Information & Feedback
KnockOnWood: [citat] Det beror med största sannolikhet på att det inte finns några bilder i den tråden. eller ser du inte reklambilerna heller?
Marlen Eskilsson: Tack för bra synpunkter och förslag Bigfoot. Håller med om att det är skillnad på hur väl olika delforum fungerar och att särskilt Juridik behöver en uppryckning. Jag söker en moderator dit nu på en gång och ska även fundera på hur vi kan förbättra kvaliteten där utöver det. [citat] Det där är inte bara på sista tiden. Det händer då och då att sådana individer blir aktiva
Per Eskilsson: Vill informera om att från och med nu så går det att bevaka alla nya inlägg i ett forum (tidigare gick det bara att bevaka nya ämnen). Om du t ex är jätteintresserad av el-frågor så klickar du på Bevaka-knappen högst upp på elforumets startsida och väljer Nya inlägg. Så här ser det ut: [bild] [bild]
KnockOnWood: [citat] Är man enkelspårig finns väl inga sidospår :) Minns vårat första Märklin-lok. Det var mörkgrönt och var väldigt tungt. På sidorna hade det beteckningen SBB CFF, vilket var beteckningen på de Schweiziska statsbanorna på tyska och franska, tror jag. Det kan ha varit detta: [bild]
leby: Ibland kan det underlätta att smörja in den svarat gummiringen med lite diskmedel när du trycker ned den så det blir tätt. Man kan få trycka till ganska ordentligt, du skall inte se det svarta gummit om den är nere helt.
Andreas_kalmar: Tänkte inte gps spårning utan mer att ge en uppfattning vilka som är från kalmar tex inte var dom är just nu
Asfaltsjobbaren: Samma problem, oerhört irriterande.
Fotografen: Kan meddela att den ena kåken har sin kvar, oklart om i drift dock.;)
Per Eskilsson: Vi håller på med apparna just nu och hoppas och tror att det blir bra inom kort. Vi har inte glömt bort ditt önskemål. Tack för påminnelsen.
Alfredo: [citat] Men mailadress kan man väl ändra själv under inställningar/kontaktinformation eller missförstår jag helt?
Per Eskilsson: Detta är fixat sedan ganska lång tid tillbaka men jag har missat att informera om det.
Per Eskilsson: [bild] I denna tråd testar vi hur mycket mindre och om kvaliteten är tillräcklig sedan vi kör med sampling factor och kvalitetsförändring. Skriver ihop texten så att den inte har några tomma rader och skriver lite mer text. Skriver lite mer text så att den andra bilden - som läses in med lazyloading - inte syns i mobilen ovan scroll. Igår spelade jag golf det gick inte så bra den
harry73: [citat] Med uppdateringen blev det även enklare att bara markera den delen du vill citera och trycka på citera knappen. Då citerar man inte hela inlägget men bara markeringen. [citat] Det har jag inte sätt än, så det kan inte vara ett stort problem.
Marlen Eskilsson: Nu tycker jag att vi har haft tillräckligt med elak jargong här, stänger tråden.
AndersPS: Ja, som jag skrev tidigare är inte syftet att hänga ut någon för att de fått sitt inlägg raderat, utan enbart för att göra trådarna mer begripliga när det försvinner inlägg.
Huvudbrytaren: @Bo.Siltberg Sällan vi delar Spotify-länkar har men bägge varianterna leder ju rätt
cnils: Hej. Det var ett antal bilder som inte kom med vid bytet av forummjukvara. Dessa bilder ska jag försöka få över till nya systemet idag!
Mysman: I gamla siten funkade men inte nu längre. [citat] Testar med stora bokstäver istället då? This is a header cell This is a header cell This is a left aligned cell This is a centre aligned cell This is a right aligned cell Left aligned Centre aligned Right aligned Automower® 420 Arbetsområde Arbetsdagar per vecka Arbetstid per dag Föreslagna intervall 500 m2 5 7,5 timmar 07:00 - 14:30 7 5,5
hanpa: Går väl att ändra i webbläsaren men det ska man ju inte behöva göra. Galet jobbigt för ögonen!
BirgitS: Det finns inlägg om det i den officiella tråden med feedback på det nya utseendet: https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-nya-sajten-laemnas-haer.296893/
Per Eskilsson: Felet ska vara åtgärdat nu. Certifikaten förnyas automatiskt var tredje månad men det gamla certifikatet "fastnade" i vår nginx cache. Så fort vi startade om webbservern (nginx) så funkade det igen. Vi ska åtgärda så att det inte inträffar i framtiden. Detta var första gången vi använder Let's Encrypt. Tidigare har vi använt StartCom men eftersom StartCom inte längre var betrodd
Strip: Det som gör saker krångligt är när man försöker forcera användaren, inte placeringen av menykommandon. När jag insåg att jag postat nåt som inte skulle skickas försökte jag först radera inlägget, men den knappen och kryssrutan fanns inte där de brukar vara. Då försökte jag redigera bort all text och ämne, men fick protester från systemet när innehållet var för kort. Då
holetaker: Jag tycker det hade varit himlans trevligt med en ruta på sidan som innehöll veckans väder. På så sätt går det ännu snabbare att planera in vilka dagar man ska arbeta på huset :)