871 läst ·
3 svar
871 läst
3 svar
Eksjöhus i V. Tommarp?
Hej!
Är det fler som ska bygga med Eksjöhus i V. tommarp, Trelleborg?
Hittills så har vi skrivit på ett köpavtal för att boka tomten.
Vid nästa möte med mäklaren så ska vi lägga en handpenning på tomten på 100 tkr.
Men ska man inte ha något annat avtal än just köpavtalet? Är det vanligt att de inte vet när inflyttningsdatumet är?
Det skulle ta till v.37-38 tills husstommen står där och då ska vi betala 80% av huset. sen skulle det ta ca 16 veckor tills man kan flytta in...men det han säger är ju bara muntligt.
Jag är helt ny på det här så jag är jätte tacksam för svar.
Är det fler som ska bygga med Eksjöhus i V. tommarp, Trelleborg?
Hittills så har vi skrivit på ett köpavtal för att boka tomten.
Vid nästa möte med mäklaren så ska vi lägga en handpenning på tomten på 100 tkr.
Men ska man inte ha något annat avtal än just köpavtalet? Är det vanligt att de inte vet när inflyttningsdatumet är?
Det skulle ta till v.37-38 tills husstommen står där och då ska vi betala 80% av huset. sen skulle det ta ca 16 veckor tills man kan flytta in...men det han säger är ju bara muntligt.
Jag är helt ny på det här så jag är jätte tacksam för svar.
Hej!
Vi skall också bygga i V.Tommarp. Vi har leverans v. 36 på huset. Enligt Anders Davies skall det ta 15-16 v att färdigställa huset (exkl. semester). Vi skall bygga Lyckan med ryggåstak samt ett lite större garage. Vi har bara skrivit på ett köpeavtal på tomten, hitills. Vi ses i V.Tommarp.
Hälsningar Jonas & Marie
Vi skall också bygga i V.Tommarp. Vi har leverans v. 36 på huset. Enligt Anders Davies skall det ta 15-16 v att färdigställa huset (exkl. semester). Vi skall bygga Lyckan med ryggåstak samt ett lite större garage. Vi har bara skrivit på ett köpeavtal på tomten, hitills. Vi ses i V.Tommarp.
Hälsningar Jonas & Marie
Klicka här för att svara