Som ni ser på bifogad bild så sviktar golvet ca 2-3 cm hur skall jag dölja detta mellanrum?
Vad är också enklaste sättet att få en stabil stomme att stå på för den justerskruven som sitter på IKEA stommen verkar ju inte att ta all vikt som kommer.
Tacksam för hjälp för jag har liksom fastnat lite just nu.
Vad är också enklaste sättet att få en stabil stomme att stå på för den justerskruven som sitter på IKEA stommen verkar ju inte att ta all vikt som kommer.
Tacksam för hjälp för jag har liksom fastnat lite just nu.
2-3 cm ? eller mm ? Är det cm så är det väl nästan läge att såga sockeln snett , så det kommer i plan,
Som ersättning för plastfötterna, som jag antar du menar, kan du såga till en regel i rätt längd och ställa dit, eller klyva och lägga dit,,
Jag antar att åtgärda golvet inte finns med i dina framtidsdrömmar..
Som ersättning för plastfötterna, som jag antar du menar, kan du såga till en regel i rätt längd och ställa dit, eller klyva och lägga dit,,
Jag antar att åtgärda golvet inte finns med i dina framtidsdrömmar..
Om du ska ha in fler stommar bredvid (ser lite så ut) skulle jag montera alla först och ställa upp dem innan beslut.
Om detta är den enda så skulle jag kapa sockeln. ELLER palla upp den i våg och montera en tunn skiva utanpå sockeln i efterhand. Det finns vitlackad masonit.
ELLER palla upp och trycka dit en kvartstav för att täta glipan.
De 2 senare gör att du kan komma vidare NU om det verkligen är AKUT.
Om detta är den enda så skulle jag kapa sockeln. ELLER palla upp den i våg och montera en tunn skiva utanpå sockeln i efterhand. Det finns vitlackad masonit.
ELLER palla upp och trycka dit en kvartstav för att täta glipan.
De 2 senare gör att du kan komma vidare NU om det verkligen är AKUT.
Jag ångrar mig, hade inte tänkt klart där, jag röstar numer på akhagen..
Montera ihop, och sätt på en anpassad sockel, ..
Var beredd på att det kan uslas med kyl och frys, ifall dom ska dit också, jag kan ha nog så mycket besvär att justera in dem på ett plant golv..
Montera ihop, och sätt på en anpassad sockel, ..
Var beredd på att det kan uslas med kyl och frys, ifall dom ska dit också, jag kan ha nog så mycket besvär att justera in dem på ett plant golv..
Sätt ihop alla stommarna med varandra. Stoppa in klotsar tills det blir vågrät. Kolla sedan hur långt från golvet garderoberna har hamnat på olika ställen för att bli vågräta. Skaffa lister av trä och hyvla till så att de fyller upp ner mot golvet och byt ut klotsarna mot dem. Jag gissar att lasten kommer ner genom de lodräta väggarna på garderoberna, så för lasten behöver du antagligen bara ha lister under dem. För att undvika en springa kanse du ändå vill fixa en triangulär list och stoppa in i framkanten också.
Vill du kan du ju antagligen färsta alltihop mot väggen bakom också som extra säkerhet. Men den kanske också är sned?
Med gamla hus får man lära sig att hyvla lister.....
Vill du kan du ju antagligen färsta alltihop mot väggen bakom också som extra säkerhet. Men den kanske också är sned?
Med gamla hus får man lära sig att hyvla lister.....
De bör fästas i väggen eller i alla fall ha tippskydd.
En smyglist är en annan variant och som täcker lite mer än kvartsstav.
/Kent
En smyglist är en annan variant och som täcker lite mer än kvartsstav.
/Kent
Jag har samma problem i min lägenhet, och vi löste det med att skaffa ställbara köksben (ja, vi köpte iofs då högskåp till kök, som saknar sockel ist för garderober) som vi lätt kunde justera i höjd. Vi har ingen sockel under, men det är ju lätt ditsatt sen.
Klicka här för att svara