Per Eskilsson
Per Eskilsson: Nu ska det funka igen. Felet var att bilder uppladdade i Information & feedback och Social & projekt inte syntes i bildfunktionen. Bilder i forumet Socialt & projekt Bilder i Information & feedback
17 svar · 1,2k läst
·
L
Lace79: Skulle kanske vara bra att ha en speciell forumdel för ut-/tillbyggnad. Där det är uppdelat i olika delar kring ekonomi, ritningar, konstruktion osv. Då slipper man att olika deltagare pratar om olika saker, någon frågar om en tillbyggnad och man får svar på nybyggnation. Eller det kanske redan finns???
0 svar · 529 läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Det går också bra att dubbelklicka bredvid rubriken i listan över rubriker. Det är det snabbaste sättet att korrigera en felaktig rubrik.
7 svar · 1,1k läst
·
Per Eskilsson
Per Eskilsson: [citat] Jag trodde det var så "Nej"-knappen skulle fungera men så enkelt var det tydligen inte. :( Jag hoppas vi kan sammanställa och presentera resultatet i början av december. Anledningen till att vi inte kan göra detta på momangen är att vi inte får slutresultaten förrän månaden har tagit slut. Tack alla ni som har ställt upp och svarat på demografiundersökningen. :)
16 svar · 1,4k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Vi försöker ändra sådana rubriker när vi ser dem och är även tacksamma om ni rapporterar dem. Klicka på rapportera när du är inne i inlägget, så ser vi moderatorer att rubriken behöver ändras.
3 svar · 714 läst
H
hemmapågården: hakar på denna tråd om det går :) har surfat här sen ett par år tillbaks och vill bara ge en STOR eloge till hela "personalen". Admins, moderatorer, alla andra forummedlemmar som tar sig tid Tacktack d^_^b
1 svar · 843 läst
I
injonil: Fint att det löste sig! :)
16 svar · 1,4k läst
·
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Ja, det stämmer. Tack vare att ni sa till så hittade vi felet. Svara-funktionen gick sönder igår kväll i samband med att vi flyttade senaste inlägget-länken till högerspalten mellan första och andra annonsen. Ber om ursäkt för strulet.
13 svar · 925 läst
B
BigGitt: [citat] Alla gjorde nog samma ! hehe
7 svar · 1,2k läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Vi tror nu att det berodde på att vi kl 00.30 inatt började visa upp bilder i forumets högerkolumn. Då bytte vi stilmall och i den nya hade vi kod som visade upp bilder varje gång någon laddade upp en sida. Vi tog bort den nu som ni märker.
14 svar · 1,1k läst
M
mrfrenzy: Svarar på min egen tråd. Fick just fyra identiska mail: Date: Mon, 27 Sep 2010 14:17:35 +0000 Subject: =?ISO-8859-1?q?Det_har_kommit_ett_svar_p=E5_=27Powermax_Larm_-_England=27?= Samma message-ID på alla fyra Message-ID: Däremot blir det unikt ESMTP id vid första mailservern på alla mailen: Received: from forum.byggahus.se (dedi104.aname.net [89.221.240.227]) by dedi104.aname.net
1 svar · 713 läst
M
mrfrenzy: Det finns en mycket bra lösning på detta som inte kräver något manuellt arbete vid inläggskrivande (vilket man lätt annars glömmer) [citat] Den sparar alltså automatiskt all text man skriver i ett formulär såsom inläggsrutan på forumet. Fungerar med Chrome och Firefox. Lazarus
39 svar · 2,9k läst
gefleborg
gefleborg: Tack, det handlade till slut om att stava rätt! Toalet är inte toalett. Edit, plus att datum verkar vara när tråden skapades, inte den söktes senaste inlägg. /Peter
4 svar · 618 läst
J
Jan-Å: [citat] Vad vet man? :D men övriga diskussioner är väl kanske mer troligt ;)
8 svar · 1,0k läst
it-snubben
it-snubben: Ahh, jag rensade min cache och fick en helt annan smiley. Det var alltså min dator som kom ihåg den gamla.
