I
Inger: [citat] Naturligtvis måste man ha skriftligt på allt man kommer överens om. Vilket jag för övrigt anser att man måste ha vilken husbyggare man än anlitar. För övrigt så är både Älvsbyhus och säljaren fortfarande trevliga och serviceinriktade trots att kontraktet är påskrivet. Vi har inte heller (ännu så länge) råkat ut för några kostnader som vi inte kalkylerat med. Däremot
14 svar · 3,6k läst
H
Hans32: Är det priset med allt som hör till huset eller kommer det till för grund och målning mm?
2 svar · 2,2k läst
A
Annika: Kolla upp entreprenörerna, begär in referenser från deras senaste byggda hus (kolla flera)!!!
2 svar · 884 läst
I
iza101: Är det nån av er som har köpt stomme av Åsby Hus? Vad har ni för erfaranheter?
0 svar · 2,5k läst
P
HM
Pillan: [citat] Ja, när jag ringde o frågade (för ca ett år sedan) fick jag till svar att de bara byggde i Gtb-trakten. Synd tycker jag mfl. /Pillan
6 svar · 812 läst
B
Bompan: Bygger oxå Fiskarheden, och kan bara instämma med Christian att det inte är några bekymmer att ändra. Vi bygger Tranan- och har lagt till ett extra sovrum uppe, tvättstuga uppe, två klädkammare uppe samt flyttat en vägg och gjort ett förråd under trappen på nedre botten. Detta har vi inte betalt något extra för i leverans eller stomresning. Sen har det kanske tagit lite mer tid i
3 svar · 3,3k läst
F
FredrikB: samma erfarenhet här, ibland är kostnaderna nästan otäckt lika ::)
1 svar · 596 läst
J
jessica: Vad dyrt Villa Solvik 204 är, jag trodde det var ett "budget-hus" från Trivselhus!! Är alla deras hus så dyra??
2 svar · 2,8k läst
Abuquir
Abuquir: Posted by: Misse_o_Mojje Posted on: Jun 11th, 2003, 12:07pm Sökord: "hausbau" tex. En av alla träffar gav denna sida, fina hus, men tyvärr inga priser. http://www.buedenbender-hausbau.de/ byggvaruhus, här finns priser om man vill jämföra... http://www.praktiker.de/ Jag kan återkomma med pris på ett nyckelfärdigt hus (??) senare (gäller Tyskland och jag vet inte om de levererar hit), jag
13 svar · 12,7k läst
G
gusper: Någon som vet något om denna? Priser, standard etc.
0 svar · 2,1k läst
M
millface: Solvik 204!!!
4 svar · 2,0k läst
M
4 svar · 2,0k läst
T
twetwe: Och vad ligger Svaneholm på excl tomt http://www.gotenehus.se/svaneholm.html
3 svar · 8,0k läst
M
martinssons: Hej! är det någon som har prisuppgifter, erfarenheter eller tips om Trivselhus modell Greenline 110, vore kul att höra något, då vi funderar på att bygga ett sådant! MVH Marlene [flash=200,200][/flash]
0 svar · 815 läst
S
Sloman: Vi betalade straxt över en halv miljon för vår byggsats Svanen för 2,5 år sedan. Om du sedan lägger till allt snickeriarbete, el, vvs och grund hamnar du säkert på kanske 1,5 msek. Det är jättesvårt att säga hur mycket pga utrustning och materialval. Därtill ska man lägga el och vatten/avloppsanslutning eller eget om man har det. Själva köpte vi till stomresning. Byggde vidare
1 svar · 1,6k läst
B
bamsemamma: Hej allihopa! Är det någon som har erfarenhet av Skidsta hus? Vi har nämligen tittat på ett antal levarentörer och kan inte hitta några direkta skillnader mellan Skidsta och bla Sjödals hus :-/ Vore tacksam att höra några åsikter från någon/några som byggt eller funderat på att bygga ett Skidsta hus. Hur har ni blivit bemötta? Har ni sett/ upplevt några kvalitets skillnader på
0 svar · 1,6k läst
L
LB: El - om du kommer överens med elektrikern och kan lite om tråddragning och kondens i rör (rören måste ha isolering heltäckande om de går från varmt till kallt) så är det bara att dra. Det är den som skriver på som är ansvarig vad som än händer. Vår elektriker kopplade bara in trådarna i elskåpet. Kostade bara några timmar. VVS - Fritt fram, så länge du gör rätt förstås.
