gryden
gryden: [citat] Det var inte alls svårt att sätta upp, jag gjorde det ensam. Det viktigaste att tänka på är att alla lister hamnar i samma "höjd" då frigoliten är ganska böjlig. Om du t.ex har en stuckatur som är 50x50mm så ska de gå 50mm på taket och 50mm ner på väggen, kan vara lätt hänt att det bli 52mm mot tak och 48mm ner på vägg, då kan det se vågigt ut., det blir också svårt
10 svar · 23,7k läst
·
E
Eva H: Råna bank har jag hört inte är någe bra... men sugen blir man ju.. riktigt läckert.
1 svar · 3,4k läst
E
Eva H: Jag köpte marmorbänkar på Bauhaus och satte dem på gamla lite för smala konsoller direkt mot väggen, har jag satt dem längre ut så har de trillat ner. Det resulterade i att värmen inte möter kallraset från fönstret så det felet behöver du inte upprepa. Antingen en lluftspalt eller genombrutna brädor är nog att rekommendera. Någor att ta hänsyn till är hur ni skall använda dem,
4 svar · 4,7k läst
G
Grantoppen: Till snysop... Jag gillar Airflake-idén. Problemet med den är att jag inte kan stänga av den avgränsade delen helt. Eller går det på nåt sätt som jag missat?
5 svar · 9,6k läst
K
Komplicerad: Köpte mina för 68 kr på Östersunds Turistbyrå. Blev förvånad över priserna på internet då de jag hittade där var betydligt högre. Trodde att det mesta som fanns på Turistbyrån var dyrare eftersom det är där många turister går samt att många saker där är specialtillverkade (sjöodjur, älgsmycken osv).
9 svar · 7,2k läst
T
Titan123: Vi har köpt en vit vikvägg från Marley som vi har satt upp mellan sovrum och vardagsrum. Det känns lite tråkigt och omodernt att bara ha en vit vikvägg och jag vill nu piffa upp den. Nu undrar jag ifall någon vet ifall det finns wall stickers eller annan typ av väggdekoration som skulle funka att ha på dessa plast lameller, eller om någon har någon annan idé?
0 svar · 4,3k läst
J
jallajalla: Hej ! Du kan bredspackla och sedan måla med stenflisor tillsatt i färgen för att få det utseende du pratar om, hör med din färgaffär
1 svar · 5,2k läst
C
cherry_tree_lane: tack för alla bra tips! :) ska gå till indiska och köpa sånt vax.
5 svar · 5,3k läst
S
swesim: När man läser hustillverkarnas inredningsskisser använder de en massa förkortningar/koder för olika saker i huset. Dessa koder fick jag lära mig i 7:an, men eftersom jag inte använt alla sedan dess kliar jag mig lite i huvudet emellanåt när jag läser husskisserna. Finns det någon bra tråd här på forumet eller annan hemsida som tar upp vad koderna betyder? 9 av 10 förkortningar
0 svar · 2,6k läst
A
Anna_Robban: Beror väl på vad man dricker? Vi har stora vinglas (kör samma sort till både rött å vitt) champagneglas, snapsglas å cocktailglas. Sen har vi vanliga vardagsglas i duralex i 3 strl å dom funkar både till öl, Whiskey, longdrinks å kaffe(drinkar). Snaps, cocktail å dom små duralexglasen används också till matlagning å desserter. Champagnegalsen är väl dom som används minst och
2 svar · 4,3k läst
Luckyman
Luckyman: http://www.ruminterior.se/index.php?id=5&docID=1&categoryID=2&productID=196 http://www.ruminterior.se/index.php?id=5&docID=1&categoryID=2&productID=163 http://www.svenskahem.se/?id=4802&pid=4333 http://www.inred.se/home.php?cat=27
4 svar · 4,4k läst
·
JPA666
JPA666: Testa att dra ner på kaffemängden....dvs,den malda kaffemängden!
