Inredning
Caesar: Jag tycker det finns för mycket spotar i alla tak. Tänk så många snygga lampor det finns som man kan hänga upp och skifta med , det kan man inte när man har spots
Cockaby: Nu har jag mätt med tumstocken här hemma, och spottarna slutar mellan 13-14 cm ner beroende på hurpass vinklade de är. Rälsen ligger 3 cm från taket. Så spottarna hamnar ju en bit ner ändå. Samtidigt så tycker jag att det känns som att de inte hänger ner så långt, tack vare att rälsen är så distinkt och nära taket och spottarna ganska glest placerade hos oss. Men så har ju vi
Erik631: [citat] Vi har målat panelen i taket - vi använde antikvit lasyr med lack i så den håller färgen länge. Vi sprutmålade och det blev kanonsnyggt! Man ser ådringarna i den finsågade panelen samtidigt som det inte är helt slätt som hyvlat virke och inte så ludet som råspont. Det hade dock inte gått om vi kört med råspont eller grovsågad panel - då måste man köra med heltäckande
Dahlino: Tack f svar! Någon som vet ngt om pris? Ska ha den i en öppning som är ca 255 cm hög och 120 cm bred......
alacs: Har uppdaterat bloggen med ett alternativ vad gäller förändringen. Behåller 3 av de 5 garderoberna, och flyttar runt/tar bort övrig inredning. KOmmentera gärna! /alacs Tillägg, nu är vi igång, och överraskades av en dörröppning vi inte visste fanns. Det ledde till lite mer fix än vi tänkt oss.
pokergirl: Åh, den är supersnygg! Bra val!
Tesan: larsg Hålelr med dig. Träslag tycker jag absolut inte att man ska blanda med varandra, Men däremot kan man blanda träslag med färger.
Hejduk..tig: Här en bild från mamamekkos blogg. Enligt mig mycket finare än än fortet som du nämnde. [bild]
000hello000: Kanske denna tråd kan inspirera: http://forum.byggahus.se/el/4996-tips-pa-lampor-till-ryggastak-ej-spottar.html /Sandra
johan77: Jag har enbart ett ståbord hemma och tycker det fungerar bra eftersom jag sällan använder datorn någon längre tid. Tidigare hade jag en barstol utan ryggstöd -- knappast en ergonomisk lösning, men den var bra för att vila benen då och då.
designtrollet: mmm rolf benz gör fina saker synd att det är lite dyrt. Men det är en investering.
designtrollet: kolla med svane dem har vi mycket bra. vi har svane gele sängarna som formar sig efter kroppen. Annars så skulle jag nog satsa på capre diem ,john Blund eller liknande. Ingen Ikea hur billiga de än är nästan gratis i min mening
000hello000: Hemma hittade vi massor av smal pärlspont när vi renoverade övervåningen. I sovrummet tog vi fram alla pärlspontsväggar, (utom en som var i dåligt skick, den täckte vi igen). Vi spacklade alla små hål med hjälp av en liten pensel. Mycket jobb men det blev verkligen snyggt! När det var dags för allrummet orkade vi bara ta fram en av de gamla pärlspontsväggarna, som en fondvägg.
pokergirl: Tack! Ska kolla ebay direkt, har ju konto där! :-)
sjurumochkök: Tack för länkarna med tips. Har nu faktiskt hittat precis det jag sökte (dock utan skjutdörrar, men till mkt mkt bra pris istället). Har köpt ett gamalt linneskåp på blocket och skall inreda det som garderob, med stång och hyllor. Perfekta mått, 150 brett, 130 högt och kommer bli supersnyggt när det är målat i vitt!
Yalla: Jag vet en butik som har deras möbler men det är 20 mil dit (min närmaste stad...) så det är tyvärr inte bara att åka dit och känna o klämma. Jag ville mest höra om någon hade erfarenhet av om det var bra möbler och ev. hade någon bild från hemmiljö. Jag har kollat in hemsidan och där ser det snyggt ut. Jag har ett vitt kök (Ikeas Applåd) och ekparkett, så antingen har jag
Smuts: Köpte ej jättefin kökslampa med dimmer på, det var en kanonbra grej. Stilen är "gammaldags" och dimmern är den falska fotogenveke skruven. Säkert en rätt vanlig lösning, men som sagt väldigt praktisk när man vill mysa till det lite. Tyvärr vet jag inte märket och det var några år sedan. Var beredda på att kunna justera lamphöjden efter ett tag när man kännt in sig, så inte
Linska: Silent Gliss har skenor som kan böjas i olika radier enl. deras hemsida. http://www.silentgliss.se/index.cfm?A135C06463F24962BAAFDD9DE58D8543
Hejduk..tig: andrhedb, det var ju bra! Lampan är verkligen speciell, kräver sin plats. En annan lampa som jag gillar är denna, den heter Romance och kommer från Globen [bild]
Harrieth: Det blir säkert snyggt. Lycka till med kaklingen! //H
M-Inredning: Passa på och montera en skiva med lite mera djup på högst upp. Kan du montera spottar i den som lyser ner på garderoberna, Slipper du tänka på ett snyggt avslut mot tak.
Chrihanna: Jag tycker att du ska köra på kromade detaljer till din guldspegel, tror det blir jättefint.
Nallis: [citat] Ja en sån i krom har vi från ikea, men det börjar nog bli fel i den för nu funkar bara en lampa=( alla lägger av
spikers_corner: Kanske en riktig stormlykta: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=10569475 Eller en gasollykta: http://www.gasolspecialisten.se/lyktor Vi har en Primus Hugin i stugan, och det blir LJUST. Men det finns ju några olika modeller
ingcass: Håller på att bygga kök på ny plats i huset. Vi ska ha ett vitt LIDINGÖ kök med svarta knoppar, ljusgrålaminatskiva (stenlook) med ek lister. Alla lister,socklar och täcksidor ska vara i ek allt för att få in lite "värme" i allt det svarta, vita och grå. Golvet kommer att vara klinkers som är i stl 30x60cm och granitgrått. Vi kommer bara att ha köksskåp på en vägg och en rostfri
ejoakim: Tack för alla tips! Taket är stumt men i någon slags märkligt poröst skivmaterial, ovanför "skivan" ligger en duk och sedan är det någon decimeter luft. Hörnen på taket är svängda ned mot väggen, dvs inte vinkelräta. Möjligt det något porösa materialet följer med om jag ska försöka ta ned väven från taket.