Farzan skrev:
Så nu har vi i stället en till ändamålet dedikerad trådback i "skräprummet" (en klädkammare i anslutning till entren) där den som råkar komma på iden att tömma brevlådan - oftast beroende på att den håller på att svämma över, 2 - 5 dagar tar det - slänger både brev och Rensning av backen infaller när någon råkar få syn på något (en påminnelse om missad tandläkartid, ett tillräckligt hotfullt kravbrev eller liknande) som förandleder en djupare granskning. Då brukar reklamen åka ut och hamnar i returpappersgarderoben.
Ärligt talat, Farsan, jag tror ni också behöver lite mer organisation. Värst tycker jag är alla j_la smålappar från dagis och skolan.
* sätt en "ej reklam tack på brevlådan
* lär ungarna att tömma lådan och lägga den på ett säkrare ställe som du eller morsan sedan sorterar
* ha en anslagstavla för viktiga lappar (dagis, tandläkaren osv) och en för räkningar

Själv ska jag försöka följa mina förslag...   ;);D

Pernilla

Harrieth skrev:
Bra lösning från förr:
I vårt gamla hus fanns det ett jättefint brevinkast i mässing till höger om ytterdörren. På insidan var det en lucka i väggen. Hålutrymmet var hyfsat stort och där låg posten väl dold tills någon hämtade den.
Synd att det är så annars skulle jag gärna bygga en sådan lösning i vårt nuvarande hus. Det är ju bara om man bor i lägenhet som du kan få posten direkt in i hallen.......än så länge. :-/
Du kanske kan ha en brevlåda på lina/vajer som går från huset till vägen och tillbaka, så att brevlådan som hänger på den kan dras till dörren och sedan dras tillbaka till vägen efter tömning. .. :o

Pernilla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.