2 053 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Älvsbyhus grunder - vad behöver man göra?
Hej,
det står i Älvsbyhus info att "standargrund ingår". Vad innebär det mer exakt och vad behöver man göra för att förebereda; dvs exakt vad vill de ha?
Tack på förhand!
det står i Älvsbyhus info att "standargrund ingår". Vad innebär det mer exakt och vad behöver man göra för att förebereda; dvs exakt vad vill de ha?
Tack på förhand!
Det du behöver göra är att se till att du har en farbar väg till tomten, plana av tomten där huset ska stå, ordna med el samt vatten och avlopp, se till att du har grus/sand eller singel för att fylla upp runt husgrunden, även i grunden. Du måste även ordna med drenäring runt huset. Och lägga plast i grunden.
Älvsbyhus ansvarar för material och att grund monteras. Samt att ström avlopp kopplas in.
Älvsbyhus ansvarar för material och att grund monteras. Samt att ström avlopp kopplas in.
OK, tackar! 
Hej. Jag undrar bara, jag och min sambo funderar på Älvsbyhuset Höner, men vart kan man se vilka tillval de har?
Hihi, Höner är det hus vi vill ha också...
Vi har också tänkt luska i tillval och sådant nu...
Jag har hört att det kostar ungefär 200.000kr att dra el,vatten och avlopp till tomten, kandet stämma?
Kan variera väldigt mycket från 50 000 till 250 000 beroende på var man bor och om vatten finns i området osv
Vad har ni fått betala till Entreprenören för att han ska fixa det som inte ingår i Älvsbyhus åtagande?
Det som inte ingår är:
plana av tomten
drännering
dra el, vatten/avlopp från tomt gränsen till grunden
Beställa grus/sand
Något mer som inte ingår?
Det som inte ingår är:
plana av tomten
drännering
dra el, vatten/avlopp från tomt gränsen till grunden
Beställa grus/sand
Något mer som inte ingår?