Har någon tips om hur man får rent gamla lampskärmar. Tygsärm med lite volang (eller vad det heter) på trådstomme. Dom blev lite missfärgade för det regnade på (utomhus)aktionen där min sambo ropade in lampan, och lite solkiga är dom förstås. Kemtvätten kunde inte hjälpa till men föreslog att prova doppa dom i Klorinlösning. Fler tips mottages tacksamt (gärna beprövade ;) ) !
 
Det brukar vara svårt , tyget blir skört med åten. E n skärm håller inte i evighet , köp nya! De flesta äldre modeller finns fortfarande att få tag på hos välsorterade elfackhandlare.Ev kan man klä om stommen.
 
Faktiskt hittade min fru nått som heter Remover från Nitor. Nitor i doppade skärmarna i det och dom blev nästan som nya! :) :)
 
Det var ju toppen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.