P
Ploppan: Nyfiken på om det finns några Villa Varm-byggare från Östergötland på forumet. Hur gjorde ni upphandlingen med hantverkare och hur har bygget avlöpt? Efter att ha plöjt en hel del kataloger och många samtal med husåterförsäljare så känns Villa Varm mer och mer lockande. Det går bra att messa mig privat också om du/ni inte vill lägga ut info på forumet.
0 svar · 780 läst
P
pala: har precis köpt ett hus i nacka/sthlm om 104 m2 och skall bygga till ca 60-70 m2. vet inte vilket som är bäst, köpa vädertätt av typ bygga till, de smackar upp fabriksbeställda moduler på 3 dagar ink grund för 30+30 m2 för under 300000 kr eller lösvirke?? någon som har erfarenhet av bygga till eller känner till någon annan leverantör i sthlm? mer än tacksam för svar till en
0 svar · 695 läst
L
LKC10: Det var just det, kom på att jag inte lagt några tankar på det när jag skulle skriva tråden i fredags. och nu är jag ledig 2v men jag får kolla upp det sen efter semestern.
2 svar · 5,3k läst
A
ante100: Har försökt lite men det verkar svårt med Eksjöhus :-/.
1 svar · 2,2k läst
N
niclasella: [citat] Hej vill ni bygga mycket själva så kan ni prova med Svenska Modulhus AB de bygger helt efter era egna önskemål. De har inte någon hemsida men ni kan prova att ringa till deras kontor i Uppsala eller Täby. Vi har bra erfarenheter av dem och har pratat med några som byggt med dem tidigare. 018-100185 eller 08-7582390 Lycka till med husplanerna. Häls Niclas
2 svar · 1,7k läst
R
Rypos: Ni kan sätta komfort elgolvvärme i kök, badrum och hall utan problem. Ni kan även sätta vattenburen golvvärme om ni vill förutsatt att bjälklaget är tillräckligt isolerat (220 mm). Grunden brukar vara isolerande för att uppnå motsvarande det rekommenderade 250-300 mm isolering. Man kan inte generalisera kring krygrundens för och nackdelar. Man måste se till tomtens
3 svar · 2,6k läst
F
FreddeO: Om ingen med erfarenheter svarar så kan Du ju söka på Google med sökorden "solfilm" och "solskydd" t.ex. Fredde
1 svar · 1,5k läst
S
Strixx: och vad mer finns det att försäkra? (än huset och grunden)
0 svar · 2,0k läst
N
niclasella: Hallå. 8) Jag har hjälpt min bror att bygga ett Villa varm hus i Tumba och det fungerade jättebra. 120kvm källare och 120kvm entreplan. Vi byggde källaren själva, med hjälp av två murare sen gjorde vi ganska mycket själva hade hjälp av en snickare och en röris. Deras anvisningar är mycket bra och lätta att följa och det fungerade jättebra. Isoleringen är kanon i huset. Hans hus
3 svar · 906 läst
S
samba: Det var jag som skrev om stomresning på ett skogås, dagsaktuell offert ligger på 35 000kr. Det är viktigt att speca vad som ingår i en stomresning för det kan skilja väldigt mycket. För oss ingår ett rest väder/vindtätt hus utan takpannor ditsatta(upplyfta i buntar på taket) och antagligen inga knutbrädor och plåtarbete. Har inte skrivit på någon offert för stomresningen ännu,
3 svar · 1,6k läst
M
MG68: Vi fick bara ett A4 blad, det innehöll inte allt + att det inte var uppdaterat och innehöll felaktigheter. Jag upplevde att vår säljare hade dålig koll här, vi kom dock i kontakt med folk på LB-Hus där vi fick snabba svar. PS LB-Hus har ej heller micro som standard DS
7 svar · 2,8k läst
S
Sly_fox: Vi valde som sagt också TH - pga deras höga standard - vilket vi var ute efter. Vi var redo att betala de extra pengar som behövdes. Vi skulle fortfarande välja TH om vi byggde idag - trots alla problem som vi har haft under vägen. Mitt tips till er som funderar på TH är - titta noga på IFK:s råd (önskar vi hade fått dem innan : ) ) och kolla för allt i världen upp vilka
6 svar · 5,8k läst
Carisma
Carisma: [citat] Eftersom de bygger i lösvirke; så kanske det är priset innan "uppsättning" av hus...?
