Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Vi förlängde ju huset med 1.2m oxå och då får vi 121kvm.
På övervåningen har vi ett extra badrum, gästrum, klädkammare + ´hallen´ samt stort sovrum mot fönstergaveln som slutar i en balkong... underbart ;D
På övervåningen har vi ett extra badrum, gästrum, klädkammare + ´hallen´ samt stort sovrum mot fönstergaveln som slutar i en balkong... underbart ;D
Jag har varit och tittat på Västkuststugan på Husknuten
Jag förvånades över att det ej går att köpa huset till ett fast pris utan alla kostnader förutom själva byggsatsen var uppskattade priser.
Min bank rekomenderade mig att leta efter ett företag som sållde på totalentreprenad.
Säljaren menade att detta inte spelade någon roll!!
Vad säger man om detta.
Är det någon som har ngn erfarenhet av om deras uppskattade priser verkligen håller?
Jag tyckte det verkade som om det blev för billigt,
framförallt markarbetet.
Jag förvånades över att det ej går att köpa huset till ett fast pris utan alla kostnader förutom själva byggsatsen var uppskattade priser.
Min bank rekomenderade mig att leta efter ett företag som sållde på totalentreprenad.
Säljaren menade att detta inte spelade någon roll!!
Vad säger man om detta.
Är det någon som har ngn erfarenhet av om deras uppskattade priser verkligen håller?
Jag tyckte det verkade som om det blev för billigt,
framförallt markarbetet.
Jag har ingen uppfattning om deras uppskattade priser, vi köpte enbart stomme (där även material till innerväggar, mm ingår i priset) + stomresning. Generellt kan man väl säga att man inte kan få nåt annat än en uppskattning på priset vid just markarbeten då det varierar så mycket beroende på hur marken ser ut just där man kommer bygga.
Tänkte bara lägga till det sista som har hänt här.
Vi hade slutbesiktning här för drygt två veckor sen och vad händer tror ni, jo entreprenaden blev underkänd och gick inte igenom slutbesiktningen.Det säger inte lite det !inte ett ljud från västkuststugan och lika så när man ringer så tror dom inte på en och tar det med en klackspark och skyller på att det är vårat fel.Så nu ligger bollen hos juristerna och advokaterna.
Vi hade slutbesiktning här för drygt två veckor sen och vad händer tror ni, jo entreprenaden blev underkänd och gick inte igenom slutbesiktningen.Det säger inte lite det !inte ett ljud från västkuststugan och lika så när man ringer så tror dom inte på en och tar det med en klackspark och skyller på att det är vårat fel.Så nu ligger bollen hos juristerna och advokaterna.
har inte hänt så mycket ännu.sitter här o väntar under tiden som det rinner in mer o mer vatten under plåtarna på taket.Advokaten förstår ingenting varför dom är ointresserade.Dom har till på torsdag att svara annars går det vidare.men dom verkar inte vara intresserade att ens få huset slutbesiktigat.bror min som ligger ett par veckor före i processen där har dom iaf hört av sig till advokaten om hans ärende dom kommer upp o kollar på hans hus nu på torsdag med montörerna.Tydligen så har montörerna skrivit under på att felen är åtgärdade till vks.blir nog spännande fortsättning på detta.Ska ta hit en bekant från tv4 o köra ett reportage om det.Montörerna är tydligen i blåsväder på ett annat bygge oxå rycktas det om i snickarsvängen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden