Inredning
Lindgrenski: Okej, håller själv på och fixar i sovrummet (vardagsrummet blir senare) och har dragit högtalarkablar till hemmabion i väggarna, och har sen terminaler för apparatdosor. Enda jag inte har dragit bakom är kablar till tv:n, får se de hamnar bakom också då jag inte har fått på gipset ännu.
¤ akila ¤: Här har du bild på vårt tak - vitmålad spårpanel, fast felvänd... Kanske inte riktigt vad du sökte efter men är så nöjd med det så jag va tvungen :rolleyes:
kloka_elin: Ojdå, det var ju inte så rolig läsning direkt... Men de lovar ju bot och bättring så snart kanske jag får ett svar på mitt mail! Hoppas så att det verkar bra för lampan är snygg :) /Elin
kloka_elin: [citat] Är just den som jag har tittat på som är för blank... Men tack för tipset ändå! :) /Elin
ktm250: Enligt K-rautas hemsida så kostar K20 379:- och K75 919:- så K50 borde väl landa nånstans däremellan.
Hejduk..tig: Kanske är det denna du letar efter? http://www.greenathome.se/ Deras Royal Grass finns både utomhus såsom som butiksdisplay http://www.greenathome.se/bildarkiv/butik/
yamdan: Ja det är massiv stång.... inte "rör" Men har en kille som ska komma förbi och kolla på det... Tackar för svaren.
Ginflyer: Såg att IKEA har en galgstång som hänger i en annan. Mao, man har en normal stång på t.ex 2 meter, sen hänger man en till i denna fast halvvägs ner. Ganska smart, då iallafall jag inte har många plagg som når ända ner.
EB: Vi har skohyllan Leksvik i hallen. Det var den enda vi hittade (till vettigt pris) som man kan sitta på. Vi har inte haft den så länge, ca ett år bara, men inte upplevt något problem med att ställa skorna på trä. Tycker den ser lika fin ut som ny. Men stövlarna får ju inte plats, så de får stå vid köksingången på den gamla skohyllan. Den är säkert över 20 år och också i trä
FlitigaLisa: Vi har satt upp en rad lite mindre snygga krokar i groventrén (vi går in och ut där mest). Skåp gick bort rätt fort då vi har nyckelband mm hängande i våra nycklar och dörren till ett skåp inte skulle gå att stänga då. Sen ser man lätt den nyckel man söker! /FlitigaLisa
Hejduk..tig: Den tillverkas av Brafab och det finns många återfösäljare i landet. Jag köpte mina Brafab-möbler hos Brisak på Värmdö. Vet att Nisses i Västerås också saluförde Brafab (fast Nisses har tydigen brunnit). Både Nisses och Brisak är lågprisaffärer, så jag skulle kunna tänka mig att du kan hitta den på liknande ställen i din omgivning.
it-snubben: Är det någon som har förslag vilka lampor vi skall ha i kök och hall. Köket och hallen är i ett L där hallen blir korridorliknande. Mitt i köket finns uttag för lampa ovanför köksbordet. I hallen och framför altandörren har förut funnits plafonder. Köket är helt nyrenoverat och helt i ek. Det är väldigt stikt med klinkers och mycket kakel så jag vill ha något modernt.
Coolman: Sök Sök Sök :) http://www.byggahus.se/forum/inredning/51775-bokstaever.html
viltfjall: Blir ju riktigt nyfiken ju! Blocketfynd är min melodi och våra hundar kommer ändå att rasera en ny trapp på ett halvår som om priset är rätt så finns det ALLTID en köpare.
snickarboden: Det går att få till dörrar även om golv, väggar och tak lutar. Normalt kan man justera dörrarna lite grand så att väggarnas skillnader jämnas ut och döljs av överlappen mellan dörrarna och sen får man justera golvskenan så den kommer i våg, behöver taket fixas till så löser man det med. Skulle väggarna vara riktigt ur lod så löser man det med passbitar/lister dom man sätter
smil: En rak trappa är rätt så enkel att bygga, men kolla med en trappsäljare först så du har ett hum om måtten. Sen finns det ju såklart tusen olika varianter på småsaker i en trappa, varje tillverkare har sin egen idé om vad som knarrar minst, ser snyggast ut osv.
fresve: Ek finns ju massor, valnöt värre.. Vi har fortfarande inte bestämt vad vi vill ha tyvärr. Det där blev ju riktigt fint hos er brorzan!
sssss: Snyggt med resåren! Annars kanske ljudabsorbenter kan vara intressanta? Stora rum med få textilier och många hårda ytor (vet dock inte hur ni har det hemma) kan ibland bli lite akustiskt kala och ekande, så där fyller ju ljudabsorbenter inte bara en estetisk funktion. OFFECCT gör en väldigt snygg serie som heter Soundwave, se: OFFECCT. Funderar själv på modellen somn heter Swell.
designdesign: Vi behöver lite hjälp med att inreda ett 16 m2 sovrum. Vi har en 160 cm baldakinsäng (svart stomme och beigt tak). Golvet är vitoljad askparkett och väggarna vita. Vilken typ av garderob, byrå, sängbord etc. kan vara snyggt till? Tacksam för alla tips. Skicka gärna bilder om ni har ett liknande sovrum med baldakinsäng.
Stellan_Sandh: Hej, Vi är på jakt efter en huvudgavel i äkta skinn / läder 180 cm inte bycastvarianten som alla verkar ha. Är det någon som har något bra tips på en affår som säljer dessa i Stockholm med omnejd? Vi har hittat en, Åkeson Ekhamra som flera åf säljer men den ligger på 9-10 lappar vilket känns som ett överpris för bara en gavel. Finns det ingen annan så är det bara att bita i det
FlitigaLisa: Det är två tryckta stolpar (heter nog något fint på fackspråk..) som är fastgjutna i marken (det gick inte att ha plintar då muren skulle vara nära). De är snedsågade upptill. Sen är det vanliga träribbor som är ditskruvade med lite mellanrum (de målade vi innan). Just mellanrummmet får man nog känna sig fram vad som blir bäst. Ribborna är ca 45*17 (färgen bygger nog någon mm).
Skruttis: Efter en del letande efter den regnmätaren så gav jag upp hoppet om att hitta den billigare. Det verkar vara samma pris på alla ställen. Det var i alla fall utan fraktkostnad på Handladesign.se. Hoppas på att min anländer inom några dagar...
AndersS: Hellre en begagnad skinnsoffa med bra skinnkvalite än en med "konstskinn" eller skinn som är av enklaste sorten ytfärgat+någon form av skyddslack. Allt beror på hur länge du har för avsikt att behålla möblerna. Våra första skinnsoffor behöll vi i drygt 20 år och var fortfarande hyfsat fräscha att de gick att sälja. De hade då klarat uppväxten av två barn. Skinnet var semianilin
brandsaeter: Från Byggfabriken...råkade hitta den på en annan sida också. [bild]
skogstomten: Gör exakt som det står i ritningen även om det verkar "konstigt" då blir det rätt i slutändan!
fresve: I vår tvättstuga hade vi problem med hur vi skulle fästa upp torklinor i taket pga att det är långsmalt och det är dörrar som går hela vägen upp till taket på kortsidorna. Jag löste det med ett par vinkel-gångjärn och några fönsterkrokar och en rundstång.
puffalina: villareyes: Kul! Hur länge har ni haft så?? Upptäckt några nackdelar???? Hur dtort hus har ni för övrigt????