3 svar · 4,7k läst
F
FruEkorre: Jag har ett mycket praktiskt IKEA slagbord med linoleum yta, säkert 15 år nu och som har använts som sy- & klippbord. Fortfarande som nytt.
2 svar · 2,6k läst
A
bar
Anna_Robban: Gaaahh! Jag ryser
6 svar · 4,4k läst
A
bar
6 svar · 4,4k läst
K
kyticka: Om du menar sånt liten puckel, då har Clas Ohlsson den :)
1 svar · 3,7k läst
ByggPutte
ByggPutte: Kan Du inte köpa vanliga ock såga till? Mvh Putte
1 svar · 4,4k läst
A
Anna_Robban: I nya nr av hus&hem (kommer väl till butik snart) är det ett hem som har ett järnräcke som liknar lite det på första bilden. Det såg inte tokigt ut alls.
9 svar · 7,7k läst
S
snysop: Hahaha, jag trodde att du var tjej.... och vi brukar vilja se hela outfiten..... :D:D Våra skor ryms ju oftast inte i hallen...... Hehe....
14 svar · 12,7k läst
D
Dr Pepper: Det verkar stämma. Tack för hjälpen!
2 svar · 4,5k läst
·
ZNK
ZNK: Hepp Tackar.
2 svar · 3,5k läst
ZNK
2 svar · 3,5k läst
J
JonSof: Hej! Vi köpte nästan en identisk grupp på Jakobssons Möbler i Odensbacken. Vi gav 4995:- tror att den är ytterligare lite billigare nu. Vi är jättenöjda otroligt snygg grupp med sköna stolar och bra kvalitet! Vi köpte även med iläggsskivor och ett par extra stolar till förmånligt pris.
1 svar · 5,1k läst
·
A
APC-mannen: Du kan med fördel fästa glaset med silikon (om du nu inte placerar hyllan väldigt lågt ner, då ser man ju silikonet genom glaset).
5 svar · 7,7k läst
Johnny Viking
Johnny Viking: Känner ni till några hörngarderober som passar i en yta på: 127 cm djup 157 cm bredd Det ska vara 45 graders dörrvinkel på dörren i hörnet. Ja ni förstår nog vad jag menar :-)
0 svar · 5,8k läst
R
RealElwood: Jag tycker helt klart att du skall sy en själv, det är busenkelt, och känslan av att ha gjort det är toppen. Skaffa valfritt kallskum i rätt mått, sen så köper du syntetisk lammull som du limmar fast med spraylim ovanpå, det räcker med ett tunt lager, detta för att dynan skall bli mer kuddlik på ovansidan. Den blir lite sittvänligare, samt att ev. knappar sjunker in mycket tjusigt.
1 svar · 6,4k läst
R
RealElwood: Tack för den, 43kr/st+moms tyckte jag var perfekt pris.
4 svar · 7,7k läst
C
coss: mina skenor tar max 18mm tjocklek men det är en dubbelskena. det där kommer bli tungt, måste du ha MDFen? Du ritade liggande, hade du nu tänkt om och skall ha hela längden utan mellanribbor? jag tuggar smrtstillande så språket e lite virrigt
12 svar · 18,3k läst
·
gadu^
gadu^: Ikea har ju skena (500:- för 2m?) och spegel dörrar (100x201cm á 895:-) 2300:- för en 2m bred garderob med spegel dörrar känns helt ok pris...
3 svar · 6,5k läst
pokergirl
pokergirl: Åh, det var ett riktigt fint bord, stilrent och snyggt. Tack för hjälpen!
2 svar · 5,2k läst
P-plats
P-plats: Personligen föredrar jag att ha dom hängande så det lätt samlas smuts m.m. i hjulen/skenorna om dom "går på räls". Har sett ganska många som haft problem med detta...
3 svar · 6,2k läst
R
revco: Ah, tackar tackar. Att det var så enkelt! :)
2 svar · 5,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.