Allium
Allium: Har en vanlig öppen spis utan insatser. Den är målad med vanlig vattenbaserad väggfärg. Jag har även målat en bit in i själva öppningen fram till det eldfasta teglet. Det blir lite sotigt ovanför öppningen så man får måla om efter ett par år, men det tycker jag inte är så farligt.
5 svar · 13,2k läst
M
minigris: Snysop - haha, ja väldigt positivt i denna tråd;) Jag hade faktiskt aldrig hört talas om Mimou innan, jisses va snygga saker!! Ojdå... det startade ha-begäret i mig. Mille Notti är inte dumt det heller! Ska ta mig en ordentlig titt på Hemtex o se vad som finns! Egyptiska bomull är jättemjukt - gillar du MN så kolla in det oxå, www.dreamsilk.se Tack för alla tips:D Kemtvätt av ev.
7 svar · 8,2k läst
AnnaKanin
AnnaKanin: Vi har köpt två tidningsställ liknande dessa på Designtorget . De fungerar kanon och är smidiga att bära med till soffan om man vill bläddra i tidningarna.
7 svar · 6,6k läst
·
C
chessen: Jag är ute efter fönsterlampor och undrar om någon vet vart på nätet jag kan få tag lampor i gammal stil,med veckad eller skärnm som ser ut att ha en lite kjol. Hoppas någon kan hjälpa mig //Chessen
0 svar · 3,4k läst
A
Anna_Robban: Det är lite lättare om du bifogar lite bilder.
1 svar · 1,9k läst
L
lgf02001: Söker en vägglampa som jag sett i en tv-serie (danska "Brottet" som går nu). Den sitter i ett hörn ovanför en soffa och ser ut att ha små hål på sidorna så när den lyser bildas ett "spetsmönster" på väggen runt den. Är det är någon som har nån aning om vad det kan vara för nån eller har sett nån likande? Eller har ni något annat bra tips på en snygg vägglampa som kan sitta
0 svar · 2,3k läst
M
maggan9: Vi har också ovanstående dekorationer från IKEA, jag har faktiskt t o m bytt plats på dem och den sitter uppe. Men visst lite pillande den första veckan sedan sitter de bra. Men jag har också köpt IKEA Bambustänger och de sitter betydligt sämre. Den har vi haft sedan i november och vi måste förtfarande trycka fast dem flera gånger i veckan. Bambun måste ha sämre kliser än Blommorna
9 svar · 12,1k läst
·
L
Linda_w: åhlens har snygga kubhyllor (iaf i ek). det kanske skulle kunna funka?
1 svar · 3,9k läst
L
Linda_w: vilken rolig idé med sängfjädern!
10 svar · 4,5k läst
·
M
My_Husmus: Jag har sett ett som Umbra har, men det är definitivt inte billigare. Däremot i valnöt vilket är fint om du vill ha en varmare känsla.
3 svar · 6,1k läst
·
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Funderar på att köpa en matta från Mio, den heter Stone och jag hade tänkt mig den i antracit (finns i beige oxå). Enligt Mio ska den vara lättskött och passa bra att ha under köksbord. Den är som en jutematta men av något annat mtrl så den inte ska bli äcklig (som jutemattor blir med tiden). Men finns det någon som har faktiska erfarenheter av mattan????
0 svar · 3,3k läst
F
fredrik.an: [citat] Se där ja, läste visst inte så noga jag heller... Sådana lampor vet jag att Cervera har/har haft, färgen vet jag dock inte om de har.. Kanske där du hittat den.
8 svar · 4,5k läst
·
Robert_Maria
Robert_Maria: Menar du Diffrey? De tipsade jag om tidigare på min blogg med. Finns det fler?
3 svar · 5,1k läst
nattugglan11
nattugglan11: Man skall alita ett proffs för bäst resultat. Han kommer med medel som är mkt mer koncentrerat än dessa i burkarna. Ni kommer få köpa 10 brukar för att spraya soffan för att få rätt effekt. Hör av er till en seriös möbelaffär, de har nog nummer till en sådan kille/tjej som kan göra detta.
