W
WES: Jag träffade deras representant på en mässa i Luleå i våras. Då hade de ingen hemsida utan delade ut information om sin byggnadsteknik i pappersform. Jag fick uppfattningen att de nyligt startat upp verksamheten, och jag tror att de tidigare var representanter i Luleå för Sidensjöhus. Åtminstone hade personerna på Warm House förra året någon koppling till Sidensjöhus. Jag ska
2 svar · 2,4k läst
M
mickesgw: Under dessa trådar skrivs det en del om viggen priser m.m Tycker själv att det är ett fint hus Själv skulle jag ha förlängt högra gavel(barn avd) med 1,2 även vänstra gavel om det går?? (föräldrar delen) På så sätt hade det blivit större badrum och så skulle sängen varit kvar som på ritningen men med klk på den utbyggda delen. Vi har inte kommit så långt att jag ringt dem
1 svar · 1,2k läst
M
muppen: [citat] ofta räcker det att hänvisa till länken där du skrivit samma sak. banker är ju fortfarande allergiska mot öststaterna, men om man frågar en polsk bank? ;)
5 svar · 2,2k läst
M
muppen: och bättre, källare är som gjorda för att få in vatten i... :D
2 svar · 1,1k läst
A
AnnaoPeter: Skulle gärna vilja veta lite mer om Flexivillan. Positiva och negativa erfarenheter. Priser, m.m. ;D
0 svar · 764 läst
M
makrill: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1097750110;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,8k läst
M
Mattias_Adolfsson: En liten brasklapp gällande utländska företag dock... I vårt område är det ett hus som använt sig av just ett polskt företag för att bygga huset. Kvalitet och resultat är nog tillfredsställande, men byggfacket var här vid två eller tre gånger och "skickade hem" arbetarna med förseningar som följd. Vet inte om det var innan EU-utvidgningen eller ej.... Bara så att man har med det
23 svar · 5,2k läst
M
Mady: precis så har vi oxå tänkt. Men om man nu bygger med någon utan för, vad skall man se till att de har för försäkringar och garantier samt vilka försäkringar skall jag själv som byggherre ha?
4 svar · 673 läst
M
m1nn13: Har absolut ingen referens på Skanska men jag vet vilket område i Lödde du är sugen på! Skanska har ju redan byggt där (Kopparmyntet). Kanske kan någon som bor där nu svara. Rent generellt tror jag nog att det är bättre att anlita något av de stora företagen när det handlar om ett sånt här område (för du kan ju inte välja, vill du bo här är det Skanska eller ingen - eller
4 svar · 4,0k läst
J
Jaha: Ligger i startgroparna för ett Kvartett i Uppsala. ::) Har nyligen skrivit slutbeställningen och väntar på byggsamråd på kommun. Bara positiva erfarenheter hittills! (om man bortser från bygglovshandläggarna som nog är ett släkte för sig...)
1 svar · 1,4k läst
J
Jarppan: Kommer nog att ta en Whiskey snart, slutbesiktning är bokad till den 15/10-04 Tjo hooo... //Jarppan http://www.hagalund.tk Nya bilder är uppsatta, kök m.m
4 svar · 1,9k läst
L
Lobtec: Då var det då dags. Tomten är bestämd och huset nära på. Vi är i stort sett helt inne på Lövsångaren ifrån LB-Hus. LB-hus måste vi välja eftersom det är dom som har tomten ;) Jag har letat runt lite här men inte hittat några kommentarer om just Lövsångaren. Här nere i Karlskrona har det inte byggts något sånt hus innan. Någon som har sett eller köpt detta hus, eller någon
0 svar · 1,9k läst
G
Gummigum: Det bästa skule ju vara att inte riva ner det Du har om det inte är gneomruttet utan bygga tuill och förbättra, klart billigast och enklast och minimalt med strul, men det beror ju på vad Du har för utgångsläge och önskedrömamr med :D
6 svar · 865 läst
S
Stoffe_byggare: Jag tycker sävsjö har varit dåliga med tidshållningen. Vi har blivit utlovade ritningar vid flera tillfällen för att senare bli besvikna. Nu föll valet på götenehus istället. Snabb och bra respons. Nu får vi se hur de sköter sig efter kontraktskrivandet ;)
13 svar · 2,4k läst
P
Pure: Hej Netaria Såg i början att du är inne på att lämna ritningar vidare till hustillverkare. Mitt svar är kanske mer relevant för lösvirke, men kanske även för dig i tillämpliga delar. Om Henrik på Brygghuset arbetar mycket med småhus har han säkert rutiner att arbeta efter enligt nedanstående, men jag tycker det är viktigt - för bägge parter - att man ganska snabbt hittar fram
13 svar · 3,6k läst
D
Don_Tom: Finns det någon som har några rekommendationer på en kvalitetsansvarig i GBG? Eller kan hissa några pestflaggor för någon?
