M
Marive: jag gjorde en halvvägg mot trappen i hallen, drog 2 st 45x95 i botten limmade och skruvade reglade upp cc 30 limmade ordentligt med tandspackel på alla reglar och skruvade spånskiva på alla sidor sen hellim + gips och skruv. blev stabilt när limmet härdat. konstruktionen i sig blir helt stum om man fäster in bottenregeln ordentligt.
2 svar · 9,7k läst
A
Anna_Robban: Ben bakom gaveln mot väggen då, typ som ett bord på högkant.
4 svar · 3,1k läst
P
Pysslarn: [citat] Jäpp! /Ronnie
3 svar · 2,1k läst
P
P
Pysslarn: Grattis till en snygg renovering! Apropå överflödet: kan någon med gott samvete säga "jag har ingenting att ta på mig"? "Been there, done that... MVH Ronnie
5 svar · 5,3k läst
·
Overlander
Overlander: Vi köpte en vit LACK hylla från IKEA. Den satte vi ca 5cm under TV´n. På den stälde vi sedan boxen och DVD´n. eftersom väggarna är vita blev det väldigt diskret.
9 svar · 4,0k läst
·
M
Micke_81: Här är också en variant: http://www.futureautomation.co.uk/ceiling2.htm
8 svar · 17,7k läst
W
wahcar: www.engelskatapetmagasinet.se Fina tapeter och mycket bra service.
10 svar · 5,1k läst
F
fjseriksson: www.rollodin.se De har bra kvalitet men vill man ha billigare finns ju alltid Jysk... Man får vad man betalar för i detta fallet! Har testat båda och valet är enkelt, lägg några kronor på dem så håller de!
3 svar · 8,6k läst
T
TR3: Här hittade jag något som skulle kunna fungera att fästa i väggen på ena sidan och sätta på en barngrind på andra sidan. Bra med extra förvaring också! "GRANEMO" från Ikea: [bild] Tyvärr både ganska dyr (1795:-) och ganska ful tycker jag. Någon som sett något likvärdigt?
5 svar · 6,9k läst
snickarboden
snickarboden: Vet noll om Ikeas skjutdörrssystem men inredning och dörrar måste vara anpassade till varandra. Det är till exempel väldigt svårt att dra ut en låda om det hela tiden är en dörr i vägen. /Kent
1 svar · 1,7k läst
7310070025302
7310070025302: Enkel sänghimmel: http://bp2.blogger.com/_XGRz6uWGK3I/SEt33YlYaAI/AAAAAAAADbc/x2ZDHt8Z310/s400/hack1.jpg
1 svar · 1,7k läst
Raskus
Raskus: Såhär ser min ut, love it! Köpt på Pontus Ericsson i Östersund. 120 cm i diameter, pris ca 1300 kr
5 svar · 10,4k läst
·
B
Back ache: Jag tror att den heter Klase, originalet alltså. Sen kom det som sagt en hel del kopior på 80-talet. De finns i mässing, rökfärgadkrom och krom med marmorfot. Vi köpte en lampa på blocket för ca ett år sedan för 500kr. Schysst lampa för billig penning.
4 svar · 6,1k läst
·
P
Pedda_P: Lysrör! Gillar inte heller lysrör egentligen, men i tvättstugan är det oslagbart, moderna armaturer och rör är inte som förr (typ ryskt bårhus)
7 svar · 2,7k läst
T
tank77: Kvik har: http://www.kvik.com/se-SE/garderob/Products/nero_garderob/nero_garderob.htm
3 svar · 4,0k läst
J
jenben: Kul att hjälpa någon!
3 svar · 1,9k läst
snickarboden
snickarboden: Trekantsläkt, jag använder kortare bitar, sen en 25x45 under den i hela dess längd. Täcks sedan med panel eller skiva, det beroende på hur taket ser ut. Tänk på att det är viktigare med öppningsmåttet än att skenor är i våg, det blir liksom lite svårt att öppna dörrarna om öppningsmåttet blir för litet *S* /Kent
5 svar · 6,1k läst
maxskinner
maxskinner: [citat] Åh herre gud vilket meck för en lite hylla. Måste väl finnas i nån affär?
4 svar · 5,0k läst
·
B
balena: Pokergirl: Vilka stolar köpte ni till bordet, var det Folke-stolarna som är lite "gungiga" eller?? Är du nöjd med bordet så här några månader efter köpet? Jag funderar precis på att beställa bordet, tycker det är grymt snyggt, men har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha Folke-stolen i original eller?
25 svar · 62,5k läst
·
Bloink
Bloink: Själva stålkonstruktionen borde vilken plåtslagare/mekaniskverkstad/svetsare som helst kunna tillverka. Och dynorna kan du göra själv rätt lätt. Exempel; du utgår från en träbit som har den formen du vill ha på stegen, sedan klär du detta med skumgummi eller liknande som du sen klär i läder och häftar på undersidan. Sedan borrar du hål igenom stegen på stålkonstruktionen och
2 svar · 4,6k läst
·
Linska
Linska: Skickar några snabba ritningar på ett förslag.
3 svar · 1,8k läst
·
fresve
fresve: Och några till..
6 svar · 8,5k läst
·
M
MadeleneH: IKEAS Pax har vi tagit. Blev helt OK med diverse förvaringsboxar och sånt.
4 svar · 3,3k läst
·
I
impossible: Det känns som du har svaret själv. Om du nu upplever lägenheten mörk pga golven så kanske ljusa möbler är på sin plats. Jag skulle även satsa mycket på belysningen. //Impossible
1 svar · 1,6k läst
bearpower
bearpower: fan va bra :)...tack. Ikeas sida kan faktiskt vara lite svår att hitta på ibland...tycker jag i alla fall. Trevlig helg!
4 svar · 1,7k läst
P
Pongu: Leker vidare lite med laminatgolvstanken! Det skulle gå fort och bli billigt att använda sig av ek- eller valnötsmönstrat laminatgolv. Möjligen kan slutresultatet bli ganska snyggt också! Problemet är ju att golvet ska läggas flytande och med viss marginal till väggarna för att kunna röra sig med växlande luftfuktighet osv. Limmar man det mot en vägg löper man ju risk att det
5 svar · 9,1k läst
zombieboy
zombieboy: Hej Jag funderar på att placera ett par köksskåp (typ ikea) med frostat glas. Det har jag tänkt sätta delvis över övre delen av ett kvadratiskt fönster så att man samtidigt har ljusinsläpp igenom det från fönstret. Är det någon som gjort något liknande och som har bilder på det att dela med sig av. Alltså syftet är att både få plats med skåpen samtidigt som man släpper
0 svar · 2,3k läst
Bloink
Bloink: Meningen är att minska solinsläpp och att det inte ska se så "naket" ut i fönstrena. Tack för förslaget, kan vara en lösning. Får åka ner till jysk och kolla.
2 svar · 4,8k läst
·
S
smil: Det torde vara möjligt. Men du ska nog ändå ha tur om det passar i slutändan. Det låter som om 3 steg ska bort.
1 svar · 2,1k läst
DVE
DVE: kolla cullimar.se
4 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.