Jag behöver sätta en smyglist i skarven till ett snedtak, 35 grader, men vet inte riktigt hur jag ska få till vinkeln. Har elhyvel men hur spänner jag fast listen under hyvlingen, en 8x27 vitmålad mdf?
Kanske bäst att ta dem till ett snickeri för en avhyvling där?
Kjell G
Kanske bäst att ta dem till ett snickeri för en avhyvling där?
Kjell G
Bordscirkelsåg?
Om du har en handcirkelsåg så kan du montera den i ett bord på en platta och klyva listen sen.
/Kent
Om du har en handcirkelsåg så kan du montera den i ett bord på en platta och klyva listen sen.
/Kent
Jo, det är ju en variant som jag inte tänkt på. Har iofs inget bra bord men kom just på att grannen har en bordscirkelsåg, ska kolla om det går att ställa klingan på den. Tack för tipset.
Kjell G
Kjell G
Hej
Har precis gjort detta jag körde en kvartsstav som jag nästan skalade av hela "trekanten" och sen sköt dit och målade på. Blev kanon Gjorde det med kniv som kanske inte är snabbaste sättet men det gick! kolla bilden
Har precis gjort detta jag körde en kvartsstav som jag nästan skalade av hela "trekanten" och sen sköt dit och målade på. Blev kanon Gjorde det med kniv som kanske inte är snabbaste sättet men det gick! kolla bilden
Inte helt fel, ska ha det i åtanke framöver. Dessvärre var jag inte så petig när tak o vägg möttes så där behövs minst 3cm smyglist.
Nyfiken, har reineboy ventilation eller nåt i kanalen, eller är det för att kunna ha spottarna där?
Kjell G
Nyfiken, har reineboy ventilation eller nåt i kanalen, eller är det för att kunna ha spottarna där?
Kjell G
Inte ventilation utan helt simpelt en föredetta bärande balk som jag inte tog bort av olika anledningar.
Så då klädde jag in hela vägen till snedtaket istället för bara själva balken. Hastig och lustigt så blev det naturligt med spotlights där!
Tänkt att det skall stå en säng under.
Så då klädde jag in hela vägen till snedtaket istället för bara själva balken. Hastig och lustigt så blev det naturligt med spotlights där!
Tänkt att det skall stå en säng under.
Klicka här för att svara