I slutet på 2008 i samband med en forumuppgradering skickades det ut en hel del dubbla mail om trådar, sen dess har det skött sig men på senaste tiden har det börjats igen

Idag klockan 2203 fick jag tre identiska mail om följande post:
http://www.byggahus.se/forum/1083896-post154.html
Dom har alla samma Message ID "<20100519200314.d7be9526848b@www.byggahus.se>
när dom skickas från webservern, men så fort dom kommer till utgående mailservern får dom ett eget ESMTP id.
Det är tre ID i exakt följd så mina tre mail har skickats direkt efter varandra utan några andra mail från forumservern emellan.

Det kom också ett dubbelmail i måndags:
2010-05-17 11:30 http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/102650-cyklon-bygge-bill-penz-new-post.html
 
Svarar på min egen tråd. Fick just fyra identiska mail:

Date: Mon, 27 Sep 2010 14:17:35 +0000
Subject: =?ISO-8859-1?q?Det_har_kommit_ett_svar_p=E5_=27Powermax_Larm_-_England=27?=

Samma message-ID på alla fyra
Message-ID: <20100927141732.84434849e698@www.byggahus.se>

Däremot blir det unikt ESMTP id vid första mailservern på alla mailen:
Received: from forum.byggahus.se (dedi104.aname.net [89.221.240.227])
by dedi104.aname.net (8.14.3/8.14.3) with ESMTP id o8RECASn024512
Received: from forum.byggahus.se (dedi104.aname.net [89.221.240.227])
by dedi104.aname.net (8.14.3/8.14.3) with ESMTP id o8REHZoe025604
Received: from forum.byggahus.se (dedi104.aname.net [89.221.240.227])
by dedi104.aname.net (8.14.3/8.14.3) with ESMTP id o8REHZ52025603
Received: from forum.byggahus.se (dedi104.aname.net [89.221.240.227])
by dedi104.aname.net (8.14.3/8.14.3) with ESMTP id o8REHZkK025606
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.