Fredrik1976
Fredrik1976: Är det någon som vet av husföretag där man på hemsidan kan välja allt från takhöjd golv tak hur stort mm och få ett ungefärligt pris. jag var in på en sådan sida för ett par år sedan men nu hittar jag den inte.Tror dom sålde timmerhus. Mvh Fredrik
0 svar · 5,1k läst
C
cat_stevens: Tekniskt utrymme brukar nog vara där det är planerat för värmepump/panna kanske c-damsugare och sånt..
0 svar · 1,5k läst
O
olpa: Hej. Är det någon som har byggt Smålandsvillan o kan lägga ut lite bilder på det. Helst villa Lönneberga men även bilder från deras andra hus hade varit kul att se. O lite erfarenheter från er som har byggt Smålandsvillan önskas. Vi e lite inne på att bygga ett Stora Lönneberga. Snälla lite :)bilder måste väl finnas :)
0 svar · 3,0k läst
Jesca_j
Jesca_j: Räkna med minst 200.000 i alla fall, förmodligen ändå mera....Älvsbyhusen har ett väldigt lågt pris. (Standarden är ju dock lägre så det är svårt att göra en opartisk jämförelse).
3 svar · 2,5k läst
V
Vedbod: Hej Jag är intresserad av Götenehus sluttningsvillor, i synnerhet Stockvik. Är det någon som har prisinformation får ni gärna maila mig den! MVH Peter
0 svar · 1,1k läst
T
Tinalina: Vi funderade också lite över det, men valde H-vadshus trots krypgrund. Dels pga det nya systemet med isolering mot mark samt avfuktare, dels för att vi var så förtjusta i det huset vi tittat ut och helst ville ha det. Vi bor i ett modifierat Staffansgården sedan en månad och allt känns underbart!!
3 svar · 1,5k läst
E
EllaBella: Sidensjöhus! (ligger utanför Ö-vik) Tex villa Sörgården har jag fått pris på NF inkl inredd vindsvåning 1 693400 kr (Sthlm pris). Väljer du att göra en del själv kommer du ju ner i pris. Vill du tex inreda v.våningen själv kan du dra av ca 350 000 kr på prislappen. Har inte själv byggt med dom men funderar på det! ;) Vittjärvshus finns ju också norrut tror jag...
1 svar · 2,1k läst
L
Lindhardsen: Vi har köpt ett skiss 500 (den som är ritat för hand i början av katalogen), och den går på 2.059.000. Sen fick vi även pris på ett Solvik 608, och det gick på 1.891.000 incl ryggåstak (kalkylen från TH säger utan, men om jag minns rätt, så var det incl. ryggås). Dessa priser är färdiga hus excl. utvändig målning, och gäller för Stockholm i Juni månad. Interessant att se att
2 svar · 1,2k läst
N
nybyggare_anna: Har ni inte Älvsbyhus katalogen? Ni kan mäta köket i den med en linjal, 1 cm i katalogen är 1 m i verkligheten. Lycka till med köket! /Anna
1 svar · 1,1k läst
S
SysterAnna: Jag hittade Rörvikshus hemsida, och tyckte att de hade några väldigt fina enplanshus. Men här på forumet kan jag inte hitta någonting om dem ??? Är det någon som har någon erfarenhet av Rörvikshus? Prisnivå, standard, entreprenadform mm.
0 svar · 1,4k läst
U
ulan: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=trahus;action=display;num=1122377695;start=0]Prefab trähus[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 2,1k läst
C
chicco: Är det ngn som har byggt med dekorhus? Är dom bra?
0 svar · 2,6k läst
D
Dahlino: någon som byggt detta hus? tycker att det är såå fint och bra planlösning. nån som vet pris nyckelfärdigt inkl. grund? ska bygga i småland.
0 svar · 2,4k läst
M
muppen: Vi gjorde grunden 17 jan, i Norrbotten, inte den 16 jan för då var det minus 17 grader, allt över 5 minus tyckte min markkille.Resultatet blev bra...Huset restes efter 3 dagar. 8)
7 svar · 2,4k läst
Linet
Linet: Hej! Vi kommer att välja Kungshus och deras hus Lotsgården som har ungefär samma planlösning som Skogsbacken hos Vårgårdahus. Vi valde bort Vårgårdahus för att den säljaren inte ansträngde sig med offerten vi begärde. Lotsgården (174 kvadratmeter) kommer nog att gå på ungefär 2 600 000 kr nyckelfärdigt, men då är bygglov,grund, braskamin och uppgraderingar vi vill ha
1 svar · 1,1k läst
H
hanneli: [citat] Vet inte riktigt om vi förstår varann här, men om jag har uppfattat prefab hustillvärkare rätt, så lämnar inte dom offert i vanlig mening som till ex på ett snickarjobb man vill ha utfört i hemmet, utan dom har fasta priser på alla sina grejor - både det som är standard och det som man sedan väljer till. Det är i största allmänhet svårt att förhandla på dessa priser. Om
7 svar · 1,8k läst
H
hanneli: Va så lite 8)
4 svar · 5,3k läst
H
4 svar · 5,3k läst
K
Kosmos: Kolla på min hemsida där finns lite bilder......men det är dags för nya nu när allt är klart. Vi har halogenspots i taket i både kök och hall, tala med elektrikern det e han som kan hjälpa dig.....oftast.