11 svar · 2,3k läst
D
DEZ: http://www.byggahus.se/bygga/isolering_bygger_nytt.htm Intressant information.
9 svar · 3,5k läst
J
Jarppan: Hmmmm.... Skulle vara Mkt inressant o se Familjen Wallinder`s besikningsprotokoll från GAR-BO. Vad gör GAR-BO i deras fall??? Mvh Jarppan
7 svar · 1,4k läst
U
ulan: Innehållet av formaldehyd är nog väldigt liten idag... Men visst finns det trots allt, farligt eller ej får väl visa sig på sikt. Hade nog satsat på svan-märkta skivor i såfall. Har för mig att det varit/är problem med vissa importerade skivor, med högt formaldehyd-innehåll
16 svar · 2,7k läst
P
Pillan: Vill bara säga att vi inte haft några problem med LB utan är tvärtom mkt nöjda med både LB o vår entreprenör. Detta gäller Värmland. Verkar vara väldigt stora variationer i vårt land...
3 svar · 1,8k läst
putte22
putte22: har inte hänt så mycket ännu.sitter här o väntar under tiden som det rinner in mer o mer vatten under plåtarna på taket.Advokaten förstår ingenting varför dom är ointresserade.Dom har till på torsdag att svara annars går det vidare.men dom verkar inte vara intresserade att ens få huset slutbesiktigat.bror min som ligger ett par veckor före i processen där har dom iaf hört av sig
39 svar · 13,3k läst
B
BESKT_AT_WORK: Hos fiskarheden får du ju bara med kök/garderober som du kan välja bort och du får ganska bra avdrag, men inte fullt givetvis. Kanske kan vara värt att kolla,,,,
9 svar · 6,0k läst
L
Levis: Det har behandlats en del trådar om Skidsta. Sök på skidstahus i detta forum så får du kanske svar på en del av dina funderingar :-)
1 svar · 1,5k läst
I
ImoMama: Hej! Vi kommer att flytta in i vår St. Katthult i jan -06. Den levereras då med oinredd vind. Någon som inrett sin vind eller planerar på att inreda sin vind? Skulle behöva tips och råd. Krav: Toa och bastu. Någon som har ritningar eller dyligt vore åxå intressant. Tacksam för alla råd och svar. //Tessan
0 svar · 3,9k läst
S
sask: Ett Sparvhöken kostar 1 220 000 och ett Duvhöken kostar 1 270 000 i Umeå.
3 svar · 1,2k läst
D
DEZ: [citat] Vi har bara fått lite vaga siffror. "Någon stans mellan 40 och 50 tusen" Vår tomt är dock något smal för en sådan manöver. /DEZ
6 svar · 1,3k läst
R
Riper: Hej, Är till 99% i färd med att bygga ett A-hus. Så här långt bara goda erfarenheter samt goda referenser.
1 svar · 1,2k läst
B
belsebub: då vet man lite vad det handlar om för pengar. dyrt blir det... tack för svaren.
9 svar · 8,0k läst
R
RRacer: Jag vill också veta mer om det huset. Någon? ???
1 svar · 2,9k läst
K
KickanF: LB-hus har ett vinklat Pärlugglan 130 kvm (om man tar förlängt vardagrum) 1,4 mille. Utan förlängt, 123 kvm och 1, 36 mille. Eksjöhus har en liknande variant men med lite annorlunda planlösning som heter Västanvind och är i samma prisklass. :(
2 svar · 1,5k läst
K
kristian_le: Vi har tänkt oss att kakla vårat badrum nu efter det att vi har fått hem våtrumstapeterna. Någon som har gjort detta i ett Älvsbyhus? (vill gärna ha tips och idéer) Gärna bilder om ngn har!
0 svar · 2,1k läst
K
Kosmos: Jag har hyrt in en kille med grävmaskin och kunskap om detta, men varje gång har han har varit där har jag varit med och hjälpt till, lagt ner dräneringsrör, gått med laserinstrument m.m medans han sitter i maskinen och gräver lite jobb blir det men helt klart värt det med tanke på pris och att man kan påverka det hela lite efterhand.
15 svar · 2,9k läst
N
niclasella: Hej igen. Våran verkar de inte ha saltat iallafall så det blir nog ett hus från dem för oss. Har bara hört positivt om dem också än sålänge så om det är någon som har något negativt så skulle det vara bra om vi fick höra det innan vi bestämmer oss. MVH Niclas
11 svar · 4,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.