Är det ngn som byggt med Faluhus och kan dela med sig av sina erfarenheter? ???

Står i valet och kvalet och skulle verkligen behöva lite hjälp.

yes, me !

Är det någon som kan bidra med info?

Jag är oxå intresserad av att vet mer om Faluhus....

Vad vill du veta?

Hej

Jag vill också veta mer om Faluhus.

T.ex:

1: var ni byggt
2: hur var kontakten med säljaren
3: hur skötte sig entreprenören (tid, kvalite, etc.)
4: kvalite' på huset (Faluhus)
5: kvalite' på husbygget (entreprenören)
6: problem ?

Jag (och säkert många andra) är mycket tacksam för svar eftersom det varit mycket lite info om Faluhus i detta forum.

Tack,

Klein

Hej alla som undrar om Faluhus!
Först ska jag tala om att jag säljer Faluhus men att detta inte påverkar informationen.

Mina kunder bygger runt Uppsala och det bästa för att få information om problem och hur dom löst sig är att t ex åka ut till Alsike/Knivsta där vi dels har visningshus men också 4 byggda hus där ni direkt med dom som byggt kan prata igenom vad som strulat eller vad som kan vara bra att tänka på vid husköp.
Strul kan alltid uppstå men det är hur man snabbt tillsammans med kunden löser detta som jag tycker är viktigt.
Vi jobbar mest med delad entreprenad men försäkrar dessa genom GarBo.
Alla Entreprenörer som vi rekomenderar har vi kollat upp via referenser eller har arbetet med tidigare.
Du får fast pris på hela huset inkl entreprenaderna innan du skriver kontrakt om du så önskar.
Det viktiga är att du bestämt är hur huset ska se ut vilka ändringar och tillval du vill ha så vi kan prisätta dessa på ett riktigt sätt.
Många kommer tyvärr med ändringar i sent skede och detta påverkar både huspris samt entreprenaderna.
Kvaliten på våra hus skulle jag vilja lägga i topp med både gips och spånskivor i samtliga väggar samt mer isolering än standard.
Men det bästa för att få reda på kvalitet och entreprenörer och hur vi säljare sköter oss är att besöka visningshus samt kunder som redan byggt med oss!
Mvh Thomas Markesjö

ThomasM: Vilka modeller finns som visningshus?

Whatever: Vilket hus har du byggt, och gjorde du något själv?

I Alsike har vi Älvgården som visningshus.
Men det går att få titta på Ängsgården, Barken eller Tallgården!
Vecka 50 kommer Kaptensgården och ett Älvgården till!
Om Ni vill ha mer info kan ni titta på min hemsida www.tmciknivsta.com

Hej

Vilken entreprenör har byggt husen i Alsike/Knivsta ?

Klein

Jag använder flera!
Salabacke bygg
Mittsvenska byggkompaniet
Jansson & Gotthardsson Bygg
Sen har jag flera på VVS, Målning samt el
På grund använder jag oftast Askarbeck Agrent.
Mvh Thomas

men har inte Faluhus kånkat?

Ganska oseriöst inlägg!
Faluhus gick i konkurrs 1991 och fick då ny ägare!
Har sen dess haft en mycket bra ekonomi!

nej inte oseriöst ej heller illa ment. Talade med en som ville bygga hus här om dagen som sade det är synd att Falu hus inte längre finns... Därav min fråga. Så uräkta.

Kan tänka mig att det skiljer mycket mellan olika representanter/säljare ... var i landet ska du bygga?

Hej

Vi skall bygga i Stockholms-området.

/Klein

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.