Hej allihop,

Jag har allvarliga problem med ett väldigt öppet allrum på övervåningen som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. Har bifogat en bild på Kunghus pl. 2 eftersom det är mycket snarlik vår planlösning och hustyp. Överplan är jätteljus, öppen och fin, men står man i köket på nedervåningen så hör man vartenda ljud från tv:n i allrummet (pl 2) vilket är mycket irriterande. Vi har planer på att sätta upp någon form av vägg på pl 2, men sen tar problemen vid. Hur ska denna vägg se ut för att inte totalt mörka igen delen mot trappan? Ska vi sätta upp en vägg på överplan med pardörrar med glas samt ev. sätta någon form av glasvägg upp till taknocken (det är full takhöjd) för att skärma av, men ändå få in ljus eller kommer detta se helt skumt ut? Finns det möjligtvis någon som har några andra roliga idéer? Huset har gammeldags stil så det får ju inte bli hur "spejsat" som helst.

Sen är nästa problem själva inredningen i rummet som just nu ser rätt fattig och hopplockad ut. Frågan är om man ska gå mot NewEngland-stil eller engelsk biblioteksstil med typ chesterfield-soffor. Vilken stil är snyggast? Har man börjat tröttna på NewEngland-stilen?
Golvet är för övrigt mörkt skeppsgolv om det kan vara till någon hjälp.

• kungsholm_plan2.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.