D
dina_k_: Hej alla kunniga forumare! Ja...vad kan jag säga... Jag är nybliven husägare med nyväckt intresse för renovering och ombyggnation! Dessutom har jag precis inhandlat det antika matsalsmöblemanget "Äpplet". Bord, stolar och skänk. Allt i mörk ek. Är det någon som känner igen beskrivningen? Jo, nu till problemet. Bordet är ju något slitet och behöver slipas. Men hur ska jag göra
0 svar · 3,4k läst
B
baratette: Tack! Det är nog den jag letar efter :)
2 svar · 1,6k läst
G
Ginflyer: Hittade denna på Jula. Verkar bäst än så länge. http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=263486660&pf_id=SE-666001&dept_id=SE-666
3 svar · 18,6k läst
U
uffe12345: Hittade ett företag som gör spegelpaneler woodmiller är märket www.tommynordin.se
1 svar · 2,8k läst
P
pettersvarte: I vårt vardagsrum står tv, stereo, router, modem m.m. mot en betong vägg och jag ogillar starkt alla synliga sladdar. Är inte så förtjust i att fräsa in kablar m.m. i väggen. Har en fundering på att regla upp en "vägg" ca en meter från golvet där man kan dra olika sladdar, gömma modem m.m. och med typ en smal bänkskiva ovanpå. Se bifogad fil... Dock vill jag komma åt sladdar,
0 svar · 3,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Kan bli jättesnyggt med paneltak! Det är jättemånga hus som har det, vårat också. Vi har slätspont i taket. Dvs det är helt slätt, inga mellanrum eller fasade kanter. Det är täckmålat i en halvblank vit färg. Vi, och våra vänner tycker det är jättesnyggt. Vad man skall vara medveten om när det gäller trätak dock, är att, som i vårt fall, träsponten slår sig och kupar sig
8 svar · 1,9k läst
marash
marash: Tack för svaret. Det var en bra tips om bilder på tyg.
2 svar · 1,9k läst
A
Anna_Robban: Har sett någonstans stora svara korgar med lock (lite förmade som en urna). Tror inte att det va rotting, liknade mer flätat bananblad, Nu kan jag inte komma på var eller hitta nån liknande. Nån som vet eller som har ett annat tips på korg? (ska användas som tvättkorg)
0 svar · 3,1k läst
pokergirl
pokergirl: Gå in på www.snickis.se, där kan du designa ditt eget bord!
8 svar · 4,3k läst
meya
meya: Kolla med köksföretagen, typ myresjö, ballingslöv m.fl, de brukar ha inredning till städskåpen. Annars får du kanske kika på www.blocket.se
1 svar · 10,3k läst
meya
meya: Kolla med www.olssonstrappor.se, de verkar kunna fixa det mesta!
1 svar · 7,8k läst
·
T
tjejmaffian: Tusen tack! Ska genast kolla upp!
3 svar · 2,9k läst
K
Kajsabajsa: [citat] Jag har lekt med tanken men fick för mig att det skulle vara bökigt och svårt att få färgen jämn men när du säger så där låter det ju riktigt lovande. Tack för tipset!
10 svar · 3,2k läst
·
Coolman
Coolman: 400 kr för en bokstav? Hu...
5 svar · 14,8k läst
T
tpsoft: Är på jakt efter en silvrig skylt till toaletten. Vill att den skall vara utskuren med bara bokstäverna "WC" typ i skrivstil. Någon som har sätt något liknade nånstans? /Thomas
0 svar · 1,8k läst
F
Flamingo: Vad tycker ni om parkett golv som ligger på diagonalen? Blir det inte svårt att inreda snyggt utan att det känns rörigt?
0 svar · 2,2k läst
tallmilan
tallmilan: Jo riktigt shabby chic är "tonad vit på slitna föremål"
4 svar · 6,9k läst
Thomas_Stina
Thomas_Stina: Jag hoppas att nån av er där ute i landet kan hjälpa mig att hitta en "golvlampa" som stämmer överens med mina önskemål. Det ska vara en stor golvlampa i "äldre" stil med träfot - kanske lite snidad på nåt sätt, och skärmen ska vara stor och "bullig", eventuellt med fransar som hänger och är så där sköna att pilla med... Förstår Ni vad jag menar?! Svårt att förklara... Jag
0 svar · 2,2k läst
N
Nilsson2: Ja, böjda/svängda trappor. Trappor som inte går runt en stång utan har en större inre radie eller vad man skulle kunna säga. Kolla på tex http://www.trapptradition.se/ (fungerar inte i Mozilla Firefox) under specialtrappor så ser du vad jag menar. Grymt snyggt.
