Hej,
sitter nu med en hel resväska full med tapetkataloger och ska välja till 6 rok, öppet mellan kök/matplats och vardagsrum, där även allrummet "hänger ihop" i det öppna (dock något mindre öppning). Har kommit på att jag är ganska ointresserad av inredning så till vida att jag inte läser massa tidningar i ämnet. Men samtidigt vill jag ju inte tapetsera helt otrendigt. Hörde av någon att kontrasterande fondväggar är på väg ut. Vi vill ha vårt hus (Eksjöhus Havsvik - något modifierat) ljust och luftigt, lite mönstrat men inte "grilligt" och plåttrigt. En bastapet? Ett tema? Eller olika i alla rum?

Tipsa gärna om sidor med bilder med inspiration!
Tack på förhand!
Jessica

Ett tips är att spana runt på hemnet och kolla hur andra gjort hemma hos sig. Jag tycker att det är enklare att få känsla för hur det ser ut i verkligheten om man kollar där än om man kollar i en tapetkatalog.
Andra sidor man kan kolla på är homestaging-firmor, som brukar lägga upp exempel på sina jobb på internet. Här är ett exempel: http://www.iochi.se/

Jag har förresten precis tapetserat i hall-kök, matrum-vardagsrum. Har valt en genpmgående ljus färgskala, grått i hall, beige i kök-vardagsrum och en lagom cool fondtapet i grå-beige i vardagsrummet. För att binda ihop det lite.

Hej, tack för tips. Vi har botaniserat lite och kommit en bit på väg. Har en katalog som är favoriten och den kommer nog att få "jobba" i kök-vardagsrum-hall, så passar tapeterna ihop där även om de ej är samma. Sen är det lite enklare att välja de andra rummen ur andra kataloger, så att de bryter av lite mer. Än är vi inte i hamn, men snart...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.