Hej!
Vi har en vägg på ca 2 m bredd och 4 m höjd som behöver något på sig. Vi vill inte ha ett tyg eller en matta som hänger. Vi har funderat på att stycka upp en större tavla/affisch i delar om ca 200*300 mm.
Någon som har andra bra tips?
/Magnus
Vi har en vägg på ca 2 m bredd och 4 m höjd som behöver något på sig. Vi vill inte ha ett tyg eller en matta som hänger. Vi har funderat på att stycka upp en större tavla/affisch i delar om ca 200*300 mm.
Någon som har andra bra tips?
/Magnus
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Tänk i vida banor, det finns mycket som kan kännas tokigt men som blir toppen!
Kanske en gren från ett träd, tex trollhassel, linda ljusslinga runt den.
Såg, minns inte var, någon som tagit väldigt nära bilder på sina barns ansikten och gjort STORA tavlor av dem i svart-vit.
Vi hittade en gammal resårmadrass på tippen som vi gjorde så här med:
Kanske en gren från ett träd, tex trollhassel, linda ljusslinga runt den.
Såg, minns inte var, någon som tagit väldigt nära bilder på sina barns ansikten och gjort STORA tavlor av dem i svart-vit.
Vi hittade en gammal resårmadrass på tippen som vi gjorde så här med:
Det där var verkligen en lattjo idé. Blev faktiskt väldigt "grafiskt" och snyggt. Tummen upp! 
Sitter madrassen monterad på en skiva, eller ser jag fel?
Sitter madrassen monterad på en skiva, eller ser jag fel?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Jo, du ser rätt! Den sitter på en skiva som i sin tur sitter med lite distans från väggen. I mitten sitter två rader med små lampor; det är en vit ljusslinga där lamporna stuckits in i små hål. Detta gör att små punkter i två rader lyser.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Just det!!2+2 skrev:
Kom på en annan sak som kanske kan bli bra; I Sommartorpet använde Ernst korrigerad plåt som han klädde med tyg och det blev en sänggavel. Tänk dig en ca 1 meter bred bit korrigerad plåt (kanske lite rostig!!) som sitter med distans från väggen och sen någon form av belysning bakom.
Vad det till slut blir på er vägg vore kul att se! Tänk på att inte använda hela höjden (4 m). För om du gör det förstärker du takhöjden och den upplevs högre och det tror jag inte du vill.
/FlitigaLisa
Snyggt med resåren!
Annars kanske ljudabsorbenter kan vara intressanta? Stora rum med få textilier och många hårda ytor (vet dock inte hur ni har det hemma) kan ibland bli lite akustiskt kala och ekande, så där fyller ju ljudabsorbenter inte bara en estetisk funktion. OFFECCT gör en väldigt snygg serie som heter Soundwave, se: OFFECCT. Funderar själv på modellen somn heter Swell.
Annars kanske ljudabsorbenter kan vara intressanta? Stora rum med få textilier och många hårda ytor (vet dock inte hur ni har det hemma) kan ibland bli lite akustiskt kala och ekande, så där fyller ju ljudabsorbenter inte bara en estetisk funktion. OFFECCT gör en väldigt snygg serie som heter Soundwave, se: OFFECCT. Funderar själv på modellen somn heter Swell.
Klicka här för att svara