0 svar · 875 läst
H
Husagaren: ...........eller också har Jontemyra haft att göra med undantagen som bekräftar regeln? ;)
5 svar · 1,6k läst
Jesca_j
Jesca_j: Så kul att ni verkar bli nöjda. Vilken kostnad har ni räknat på allt som ska vara I huset? Vilken totalkostnad har ni kalkylerat på?
10 svar · 4,6k läst
B
Bompan: Bygger Tranan från Fiskarheden med 5 sovrum under 2 mille exkl tomtinköp+ev markberarbetning.
15 svar · 4,3k läst
J
Jani: Lånar man 3 mille borde man väl också aortera en del, en dam sa på tv igår att man skall inte låna mer än att man har råd att betala även vid 12 % ränta (som det var för ett antal år sedan). På 3 milj. innebär 12% ränta en kostnad på 21000kr/mån, så man gör sig nog själv en tjänst med att amortera en del, såväl på botten som toppen.
12 svar · 4,0k läst
E
Erik_och_Emma: Inte om man tillfrågar en av Trivselhus försäljarna i Västerås i alla fall ;) Vi frågade under en lång tid om det fanns något likvärdigt hus som vårat uppfört i mälardals området och fick nej som svar av honom, utan han sa att det enda hus av denna typ var ett katalog hus på västkusten. Sedan har vi efter det att avtalet skrevs fått reda på att det finns åtminstone 3st
1 svar · 1,4k läst
G
GANDALF: Vi fick ett pris på ett helt rent Kärnhuset 2-pl i katalogvarianten på 858 000:- ( Då hade vi tagit bort innertak,kök, vvs, el och mellanväggar) Vi valde dock ett lapplihus i stället (sångsvanen 160 ) som liknar kärnhuset, förutom den fantastiska takhöjden i vardagsrummet.
6 svar · 1,8k läst
L
lassepuess: Vi funderar på att bygga ett Villa Hovås från Sävsjö Trähus i Halmstad. Är det någon som har en prisuppgift på detta hus eller erfarenhet från deras kontor i Halmstad?
0 svar · 2,1k läst
K
kubicon: Vilket kontor har ni anlitat ??? Kan det vara samma som vi hade ???
4 svar · 1,6k läst
E
emyran: Vi bygger på totalentreprenad. Allt ingår alltså, material och arbete. Eftersom TVuttagen var inritade på elritningen så tog vi förgivet att det var ett komplett fungerande också... ;) Enl elektrikern så har "alla" blivit förvånade/förbannade över detta. Han trodde inte att hustillverkaren skulle stå för den kostnaden i efterhand. Men det gjorde de! :)
6 svar · 865 läst
X
xxx: Hej, Ingen som har någon erfarenhet av dem? Mvh
0 svar · 1,8k läst
J
Jani: Har fått pris på byggsatser till vallsjö 131 och vallsjö 109, priserna är exkl. värmepump. V131: 741 500 :- V109: 716 200:- (oinredd ovanvåning)
0 svar · 2,2k läst
V
Vilma: Hej Ville! Har bekanta som byggt ett Eksjöhus och de är väldigt nöjda. Tidsplan och kalkyl höll mycket bra, inget strul någonstans. Själva var vi inne på Solbacken, men det hade blivit för mycket sprängning på sluttningstomten vi var intresserade av, så nu blir det Lönneberga på plan mark istället. Att vi höll fast vid Eksjöhus berodde mycket på det ärliga bemötande vi fick av
4 svar · 1,3k läst
S
sollentuna: Vi skall bygga ett sluttninghus och kollar nu på alternativen att antingen köpa enbart det stomresta huset eller att köpa en stomrest "byggsats" från någon annan husleverantör. Vi har kontakt med en kille som bygger huselement som han stomreser. Isolering, fönster och sån't är detsamma som i "husleverantörhuset". Det hus vi är intresserade av skulle gå på drygt 500.000 stomrest och
0 svar · 4,4k läst
J
jessica: Någon som har priset på Eksjöhgus KVADRATEN med inredd övervåning? Plus garage??
0 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.