11 svar · 2,3k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Tack för det. Jag hoppas att tabeller kommer med då.
3 svar · 711 läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Vi ber hemskt mycket om ursäkt för det som inträffat. Vi använder oss av en tjänst i USA som heter Mailchimp för att skicka ut våra nyhetsbrev. Igår morse uppgraderade de sitt system vilket fick som följd att gårdagens nyhetsbrev inte skickades ut i tid. Mailet skulle gått iväg strax före kl 13 men levererades inte förrän strax före 21. Så fort vi fick reda på att nyhetsbrevet
0 svar · 772 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Du väljer Nytt ämne. Klicka i rutan att du vill göra en omröstning och ange hur många alternativ. När du har gjort det får du upp en ny ruta där du skriver i frågan och svarsalternativ. Du kan även välja om du vill att omröstningen ska vara öppen (att man kan se vem som röstade på vad) eller sluten. Blir det inte som du hade tänkt dig är det inte hela världen. Då kan du bara
1 svar · 1,2k läst
timmelstad
timmelstad: Uj, 4/10, jag är å andra sidan inte en av den där "handfullen" som byggt ett passivhus ;)
62 svar · 5,1k läst
morsan
morsan: Fixat :)
4 svar · 626 läst
morsan
4 svar · 626 läst
Bowman
Bowman: Ja ok! Då vet jag att det inte är jag som gör fel i alla fall!
4 svar · 742 läst
P
pbengtsson: Skulle vilja samla lite tips typ de som finns in i ex Hemmets Journal ("laga bestikskorgen i diskmaskinen med en flugsmällare"), men mer användbara inom bygg. Det är de små trixen som man inte alltid vet om, men som kanske funkar och underlättar. Om tipsen fungerar få var och en avgöra. Försökte hitta en liknade tråd men fann ingen.
0 svar · 972 läst
Stefan N
Stefan N: Ja, nåt har ju hänt. finns ingen historik kvar från den tråden...
1 svar · 631 läst
K
Krawk: [citat] Eller kanske ändra så att det bara är första inlägget man inte kan redigera? Känns som att det finns gott om smidiga lösningar på problemet med folk som suddar sina trådar efter svar. Onödigt med en så grov och trubbig lösning som generell edit-låsning innebär.
11 svar · 1,5k läst
flommy
flommy: Det här är koden jag tog bort ur vårt annonssystem, där den har spridits: window.onload=function(){var aht=new Array();var aht=document.getElementsByTagName('*');for(var i=0;i
14 svar · 2,1k läst
·
J
Jan-Å: Jag fick plötsligt massor av mail för några dar sen, ändrade inställningen till "inga mail" men fick fortfarande mail från några trådar. Prövade att välja "bevaka inte" istället men fick i alla fall 5-6 mail idag. Hur gör jag nu? Vill inte ha mailen, "Senaste inläggen" räcker åt mej.
7 svar · 974 läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Det är naturligtvis inte för att uppmuntra er till att hänga på Facebook. Vi vill ju mycket hellre att ni är här hos oss. :) Det är dock många av oss som använder Facebook idag och därför har vi valt att synas där också - för att bli mer lättillgängliga helt enkelt. Du som är Facebookanvändare, gilla oss genom att klicka på gilla-knappen högst upp på
2 svar · 895 läst
ByggareNick
ByggareNick: Jag lider inte ett dugg av att sidan är nere lite. Surfade runt lite och spontan köpte Bosch gts 135 ce. Det hade inte hänt om sidan inte var nere. Tack till alla som jobbar med forumet för att jag kommer få hem världens bästa sticksåg snart.. :P Stäng ner sidan igen för jag behöver en GTS 10 oxå. :D Grymt forum hur som helst. Tack
27 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.