2 svar · 7,0k läst
C
coss: Vi skissade i helgen på en 3,5 m garederobsvägg på IKEA. Från vänster till höger och från botten och upp blir det: 75 cm stome med 6 lådor resten hyllplan, 75 cm stome med stång för byxor/kjolar, hyllplan och stång för blusar etc, hyllplan, 55 cm mellanrum med stång för långa klänningar, 75 cm stome liknande den innan med 2 stänger för byxor och skjortor och hyllplan , 75 cm
7 svar · 12,4k läst
S
Flyttad
S
Flyttad
O
ohls: Jag skulle vilja ha en rund pelare ~20 cm diameter. Jag vill ha materialet helst i någon mörk sten men mörkt trä eller något annat fungerar också. Den behöver vara ca 0,5 m lång Jag har kontaktat ett stenhuggeri och dom ville ha 15.000:- för en sådan vilket är för mycket. Någon som vet var jag ska börja leta?
0 svar · 4,6k läst
R
Roggan: Ock priset för årets sämsta rubrik går till*stor trummvirrvel* Vika Stort grattis från oss juryn ;)
2 svar · 15,5k läst
F
fialottabus: Man kan ju kolla in Bemz.se också. Där finns många ikeaklädslar att välja på. Själv tycker jag inte att det skiljer något på vår nedsuttna ektorpssoffa som är 8 år gammal och provexemplaret (kanske välanvänt??) i affären .... vilket vi trodde. Så om du hittar någon som är ett par år gammal så borde den kunna vara helt ok. mvh fialotta
9 svar · 9,3k läst
T
tantgredelin: Jag tänkte montera Lundbergs antiklist i vardagsrummet men kan inte på deras hemsida (lundbergs.com) se att det finns avslutningslister och hörnlister. Någon som vet hur man monterar dessa annars? I hörnen kan man ju gera men i början och på slutet så sågar men ju bort färgen om man fasar listen. Jag ringde till lundbergs igår Fredag men det var lång telefonkö och jag har ju ett jobb
0 svar · 3,0k läst
M
Mickelina: Hej, jag efterlyser bilder från era hem av ni som byggt smålandsvillan Västervik, bilder från vårt hus finna att se i tråden, vilka bygger med smålandsvillan. Nu när man bott in sig ett tag vore det kul att se hur andra inrett och kanske få lite roliga tips och ideér. //Mickis
0 svar · 2,3k läst
AstaS
AstaS: Du vet väl att Sketchup går att ställa in att använda med centimer eller millimeter?
3 svar · 17,9k läst
L
Lmob: tackar, den sista var toppen att spinna vidare på..
4 svar · 5,6k läst
saraparara
saraparara: om du vill ha såna där kanske du kan kapa..? eller gå på knä, för jag antar att du är lång!? vi har en sån där å samma takhöjd å det är inga problems..
2 svar · 3,5k läst
A
akhagen: Hej! Håller på att helrenovera HSB-byggt hus från 60-talet. Det mesta ryker, och nu även innerdörrarna (kraftigt slitna). Tyvärr är väl det snudd på det enda med ursprunglig charm i huset. Jag vill ha NYA! Klassiska släta dörrar i teakfanér. 2 st. Tillverkas något liknande idag, och var hittar jag i så fall? Nästa steg är ju annars att annonsera, det är nog många som åker till
0 svar · 3,5k läst
fresve
fresve: På Syntema, en beckers-affär.. Har tyvärr inte tillverkaren, det var inte en svensktillverkad tapet iaf. 580 kr rullern har jag för mig. Ve blev, och är fortfarande nöjda med den.. :)
4 svar · 4,0k läst
Linska
Linska: Du kan ju även kolla ikeas kökshögskåp!
2 svar · 3,4k läst
M
Maria&Mathias: Annars kanske en sån här vore nåt? De är ju riktigt hippa (och dyyyra) :-) http://pinkpills.blogg.se/1204575641_hur_gr_man_en_random_.html
3 svar · 9,1k läst
·
B
bmx: du har ju nästan alltdi utegivare till golvärme (iallfall om du har betongplatta) och då spelar det ingen roll hur mycket du eldar pumpen skickar samma framledningstemp ändå-. Sök på innegivae eller utegivare på forumet så hittar du mer info.
1 svar · 2,5k läst
L
Lasse & Anna: Ser bra ut och verkar inte bygga ut så mycket från vägg. Ser inga problem att ha den monterad i garaget. Tack :)
17 svar · 14,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.