Semiproffset
Semiproffset: [citat] Snyggt. Det är så jag menar att man får göra om man skall bygga speglarna själv. Frågan är om det finns snygga listprofiler som passar med ex. 7mm plywood eller mdf. Höök verkar fräst en hel del själv..
6 svar · 6,4k läst
·
yonna
yonna: Den har ju en borste även om den inte är så effektiv.
5 svar · 11,2k läst
·
V
Viceri: Tack för svaret Pillan71! Läste något liknande i en annan artikel och efter att funderat fram och tillbaka i veckor (flyttar först in i december och ej köpt något än) så börjar jag mer och mer svänga totalt. Min nya tanke är att det speciella furugolvet lättast inreds med möbler som är vita och matta och de kan ju mycket väl ha en rustik ton som jag gärna vill ha. Svängt från
4 svar · 3,4k läst
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: Det tycks som om HTH har garderober (som med rätt sockel) kan komma nära min höjd och som kan fås med dörr och även stomme i ekfanerat meterial (alltså inte melamin). Stomme visade sig dock vara dyrt så för oss blir det nog vitlackad stomme och fanerad dörr.
6 svar · 3,3k läst
P
Pysslarn: Vi brukar lägga in stearinkladdiga ljusstakar på en tidning i ugnen, 60-70 grader. När det mesta runnit av kan man torka rent med hushållspapper medan den ännu är varm; handskar kan vara bra att ha på sig. När det gäller oxideringen tror jag mest på puts- eller polermedel, misstänker att kemikalier påverkar de oxiderade ytorna och de som inte är det olika. Elbow-grease som jänkarna
6 svar · 5,9k läst
·
T
Troberg: Tanke: Hade man kunnat utnyttja att skivan är delad genom att ändra konstruktionen lite på bordet så att man, vid behov, kan lägga till en inläggsskiva i mitten för att bredda bordet? Det skulle antagligen inte vara ett alltför avancerat bygge. Det finns gott om bord som man kan göra längre, men ingen tänker på oss brädspelare och gör bord som man kan göra bredare... [citat] Mega
26 svar · 13,5k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Kan nog vara läge att ha de individuella delarna på en roterande platta.
6 svar · 4,6k läst
S
snowjim: Vi hade en gäst igår som satt i den nya vita soffan och det blev små färgavlagringar(blå jeans) på utsatta områden direkt och det hade det såklart även blivit på en mörk soffa, skillnaden är att här syns det direkt. När det gäller stor så tror jag att slitaget är högre än i en mjuk soffa. De vita stolarna vi hittat har par månaders garanti kvar så de har kanske inte använts
5 svar · 4,4k läst
N
niklasp85: Det vore toppen om det inte vore så att det var en dörr inne i hörnet där! :) Det är dörren till källaren. Men vi ska titta lite på mattor och växter. Toppenbra tips.
4 svar · 2,2k läst
·
GoForIt
GoForIt: Lägger en peng på cirka 27-30 grader..
1 svar · 1,4k läst
A
Atom: Till tapen, ren bensin.
9 svar · 7,5k läst
·
E
elisa_82: Den där blir för lite för oss, vill ha plats för barnen när dem titta på tv med kompisar och även när vi vill vila och så, men jag kollade på nätet såg den här sida väldigt bra priser så jag tänker faktiskt chansa jag har beställd tygprover på den första soffa men på andra fanns inte! men nu jag blev osäkert vilken ska jag välja den första är en vanligt 3 sits soffa med
4 svar · 3,3k läst
P
peroande: Väcker liv i min gamla tråd. Jag har ännu inte kommit till skott med skjutdörrsgarderoben. Jag har tittat på färdiga dörrar, t.ex. från Elfa och slås av hur stort djup de kräver. 7-9 cm är vanligt. Min garderob får bli max 64 cm djup inklusive dörrar. Mycket mindre än 59 cm invändigt vill man inte ha om det ska gå at hänga ytterkläder på en klädstång. Finns det någon skena
7 svar · 3,2k läst
T
Thomas_Blekinge: Hej för TV-hörnan planerar jag omdragning av el och en allmän uppsnyggning. Jag tänkte öppna väggen (gips) och bakom finns en kattvind. Jag tänkte fälla in en box i väggen med plats för satellitdekodern samt övrig teknik och uttag för antennsladdarna. Eluttag ska det också finns i skåpet. Dörren tänkte jag av glas, flush med väggen. Någon som har gjort något liknande, eller har
0 svar · 1,6k läst
M
MissAnpassad: Kikade lite snabbt på Blocket i Östergötland och här har du material till två sängar för 400 kr. http://www.blocket.se/ostergotland/Innerdorrar_63556291.htm?ca=14&w=1
4 svar · 2,0k läst
G
gaia: nja.... två olika uttryck av skärgårdsidyll i mina ögon. Välj någon barstol i vitt men kanske utan ryggstöd ? gaia
11 svar · 5,0k läst
·
G
gaia: nu ska man också tänka på hur bekväma dom knopparna är att hantera? Större och plattare knopp är enklare att greppa och dra med blöta fingrar , tycker jag. Porslin för att det är lätt att hålla rent och ytan ser alltid fräsch ut . Definitivt inte mässingkulor om jag skulle välja :). Själv har jag nyss beställt enkla knoppar av grå metall med rostfritt-look hos beslagsbutiken.se.
