Jag skulle behöva lite tips på hur jag förnyar ett soffbord från Mio, bild på det nedan i länken.
(http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffbord/Indo/ )
Jag har nyss köpt det begangnat, och det har lite märken och ringar från glas på ovansidan.
Hur tar jag bäst bort dem? Ska jag slipa och betsa det? Bordet är ju inte lackat i nuläget och
hade gärna undvikit att lacka det själv.

Tacksam för hjälp! :)
 
Men...jag såg någon reklam tidigare idag om "ring bort" samma företag som har massor av produkter för att fixa gamla möbler
Ska leta...

Där var den! De har mängder med möbelvårdsprodukter
 
A
Vill du behålla den mörka färgen?
Annars kan man göra så här (bild från vanilladreamsandhumblebees.blogspot.com )
 
Ringarna sitter där de sitter och går säkerligen som du själv nämner bort med slipning. Men då måste du också betsa, om du vill behålla den mörkare färgen, eftersom bordet är betsat från början.
Sedan behöver du inte lacka utan du kan fortsätta med vaxning, såsom den är behandlad idag.
Kanske bivax.
 
har ett sånt bort, köper vax som finns på indiska, de mörkaste. Vaxar in det då och då, bordet blir som nytt....
 
tack för alla bra tips! :) ska gå till indiska och köpa sånt vax.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.