Hejsan
Vi har börjat så smått och planera upp omrenovering av ett rum som just nu är ett allrum men som ska bli ett matrum. Vi har nu kommit fram till att den långa väggen kommer att bli en falsk stenvägg med lättbetong sten.
Det sitter just nu gips och tapet på den. Vad är nu bäst och göra. Är det och riva ner tapeten med alla möjliga medel utom ånga, eller ska vi riva gipset och upp med nytt? Anledningen att jag frågar är att tapeten som sitter på gipset är första och enda tapeten och jag antar att den sitter som f*n. Så skulle jag riva tapeten så känns det som att pappen till gipset följer med. Sant eller falskt?
tack på förhand