1 svar · 1,5k läst
H
hanneli: Hej! www.myresjohus.se/index.aspx?Link=http://www.myresjohus.se/House/ListSubItemPage.aspx?SectionId=1442 (Jag har precis länkat till denna sida på en kökstråd. Klicka på vidvinkelbild ned till högre på sidan). Vi har en liknande planlösning på vårat Aria (som har kvadartisk bottenplan), dvs "T-form" m entre mitt på ena väggen, rum i anslutning til hallen som är en öppen
1 svar · 1,1k läst
T
tobbepolarn: Nynäshamns kommun i Stockholms län tar 200 kr per år för att man ska stå med i tomtkön.
3 svar · 1,6k läst
P
Pedda_P: Naturtomt , med schakt, VA och el cirka 300 tusen En hel del arbete för att färdigställa huset: isolera lite, spika panel, lägga golv, måla/tapetsera in- utvändigt. Ingår oinredd loftvåning. Totalt skulle det nyckelfärdigt troligen landa på omkring 2.2 - 2.3
8 svar · 10,0k läst
H
hakwa: Ja det finns bara ett enplans hus, men du kan välja till förlängt vardagsrum som ger dig 5,5 kvm extra, totalsumma 127,9 kvm. Vi har precis beställt ett sådant utanför Ängelholm. Tyvärr är det ganska lång leveranstid så vi får vänta till 1/3-06. Men den som väntar på nåt gott...
1 svar · 2,7k läst
F
Footos: Det var konstigt, ingen som byggt Älvsbyhus i Värmland. :D Jaja, sånt är livet. Då är det väl något annat husföretag som monterar upp Ä-hus skyltar och tar åt sig äran. ;D
1 svar · 1,9k läst
J
jedj: Hej är det någon som har en cirka prisupg. på ett Hönö hus. Verkar vara dött på säljkontoren just nu i semestertider?
0 svar · 808 läst
P
Pedda_P: Knepig fråga som antagligen är helt omöjlig att svara på. Det beror ju på hur huset skall se ut, byggtekniska lösningar, inredning etc. En del lösningar blir billigare med det ena och vice versa. Enda sättet att få reda på det är att ordna planlösningen, inrednings-specificering och rå-skiss på det yttre med fönster, panel, tak och annat och sedan skicka runt för offert. Så
1 svar · 909 läst
T
torsten: Hej Tyska! Vielleicht kann ich etwas zu dem Thema beitragen: info@stodenberg-schwedenhaus.de mvh Torsten Stodenberg
5 svar · 1,1k läst
S
Strixx: Jo... Men jag stälde en följde fråga, vilken firma är det som gör markentreprenaden? Om du svara på det kan vi ju berätta för dig om någon fått det med. Sen kan jag bara beklaga din inställning. Det är ju tackvara att folk sväljer sådant betende från säljarnas sida som gör att dom kan fortsätta. Hade folk bara vågat sätt ner foten och säga ifrån, hade dom inte kunnat
10 svar · 1,3k läst
C
cat_stevens: Om du menar suteränghus dvs med en hel våning där nere också så behöver det kanske inte bli så mycket dyrare. Murningen kostar ju iofs, men ni får ju en hel våning därnere. Huset borde alltså kunna göras mindre ytmässigt. Det innebär mindre platta och mindre tak. Två dyra komponenter på ett hus.
6 svar · 1,9k läst
B
beatrice: Om ni har en attraktiv tomt eller originell planlösning så hör med säljaren på husföretaget om de är intresserade av att ha huset som visningshus - det har gett bra resultat för oss och Skidstahus har verkligen lagt manken till för att vi ska bli nöjda, även med priset. Plastmatta i badrummet är visserligen en billigare beklädnad än kakel men eftersom tätskikten ändå måste dit
20 svar · 2,3k läst
T
therese82: vi har beställt ett v 21 och det är helt färdigt förutom att vi måste gjuta plattan. :)
1 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.