S
sofia_k: Kolla dagens 6/10 sydsvenska dagbladet "hus o hem" bilagan. Där är en artikel om Vkv :-/
2 svar · 2,0k läst
J
jonake: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1097749990;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 2,0k läst
M
muppen: Har jag skrivit att de är budgethus? Jag tycker att de har mycket bra standard och priset hamnar på ca 11000 per kvadrat... Budgethussvaret var för att hjälpa dig, inte skriva om mitt val, jag valde inte ett budgethus av olika skäl... :)
4 svar · 1,1k läst
M
muppen: det finns många såna trådar här på forumet-dock verkar banker vara skeptiska, men kolla runt på forumet så får du svar. :)
1 svar · 1,5k läst
Jesca_j
Jesca_j: Jag glömde att skriva att vi också redan hade tomt. Det vi begärde in offert på var ett egenritat hus och samma underlag till alla hustillverkare.
3 svar · 2,2k läst
Thomas_o_Carina
Thomas_o_Carina: När vi pratade med en säljare på Värsåsvillan angående ett fritidshus, ca 80 kvm, sa han att priset var 600.000 kr men att man kunde räkna med det dubbla innan det var klart!! ???
1 svar · 3,4k läst
M
Mady: glömde en sak ang Hjältevadshus. Vert en familj som köpte ett och ville ha det i Falurödfärg, visst inga problem var svaret. Bara att när huset kom var inte huset målat med slamfärg. Möjligtvis kunde man kalla nyansen för faluröd.
29 svar · 3,5k läst
K
koffan: Vi har byggt LB-Hus NF. De struntade i att åtgärda några småfel som var kvar efter slutbesiktningen. Inga stora grejjer men när man handlat något för nästan 2 milj tycker man ju att de åtminstone kunde göra rätt för sig även om det bara var småsaker. Arbetar själv i byggbranchen och tycker det är en slö inställningb till kunden att inte göra färdigt det man åtagit sig . För
5 svar · 847 läst
M
muppen: [citat] Låter mycket tråkigt, sätt upp en tråd på willa nordic under diskuteramed hustillverkare, så får de förklara sig för dig i offentlighetens skarpa ljus stå på dig! >:(
2 svar · 1,8k läst
M
muppen: Håller till fullo med om ovan nämnda, till exempel går det åt mindre lister, men fönstren blir fler men kan väljas i standardstorlekar, gärna exvis garagefönster bredvid ett stort.Ryggåstak är lättare och billigare att bygga... :)
3 svar · 1,9k läst
L
Lowzie: Åh... Vimmebyhus har jag inte tittat på. Kul!! Ska genast titta på deras hus. Hur stor bygger ni? Vad kommer det ungefär kosta? Vilka representanter i Göteborg är det du har talat med? (du kan ju skicka ett privat inlägg till mig, ifall du inte vill hänga ut nån). Vad var det som inte var bra? Vi har också tittat på huset i Kullavik. Jag tyckte det var ett fint hus. Fast just nu bygger
2 svar · 897 läst
M
muppen: många hustillverkare har olika koncept av eget arbete, från att måla utvändigt, sätta socklar och lister, måla invändigt mm, eller så kan du välja delad entreprenad, då ska du fixa en ansvarig kontrollant, alla möjligheter finns, fråga runt bland husfirmorna. :)
1 svar · 2,1k läst
S
SupaHFlie: Smålandsvillan har från 82 (127 m. inredd ovanvåning) www.smalandsvillan.se
3 svar · 4,1k läst
G
goteborgaren: Vi byggde med Modulenthus för drygt ett år sedan, och är nöjda med huset. Inga problem med att flytta på väggar och ändra utseendet på köket. Sedan vill jag dock varna för säljarna i Göteborgsområdet som inte är seriösa i vad de lovar och påstår om huset/bygget. Vi har efteråt varit i kontakt med flera i Göteborgsområdet som har samma erfarenheter som vi av säljarna och måst
2 svar · 4,1k läst
B
byggimpert: [citat] Kanonfint hus :) Vad räknar ni med att huset kommer att kosta komplett och färdigt inkl. grund (dvs. utan tomtkostnader)?? //Christina. *EDIT* Är det platta eller krypgrund ni kommer att ha??
