Inredning
Linska: http://www.citrondesign.se/products/4_57_15582_1454.asp http://www.citrondesign.se/se/products/?cPa=4&cId=57&pgId=15592
Hanse_G: Jag köpte faktiskt en hylla av det fabrikatet fast med fyra hyllplan hittade den i deras medlemsida där dom säljer privata saker fick ge 1000 .- den var som ny........... ska ni ha en snygg och stilren hylla så slå till på en sådan här........... se länk nedan fast den har ju bara tre plan http://hifiklubben.se/produkter/tillbehoer/hi-fitv-moebler/vm_acoustics_s3_rack_svart.htm
TyraMyra: Ville bara tipsa om följande hemsida,för er som är sugna på den marina stilen (som jag) Smaklig spis www.oceanhouse.se Tyramyra
Hemmakatten: Med tanke på vad vi betalat för våra öppna spisar så gissar jag på omkring 40'. Den spis du ritat kräver lite extra, både i material och arbete. Det måste vara ett kraftigt järn både i öppningen av spisen och i den utstickande delen nertill. Detta för att förhindra de utskjutande delarna säckar ihop. Hur smutsigt det blir beror väl på hurdan hantverkaren är. Vi bodde hemma,
Grantoppen: Tack för tipsen. Airflake-grejen var ju en riktigt smart grej. Kan tänka mig att den är rätt dyr eftersom den verkar ny och är designad. Fast med lite fantasi kanske man kan göra nåt liknande själv. :-)
RealElwood: nu fyndade jag igår, det blev inget centrumben, men jag ringde Ilva i Malmö igår och hörde med dom om trådben, det var nedsatt pris på deras fyrtrådiga ben, dom kostade 129kr för fyra stycken så jag köpte 8st för säkerhetsskull, men nu måste jag ha tag i låga trådben, så tips om det mottages tacksamt. Alltså ben till sofbord, ca 400mm långa trådben helst fyrtrådiga, men allt
Hejduk..tig: De har Eva Solo på exempelvis NK, Åhléns, Duka, Cervera.. Kanske inte att alla har just vitlökspressen i sortimentet. Finns även på nätet. Bl a: http://www.danskdesign.nu/eva-solo-vitlökspress-p-107.html?manufacturers_id=8 http://www.handladesign.se/solo-vitl%C3%83%C2%B6kspress-567625-p-574.html
RealElwood: Titta på det här reportaget http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=154636
lilla_tweety: Ännu har jag inte gjort något med dotterns rum (jag har lyckats vara sjuk i flera veckor nu). Men jag visade min "ritning" och fick den godkänd direkt av henne - så jag hade inte helt fel. Och jag avslöjade min tanke på överraskning och hon hade godkänt det också :D Men som sagt - när hälsan sätter stopp så får sådant här vänta - blir nog inte förrän om något månad eller så
Pysslarn: Tja, ett sätt är ju att sätta foder runt om som överlappar väggen. Låt delen som är upptill gå ända upp i tak och de som är på sidorna bli lodräta (som garderoberna ska vara). Bara fodret upplevs som jämnbrett runt om så funkar det väl... MEN tänk på att det är viktigare att det SER bra ut; ögat går före vattenpasset alltså. Lycka till! Ronnie
trojlee: har haft en men just bytt:). Inte för att den var dålig med för att vi har katter och ville slippa dammsuga soffan flera ggr i veckan. Så vi valde en större skinnsoffa istället. Jag tyckte den hade slitstarkt tyg och var riktigt skön att sitta i. Att rekomendera är ett nackstöd till divanplatsen:D. Annars så var då vi kanon-nöjda med den!! / M
flowerman: Skulle även uppskatta om någon kunde rekommendera en bra och prisvärdpanel för tak. //Micke
Fasting65: En annan fråga som man ställer sej är ju: Hur fasiken byter man lamporna? Ska gå förbi Flos vid Karlaplan på vägen hem och fråga....
Harrieth: Husfru, hastigt så tycker jag att det skulle vara fint att bryta av med rosa linnegardiner. Rosa finns ju i många nyanser men en rosa som går åt blått vore snyggt. Kuddar i tyget från Åhlens ovan skulle vara snyggt till det.
Hejduk..tig: Vår närmsta sushirestaurang har sådana stolar i ek så jag passade på att fråga ikväll när jag var inne och handla. De hade köpt från köksgrossist, men sa att det fanns vita på Duka.
snickarboden: Ok, fattar lite bättre nu. Takstolarna i sig är strunt samma rörande isolerande effekt, visst blir där kallras men det stora problemet är att "kattvindarna" dvs utrymmet under snedtaket har alldeles för lite isolering. Så mitt svar blir... 1. Se till att rummet med nertagna alkover etc blir tillräckligt isolerat. 2. Sen kan du börja fundera på att göra något mer med detta och det är
Tioman: Jag är på jakt efter 2 rullar av en tapet från Sandbergs som dessvärre utgått, gör ett försök här! Den heter Karim, nr 719-26.
Myrlejon: Det var väl just det, det förstärker det långa - hon tyckte inte att det var snyggt - andra gillar det. PS Håller på med målning nu i trappan och bara detta att komma ifrån brun nålfilt, gul tapet, gulnad furu till (fortfranade) brun nålfilt, vita trädetaljer, gul tapet är så mycket bättre. Äntligen finns det lite kontrast (så tom nålfilten blev "snyggare"). Det är bara en liten
Hejduk..tig: Kan det möjligtvis vara hyllan Skulptur från S&B Nord i design av Karin Mannerstål? Finns i ek och valnöt. http://www.sbnord.com/scripts/visaprodukt.asp?id=6801 [bild]
Miles: Undrar vad det är för skinn i dom sofforna som blivit dåliga snabbt? Om man t.ex. benhandlar sitt beige:a skinn i bilen varje år så klarar det sig hur fint som helst. Farsans A6:a körde han 3 år utan att tvätta o behandla, jag tog en sväng i somras med den ( tvätta o smorde in) och fick skinnet som nytt igen .. o då var det bra mycket skit på t.ex. armstödet, typ svart. En bil som
trojlee: manhattan var ju fin:).....några fler tips?....vill gärna ha någon stilrent men som inte alla har:D.... / M
Cyanopsis: Hej, Håller själv på att bygga en infälld bokhylla i ett ytterfönster som nu blivit ett hål i väggen på grund av utbyggnad. Du verkar ha köpt lägenheten, varför jag tycker du ska göra ett redigt jobb snarare än att hafsa ihop något som folk ser som ett problem vid eventuell försäljning (såvida dörren du har i väggen inte ska fram nån gång, och du vill bygga något
pinebar: Det finns en massa kul Led-remsor av olika slag nu också. Hittade ingen länk snabbt till en riktigt tunn, men här är en lite större modell: http://www.flux.nu/Product/?ProdNo=51-15134105 Var på belysningsmässan i helgen och såg en hel del. Små tunna remsor som är typ 15 x 5 mm i genomskärning med dioder på typ varannan cm. Kommer tyvärr inte ihåg någon leverantör av sådana just
mino: Kanske blir det knepigt med spiraltrappa? Lite jobbigt att bära tunga matkassar/packning och ev barn upp och ner?