0 svar · 3,9k läst
fia_mstd
fia_mstd: Ganska långt upp till väsnter ser du "sök på forumet". Gör detta så kommer du att få en hel del att läsa om Skidstahus!
0 svar · 2,7k läst
S
Sten_L: Hej, Tack för tipset, bussigt.... Tråden som du länkade till är dock de som har köpt kommunala tomter för egen byggnation. Så jag kastar iväg bollen igen!
2 svar · 3,3k läst
K
klein: Hej Vi skall bygga i Stockholms-området. /Klein
14 svar · 4,2k läst
N
NinaH: Undrar om någon har ung prisuppgift på Myresjöhus Kärnvillan? Vi är intresserade av att bygga i Stockholm. Var på en visning i dag på ett hus i en variant av Kärnvillan; inkl tomt skulle det gå på 3,4 milj. Låter inte det väldigt dyrt? Allt beror förstås på tomtpriset men ändå.
0 svar · 1,2k läst
R
RoJ: [citat] Nu penetrerade jag aldrig prisuppgiften i detalj, men jag antar att det inkluderade gjutning av platta och en viss mängd fyllnadsmassa... Jag föreslår dock att du ringer T-hus och får mer exakt besked istället för mina kvalificerade gissningar.
6 svar · 1,6k läst
A
AndersG: Vitmålade gipstak vi med. Vi har två snedtak där vi satt vitlaserad pärlspont för att pigga upp...
5 svar · 2,8k läst
J
JKPK_peter: Hej! Är det någon som har byggt detta hus eller funderat på att göra det? /Peter
0 svar · 1,5k läst
M
muppen: Det låter bra, men jag är skeptisk, så det är väl ändå så att det inte finns några gratisluncher :-/
11 svar · 2,9k läst
A
adnil: Undrar över vad som är bäst/enklast/billigast/smidigast när man köper ett nyckelfärdigt modulhus - att hustillverkaren ombesörjer markberedning (med hjälp av egna entreprenörer) eller att hitta en egen mark/schakt firma? Tacksam för tips!
0 svar · 1,2k läst
M
muppen: tackar för tipsen-skall testa i Helgen
15 svar · 2,0k läst
M
maljon: Hej på er! Jag sitter med en klkyl på "Sunnanvind" framför mig, och den är på 1'550. Till det är det tomten med anslutningsavgifter och bygglov, och bankens kostnader såsom pantbrev räntor under byggtiden osv.. Allt som allt så landar det nog någonstans runt 1.9. Vi ska titta på ett Sunnanvind om ngr veckor, det ska bli kul! Annars är vi inne på Aneby, huspriset är detsamma...
2 svar · 1,7k läst
M
matin: JAg vet att de hade en prishöjning i juni
2 svar · 2,6k läst
N
Norpan: Skånelänga.... Det är fina hustyper det! Var o körde nere i skåne i dag och såg många gamla fina hus på vägen.
7 svar · 24,0k läst
N
Norpan: Har Hjältevadshus totalent.? ??? Över hela sverige? ???
3 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.