6 svar · 1,9k läst
·
M
mlkjhr: Det är inga problem att slipa och få det bra men du behöver bra grejjor, en bandslip och en roterande/oscillerande slip. Om man är riktigt kinkig med att tjockleken på skivan skall bli exakt över hela ytan så kan man göra gropar på lite strategiska ställen som är lika djupa som den djupaste skadan man vill slipa bort. Var försiktig med bandslipen i början om du är ovan med en sån,
3 svar · 11,7k läst
T
Tauriel: Hej! Första inlägget! I vårt radhus med många trappor ska vi lägga in trappstegsmattor (självhäftande, halvcirkelformade) för att hunden inte ska halka. Vi har tittat på dyra i en mattaffär och billiga på Jula. Har någon erfarenhet av Julas eller av andra till måttligt pris? Vi behöver 36 stycken så vi måste tänka på priset.
0 svar · 4,4k läst
elpaco
elpaco: Ja att fälla ett gammalt träd skall man verkligen sova på ett par veckor minst. Det växttaket är ju oersättligt, och skuggan går inte att efterlikna. Det är ju framför allt just trädgård som ger gamla områden den där mysiga känslan som nästan alltid saknas i nybyggarområdena (med platta gräsmattor, små ängsliga äppelträdstumpar och häcklösa tomtgränser). Passande namn
16 svar · 7,8k läst
Y
Yrrol: [citat] euuuwww :confused: Kanske dags att köpa en säng med massa gift i sig på ikea trotsallt. ;)
6 svar · 7,9k läst
C
corre: Hydrogen peroxide är väteperoxid på svenska, finns i hårblekningsmedel tex. Du kan nog köpa det på vissa Apotek också.
10 svar · 2,4k läst
·
G
gaia: det finns gardinstång med fjäder typ duschgardinstång fast mycket tunnare nätt platt rör. Köpte den i en gardinbutik SYKNUTEN nära Ängelholm ( hemsida finns ). Har aldrig sett liknande stång i andra butiker. Den ska hållas spänd mellan två väggar i fönsternischen så det måste finnas en fönsternisch som på dina foton :). gaia
6 svar · 14,2k läst
·
bonnier
bonnier: Ja har det gått förut så borde det gå igen. Du behöver inte tacka mig för den kommentaren :D
3 svar · 1,7k läst
S
snowjim: Vi valde likadana gardiner i 2 rum men då hängande på olika vis. I köket hänger de mer in på fönstret och har omslag för att inte täcka för mycket av ljusinsläppet. I datorrum valde vi att montera gardinstången ganska brett utanför fönster vilket gör att fönstret får en stor roll i rummet. Gardinerna hänger bara rakt ner här. För att få fina vågor valde vi 4 fingers
4 svar · 4,2k läst
pelpet
pelpet: Ingen som har koll på detta?
1 svar · 4,5k läst
·
H
haeh: [citat] Hej! Gammal tråd, men jag försöker ändå. Jag har exakt samma problem med en svängd trappa precis som bilden överst i denna tråd. Den nedre delen är ganska kort, dessutom med ett fönster precis ovanför så jag tänkte bara sätta en handledare längs med den långa övre delen. Precis som bilden visar så blir trappan flackare när man går uppifrån och närmar sig 90 graders
3 svar · 57,9k läst
·
A
AskeHolst: Kolla med Sibes Metall, de har en del att välja på, trevliga att prata med också om man vill ha något speciellt (fast fyra dörrar är nog för lite för specialare). Webbshop om man inte vill prata men bara beställa.
4 svar · 7,1k läst
·
bax
bax: http://www.adahls.se/index.php/saeljes Scrolla ner lite. (Nej, det är inte jag som är Andreas)
1 svar · 1,9k läst
·
T
Tiger79: Slog du till på Duratrax? MVH
1 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.