5 965 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Loftsäng!
Jag har länge varit emot att ha loftsäng men jag bor i en etta och har en 140 säng.. så känner att det nästan är nödvändigt.. saken är bar den att jag vill inte ha en "ikea" loftsäng.. för dom ser förjävliga ut enligt mig. vill ha en fin som tar så lite plats som möjligt. någon som vet vart jag kan få tag i en finare loftsäng än dom dom har på ikea?
Jag såg annars allldeles nyligen ett reportage med en lite annorlunda lösning. Istället för loftsäng hade man gjort som ett "etage" som bara var ungefär en halvmeter ovanför golvet. Ovanpå etaget hade man arbetsplats med skrivbord o dyl. Sen var sängen satt på hjul och dagtid rullades den in under etageplanet. Ett litet draperi hängde för för att dölja sängen. Ett par trappsteg typ en pall som var lätt att flytta ställdes framför så det var lätt att gå upp till arbetsplatsen. På kvällen var det bara att flytta undan trappsteget och rulla ut sängen.
Jag tyckte det var en bra lösning om man slippa den här känslan av att behöva huka under en stor loftsäng som tar upp halva rummet.
Jag tyckte det var en bra lösning om man slippa den här känslan av att behöva huka under en stor loftsäng som tar upp halva rummet.
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Klicka här för att svara