UlricaLjungh skrev:
Vilka husföretag rekommenderar ni? Vi ska bygga i Östersundstrakten oc de flesta företag finns söderut.
Det är en djungel att hitta rätt. Vi vill bygga ett hus i gammaldags stil, men inte till vilket pris som helst. Finns det något man kan bygga för ca 1,5 milj då man gör mycket själv?

/Ulrica
Hej! Det finns ungefär lika många olika rekommendationer på husföretag som det finns husföretag - om du läser några tråder under "hustillverkare" samt "refab trähus" vill du hitta mycket olika åsikter ang olika husföretag, allt i från jubel till katastrof. Inom varje hustillverkare kan det variera mellan olika kontor/säljare hur du blir bemött och hur flexibla dom är och hur snabbt dom löser evt problem. Det är ochså absolut möjligt bygga hus för 1.5 (ex tomt?) om man gör mycket själv. Jag bygger med Myresjöhus då vi blev mycket bra bemött frän den lokala säljaren.

mvh hanneli

Sidensjöhus! (ligger utanför Ö-vik) Tex villa Sörgården har jag fått pris på NF inkl inredd vindsvåning 1 693400 kr (Sthlm pris). Väljer du att göra en del själv kommer du ju ner i pris. Vill du tex inreda v.våningen själv kan du dra av ca 350 000 kr på prislappen.

Har inte själv byggt med dom men funderar på det! ;)

Vittjärvshus finns ju också norrut tror jag...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.