3 svar · 2,7k läst
F
Fredde78: En av Orsakerna till att vi valde bort Älvsbyhus var leveranstiden. Vi skulle behöva vänta från nu till nästa årsskifte.. Nu har vi valt Hjältevadshus och flyttar in i vår istället :P
7 svar · 2,5k läst
R
rolf_stefan: Hej ni hustillverkare. Finns det någon av er som har satsat på en modell där den traditionella värmeanläggningen ersatts av kraftigare isolering. I Lindome utanför Göteborg finns lyckade exempel på radhuslängor som byggts med den tekniken. Men en fristående villa, finns det ???
0 svar · 2,7k läst
J
johana-9: Kakka: kan du inte maila bilden till mig? Du har fått min mail som direktmeddelande.
9 svar · 927 läst
M
Mia_D: Vi har valt till en braskamin (contura C470) o det betalar vi 50 000 för, monterat o klart. Maken kollade priset på den byggvaruhandel han arbetar i och mkt riktigt så är priset för själva kaminen lägre än så, men sen tillkommer ju att få den på plats. En kollega till honom köpte en likadan kamin och fick betala 60 000 för hela kalaset!! Så priset från hustillverkaren på 40 000 e
9 svar · 2,9k läst
F
fredpers: Självklart ingår grunden i Myresjös totalentreprenadspriser. /Fredrik
1 svar · 1,4k läst
S
sami: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=losvirke;action=display;num=1096925320;start=0]Lösvirke[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 3,3k läst
P
Pete_R: De trivselhus som ligger i mitt byggområde kör med 45x70 och enkel gips... Själv bygger jag en finsk byggsats och jag kör med en mycket blandat kompott... Grov köket mot köket: Minerit 8mm,isolering 70mm,45x95,plywood 12mm,renoveringsgips 6mm Sovrummen: extra hård gips 13mm,isolering 45mm,50x60,extra hård gips 13mm Köket mot hall/entre: gips 6mm,plywood 12mm,isolering 70mm,45x95,plywood
6 svar · 6,0k läst
M
mejseln: (Nu kan man få förhöjt väggliv och annan vinkel på 1.5 plans husen... såg det på Älvsbyhus sida. mvh Janne) En liten fråga bara... Hur mycket yta vinner man på att bygga med förhöjt väggliv och 34 graders taklutning??
20 svar · 12,5k läst
L
legolas: Vi bygger ett boro hus, som ägs av västkuststugan, då vi får alla delar från västkustvillan, så ni kan ju titta på borohus oxå Vi bygger ett halland 137 som vi förlängt ena vinkeln så att huset blir 155 kvm www.borohus.se
3 svar · 1,2k läst
L
legolas: Vi har 20 veckor from husleverans Men med en klausul 4 veckor efter godkännt fuktprov på grunden ( vi bygger dock inte T h) men har byggare som jobbar efter deras standard
6 svar · 1,9k läst
M
muppen: södra sverige-söder om Umeälven... ;D
8 svar · 987 läst
A
Atelje: Att inte svara på mejl är nog som att begå harakiri faktiskt. Det är en fingervisning av företagets servicenivå och kundvård. Hur mycket kommer dom att svara er när ni har problem med erat nyinköpta hus tror ni? Slutsats: Svarar dom inte på mejl gå någon annan stans.
6 svar · 2,6k läst
B
byggimpert: Enl. vad jag hört tar Ä-hus ca. 30.000:- för "lite mer vägg" dvs. förhöjt väggliv och 34 istf. 38 graders taklutning, och då ingår inga fönster. //Christina. *EDIT* Och då menar jag naturligtvis 30' mer, fast det förstod du nog ;)
2 svar · 880 läst
M
magnuso: Den varianten håller vi på med....massa egna ritningar och så har TH ritat om lite så det passar deras sätt att bygga och så..... vi är inte längre än i ritningsstadiet men vi tänker i samma banor som er...inga problem med TH så här långt, man vill ju alltid ha snabbare svar när man gör ändringar men det är säkert inte sämre än någon annanstans.. / M o J
3 svar · 887 läst
M
muppen: [citat] så du ska bo hos din kompis? ;)
17 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.