Jag och min sambo behöver lite hjälp med idéer på hur vi kan inreda vårt andra plan i vårt lilla hyrda hus när vi får barn till hösten.
Jag slänger med en bild på hur det ser ut i dagsläget.
Det streckade är snedtak, så det är inte mycket boyta på planet.
Rum 1 är vårt sovrum och är möblerat så som det är på bilden. När barnet är litet hade vi tänkt ha en liten säng bredvid vår säng men när det blir lite äldre och behöver en lite större spjälsäng så kommer det inte få plats i vårt sovrum.
Rum 2 är dator/kontor/meka-rum. Här har min sambo alla sina grejer som han behöver när man mekar med datorer och sådär och när jag flyttade in så fick hans dator också stå där inne. Jag fick ta över hans skrivbord som står i "hallen". Också utritat.
Den lite tjockare strecket i hallen är skjutdörrar till garderob och det är även en annan liten garderob bredvid.
Nu efter allt skriveri, så var planen att vår lilla skulle få hans kontorsrum som barnrum och att hans kontorsgrejer skulle ställas ut i ett uterum som vi tänkte renovera så han kan ha sina grejer där. Men datorn vill vi ju fortfarande ha inne om man ska kolla mail osv. Men vart ska vi ha hans dator? Jag hade en idé om att vi skulle kunna ta bort skjutdörrsgarderoberna och ställa ett skrivbord på snedden där och mitt skrivbord ställs också på snedden fast mot andra väggen och att lite förvaring då kan vara under skrivborden t.ex. Frågan är om det får plats.
Någon som har någon annan idé hur vi ska få plats i vårt lilla hus tills vi bygger större?