubbel 2x500 mm men inte "överlappande" utan i en enkel skena (180 lång) så att den stängs kant mot kant (så att öppningen blir 80 alltså). Den behöver/bör inte vara robust utan det kan vara ganska lätta dörrblad. Inget avancerat heller, bara släta vita tänkte jag. Någon som har något bra tips om var jag kan hitta en sådan, eller vilka delar
Yrrol: Jag chansade och köpte 30st blandade krokar ifrån clasohlson för 99kr och blev positivt överraskad. Jag var rädd att det skulle vara få av dom sorter jag ville ha men det var flest av just dom. (vanlig rak uppåtkrok). - Ska köpa två paket till tror jag. Roligt att få upp verktygen. :) Köpte även deras skruv som mycket riktigt var trevligare än biltemas korta skruvar. Men om jag
Kim Choudhary: Hallå, Jag får inte exakt vad du vill? Och denna pdf url inte laddar antingen är ogiltig eller felaktig.
Kim Choudhary: Hej kan du förklara det eftersom jag inte får det vad du vill säga
ccf: Kolla i kapitel 7 i Häfeles katalog för lite inspiration :) : http://hafele.com/gb/en/external/blaetterkataloge/TCH2013/ (börja på sidan 7.1, men de mest intressanta kommer längre fram i kapitlet).
prototypen: Du bör ha möbeltort virke, dvs 7-8%. Byggvirke kan hålla 15-20% initialt så låt det isf torka inomhus ett bra tag. Naturligtvis ska du göra limfog, då finns det en chans att det håller sig rakt. Protte
Mangan84: Kanske en sån här? http://byggkatalogen.byggtjanst.se/produkt/avtorkningsmattor-entregaller-od/fotskrapa-efter-1850/108950
EB: Du kanske redan har köpt gardintyg, men här finns massor: http://www.allstugan.se/linnetyger/lin Inte så billigt dock, men inte alls i samma klass som Svenskt tenn. Dessa är billiga, men har inte så många val: http://www.jonic-textil.se/linnetygerlinneenfargat-c-103_29_32.html?osCsid=d7dd912020907a586912cf4df40ec446
magda136: Väcker en gaaaaaaaaaaammal tråd. Jag är också på jakt efter ett lite större nyckelskåp nämligen. Jag kollade upp Zitti men det är endast 6cm djup. Jag skulle behöva något 9-11cm djupt istället. Någon som har några tips...?
hsd: Illa , skitilla ett så stort företag med så dålig passform
pelpet: Jag hade valt en ekskiva som matchar golvet i nyans. Det blir ofta väldigt bra om man matchar golv och bänkskiva.
Viktorcloetta: Det är bägge, skulle tro att det är samma serie? :)
tommib: Det är rätt billigt ja och man får vad man betalar för, det är helt riktigt. :) Jag har dock inte upplevt något problem med svaj men mina sitter i och för sig fastskruvade i väggen. De har överlevt två flyttar så jag är nöjd. Jag tittade bl.a. på just djup när jag köpte min Reciever så det var ett medvetet val att köpa något som passade i en Bestå. Jag har kompletterat min
falkn: Majoriteten av deras vitvaror tillverkas idag av Electrolux. T.ex. diskmaskinen Välgjord, som kostar ytterligare några tusen när det står Electrolux på den och ytterligare lite om det står Husqvarna.
pelpet: Hur stora är barnen? Ikea har barnsängar som är 70x160. Du skulle få in tre sådana längs nedre kortväggen och långväggen.
karlmb: Profilerad handledare i ek för 44 Eu/3 m låter inte så illa vad? Visserligen fingerskarvad men den ska mahognylaseras så det kommer knappt att synas. Eller svarvade pinnar för 2-3 Eu st. De är dock lite för korta då jag måste förlänga alla 1-2dm. Tur man har större valmöjligheter gällande dimensionen där, lutar åt hyvlad 70x70 , 9 Eu för 4,2 m. Sedan ska de kraftiga stolparna
pelpet: Ta med dottern och en måttskiss på Ikea och låt henne välja möbler själv.
boxplayer: Hejsan Vi har börjat så smått och planera upp omrenovering av ett rum som just nu är ett allrum men som ska bli ett matrum. Vi har nu kommit fram till att den långa väggen kommer att bli en falsk stenvägg med lättbetong sten. Det sitter just nu gips och tapet på den. Vad är nu bäst och göra. Är det och riva ner tapeten med alla möjliga medel utom ånga, eller ska vi riva gipset och
JH83: Tack för utmärkta synpunkter. Pelpet och Micro, ska titta på en sådan lösning! Super! Rummet är litet, därav bokhyllehängningen. Ovanför eldstaden blir det skitvarmt...
Karin Baier: jag har glott å glott i färgaffären, men de hjälper liksom inte... den ena ser gul ut, den andra ser grå ut, en tredje ser vit ut tills den hålls brevid vit, då blir den gul, osv..... i oändlighet...
kehe04: [citat] Hej står inför ett trapp bygge på landet nästan identiskt med de jag läste om i tråden , har du kvar , och har du läst att dela med dig av ritningen skulle det vara en stor hjälp. Kent.hedstrand@Gmail.com