Hej, hur hängtorkar ni era lakan inomhus?!
Nån som har satt upp nedhängande stänger i taket som man kan hänga upp lakanen på?
Funderar på hur man ska få till detta, nån som har förslag på hur ni gjort (gärna bilder)

DD
 
A
på en galge, över handukstorken, utdragbara tvättlinor m. krok. Listan kan göras lååååång! Sen beror det på om man vill ga en fast eller permanent lösning också
 
Vi har ett jättebra vägghängt torkställ som är som en snurra med många svängbara armar på. Fabrikat Oskari-tuoti.

Försöker bifoga bild - men vet inte om det går...

Om någon vet var man kan köpa flera av dessa får ni gärna berätta - vår fanns när vi flyttade in.
 
Jag har en trådhylla från Ikea som kan hissas upp och ner med en ombyggd vinsch från Biltema.
Det var roligt att konstruera detta och ju mer öl det gick åt ju bättre blv det! ;)
Det hänger över elementet samt att det står en luftavfuktare i rummet - torkar på nolltid!
 
  • torka1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • torka2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PKing
  • Laddar…
A
arwen skrev:
Äsch, jag kör en länk istället...

Oskari-Tuote ky
Finns en liknande på IKEA för en billig peng. Är väl tänkt till handdukar men...
 
Vi har också en torkhiss från smarthem.se, fast takhängd. Mycket praktiskt!
 
I vår tvättstuga hade vi problem med hur vi skulle fästa upp torklinor i taket pga att det är långsmalt och det är dörrar som går hela vägen upp till taket på kortsidorna.
Jag löste det med ett par vinkel-gångjärn och några fönsterkrokar och en rundstång.
 
  • normal_IMGP1310.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • normal_IMGP1299.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
stki
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.