8 svar · 3,1k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Tricket är att välja ett träslag som inte har så mkt struktur i sig och inte heller skiftar i rött eller gult. Vi har en valnötsvägg med förvaring o bokhylla (liknar teaken lite grann i struktur o färg). Till den har vi ett grangolv (parkettgolv) som är lutat och vitoljat. Det är väldigt snyggt ihop. Granen har små avgränsade kvistar, till skillnad från furun som har stor, många
1 svar · 4,1k läst
A
anasel: Hej, EM har även andra byggbara soffserier - Addera, Chicago och Connect. Även MIO har Byggbara soffor - Coffee, Elton, Today och Variant. Hoppas att ni hittar en soffa som ni gillar. Lycka till! Mvh Anna
8 svar · 4,7k läst
ginnfilt
ginnfilt: Fick svar från ÅF i Norrköping. Uppsättningen på bilden kostar cirka 85.000 kr i läder... FYND!
7 svar · 5,4k läst
·
J
johannag: Hej Carola! Jag har väl inte så jättemånga förslag till dig men jag tänkte jag kunde delge dig hur vårat kök/vardagsrum ser ut, då det nästan har precis samma planlösning. Vi har vår soffa (stor 3-sits) stående mitt på golvet, lite snett riktad mot vägg A där vi har tvn. (då kan ni ju utnyttja brasan som ni ville). Han som bodde här innan hade en hörnsoffa på samma sätt så
1 svar · 5,6k läst
·
A
Andika: Vi har äntligen hittat stolar till köket som är bekväma, snygga och har ett rimligt pris. Eftersom vi vill ha ljusa stolar så är det bara såpad bok eller ek som vi kan få stolarna i. Jag är lite fundersam till att ha såpat trä eftersom jag har fått för mig att de kommer att vara allt för känsliga för smuts och fingeravtryck. Någon som har erfarenhet av stolar i såpat trä? Kan
0 svar · 3,8k läst
J
johannag: Vi ska snart börja renovera vår hall och skulle behöva lite tips. Eftersom öppningen från köket är väldigt stor så måste färg och golv väljas utifrån kökets. Där har vi grått klickgolv som ser ut som klinkers. Färger vi har på väggarna är svart, grått, vitt och lila. Jag funderar på att, innaför halldörren, lägga grått klinkers ca två meter in, och sedan något annat
0 svar · 3,8k läst
krillek
krillek: För min del var det svärtan och färgerna som avgjorde valet - till Plasmans fördel. Skärmarna i butik är *inte* kalibrerade för bästa bild utan kommer ofta inställda från fabrik med alldeles för hög kontrast, höj ljusstyrka och "kall" vitbalans bara för alem.tt sticka ut i butiken. Det första man skall göra när man kommer hem med nya TV:n är att lägga i en lämplig
32 svar · 11,6k läst
krillek
krillek: Så här blev min TV-vägg. Själva är vi supernöjda! Idag är bordet utbytt till ett Gad med kalkstensskiva eftersom TV-bilden speglades i glasbordet. Centrum på 50"-plasman är placerad ca 10 cm ovanför ögonhöjd när man sitter ner - funkar perfekt. Den dolda kabeldragningen är gjord med vanliga infällda flexslangar i väggen och kabelkanaler utmed golvlisten och detta
36 svar · 28,2k läst
·
A
anilov: IKEA har både vita och brunbetsade
4 svar · 7,0k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: Vi har en sådan hemma. Köp på auktionshuset i sundbyberg för 400 kr (inte på en auktion utan direktköp) Troligen byggd i mitten av 1900-talet. Svart, färgen var i ganska dåligt skick, men vi slipade ned den och målade den vit istället. Gungstolar tar dock sjukt mkt plats :S Vi skall försöka ta vår till landet, annars så säljer vi den, för hemma har vi tyvärr inte plats för
3 svar · 2,7k läst
C
cameljointen: [citat] Fina! Tänk om någon kunde bifoga en byggnadsbeskrivning :D
32 svar · 20,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.