Hej!

Ska köpa fönsterbänkar i ek hade jag tänkt, men vart hittar jag det?
Bauhaus? K-rauta? Fresks?

Nåt speciellt att tänka på för att de ska hålla sig snygga länge?

//Ulrica

Alla de ställen du nämner borde ha sådana. Även andra byggvaruhus, inkl Coop Bygg. Ibland har även Rusta stavlimmade ekskivor i olika format. Det kan du kolla på deras hemsida.
Hålla sig lsnygga änge, ja, då rekommenderar jag att olja in dem med lämplig träolja, eller Osmo hårdvaxolja (heter det så?) har jag sett rekommendationer om. Och såklart att se till att blomkrukorna är täta, och att man inte spiller när man vattnar. I synnerhet om man använder Biobact eller nån liknande biologisk blomgödning. Det blir det garanterat fläckar av.

Igår var vi på Bauhaus och köpte en stavlimmad bänkskiva i ek som de fick kapa i lämpliga bredder för att passa som fönsterbänkar! Jag köpte även en olja till att olja in de med, såg exempel i butiken som ska fungera för köksbänkar och de var verkligen kanonfina! :D

Dock ska jag vara försiktig med blomkrukor (vem vill täcka så fina fönsterbänkar med blomkrukor??) den första tiden!

Vi gjorde också våra själva då de var olösliga hos snickare. Däremot har vi kört matt båtlack i tre omgångar det har blivit toppenDe klarar till och med lite vattendroppar ;-) De äldsta är 3 år gamla och ser nya ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.