5 287 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Förnya mitt soffbord
Medlem
· Västragötalands län
· 2 inlägg
Jag skulle behöva lite tips på hur jag förnyar ett soffbord från Mio, bild på det nedan i länken.
(http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffbord/Indo/ )
Jag har nyss köpt det begangnat, och det har lite märken och ringar från glas på ovansidan.
Hur tar jag bäst bort dem? Ska jag slipa och betsa det? Bordet är ju inte lackat i nuläget och
hade gärna undvikit att lacka det själv.
Tacksam för hjälp!
(http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffbord/Indo/ )
Jag har nyss köpt det begangnat, och det har lite märken och ringar från glas på ovansidan.
Hur tar jag bäst bort dem? Ska jag slipa och betsa det? Bordet är ju inte lackat i nuläget och
hade gärna undvikit att lacka det själv.
Tacksam för hjälp!
Ringarna sitter där de sitter och går säkerligen som du själv nämner bort med slipning. Men då måste du också betsa, om du vill behålla den mörkare färgen, eftersom bordet är betsat från början.
Sedan behöver du inte lacka utan du kan fortsätta med vaxning, såsom den är behandlad idag.
Kanske bivax.
Sedan behöver du inte lacka utan du kan fortsätta med vaxning, såsom den är behandlad idag.
Kanske bivax.
Medlem
· Västragötalands län
· 2 inlägg
tack för alla bra tips!
ska gå till indiska och köpa sånt vax.
Klicka här för att svara