4 257 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Vilka olika sorters glas har ni?
Ni som, liksom jag, gillar matlagning / blir lite småborgerligt förtjusta över att fixa en snygg dukning: vilka sorters glas har ni? Har ni specialglas för olika spritsorter? Martiniglas? Rödvin/vitvin/champagneglas?
Jag har två sorters vinglas, ölglas, vanliga vardags-dricksglas och whiskeyglas. Champagneglas står på listan att fixa.
Det är smidigt att kunna använda en sorts glas till flera saker. Whiskeyglasen har används till bl a panacottor.
Jag har två sorters vinglas, ölglas, vanliga vardags-dricksglas och whiskeyglas. Champagneglas står på listan att fixa.
Det är smidigt att kunna använda en sorts glas till flera saker. Whiskeyglasen har används till bl a panacottor.
Jag har vardags-dricksglas, seltersglas för bordsvatten till "findukningen" Glas för rött och vitt vin, cognacskupor, likörglas, shotglas, champagneglas, snapsglas, whiskeyglas, och drinkglas. Och höga glas"koppar" för Irish Coffee..
Whiskyglasen passar fint till både förrätter och desserter
Whiskyglasen passar fint till både förrätter och desserter
Beror väl på vad man dricker? Vi har stora vinglas (kör samma sort till både rött å vitt) champagneglas, snapsglas å cocktailglas. Sen har vi vanliga vardagsglas i duralex i 3 strl å dom funkar både till öl, Whiskey, longdrinks å kaffe(drinkar). Snaps, cocktail å dom små duralexglasen används också till matlagning å desserter. Champagnegalsen är väl dom som används minst och egentligen skulle man klara sig med cocktailglasen där.
Både jag å sambon har jobbat/jobbar på krogen så "man tager vad man haver" Men ett MÅSTE är en shaker!
iskrossen är inte så dum den heller (å mixern)
Både jag å sambon har jobbat/jobbar på krogen så "man tager vad man haver" Men ett MÅSTE är en shaker!
Klicka här för att svara