Jag såg ett par riktigt coola skärmar med text i en tidning en gång för inte allt för länge sedan. Skärmarna utgjorde rumsavdelning i en matsal och texten var i någon riktigt oläslig snirklig stil. Jag skulle vilja ha den typen av text ovanför sängen. Alltså inte bara några fjuttiga meningar utan ett område som täcker 1.5 x 1.5 m.

Någon som vet om man kan köpa färdiga textremsor eller måste man lära sig skriva själv på väggen?

Vi gjorde en cool sak på jobbet. På kontruktionsavdelningen så tog vi en projektor och projkterade en ritning lite snett på en vägg och sedan målade vi ritningen på väggen. Ritningen var rejält uppförstorad så att linjerna blev ungefär 1-2 cm breda.

Tjenare!
Här kommer ett tips på en nätbutik. Har sett att även vi i Sverige kan beställa, men då blir det förstås lite dyrare... Rackarns snygga texter har dom i alla fall - och vill man kan man designa helt egna.

Här är länken: http://www.wonderfulgraffiti.com/index_f.html

De har verligen jättefina texter! Men är det bara jag som inte kan hitta lite längre texter på deras sida? Kanske en affärsidé att starta en sida i Sverige som trycker upp texter för fondväggar?!

Gå in till närmaste reklamateljé och prata med dem.
De kan skära ut vilken text du vill, i vilket typsnitt du känner för i dekorfolie, som du sedan monterar på väggen som ett självhäftande kontakpapper och tar sedan bara bort appliceringstapen som sitter över folien och håller ihop texten. Då sitter texten på väggen och det blir samma som den utländska firman levererar.

Låter som det kostar multum...?

Borgman skrev:
De har verligen jättefina texter! Men är det bara jag som inte kan hitta lite längre texter på deras sida? Kanske en affärsidé att starta en sida i Sverige som trycker upp texter för fondväggar?!
Det finns långa dikter på den sidan.
tex http://www.wonderfulgraffiti.com/public_quote.php?where=quote_page&qc_id=35&pg=7

I have perceived that to be with those I like is enough,To stop in the company with the rest at evening is enough, To be surrounded by beautiful, curious, breathing, laughing flesh is enough, To pass among them, or touch any one, Or rest my arm ever so lightly round his or her neck for a moment what is this, then?
I do no ask any more delight.
I swim in it, as in a sea.
-Walt Whitman

Själv funderar jag på att köpa en åt min kompis som nyss gift sig, det skulle isåfall vara i sovrummet:

Come live in my heart and pay no rent

Pernilla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.