S
Stoffe_byggare: Vad menar du? [citat]
6 svar · 2,0k läst
E
emerson: Det är nog som sly_fox säger, även fast TH skött sig på ett ställe, och troligtvis på de flesta, så betyder det inte att dom kan ha bettet sig riktigt uselt på Stockholmskontoret. Från detta forum har jag fått närmare 10 stycken med ungefär samma upplevelse,, vissa med riktigt kärnfulla utryck om säljerens/säljarnas beteende. Min grannar dit jag nu snart flyttar,, har väl inte
18 svar · 5,2k läst
K
kram: Det var också ett jättefint hus! Vet någon hur vittjärvshus ligger prismässigt i jämförelse med TH??
2 svar · 1,1k läst
P
Pedda_P: Myresjöhus glömmer inte, de har helt enkelt gett mig pris på hus ovan grund, det vara bara det att de inte talade om att de gav pris på det viset innan jag frågade detaljerat, likaså gäller Värsåsvillan. Det är förvillande för den som ringer runt och kollar huspriser inledningsvis eftersom de flesta andra jag kollade med då gav pris med grunden inkluderad (vilket man tycker borde
6 svar · 5,4k läst
W
Werner: Hej!! Är det någon på detta forum som har byggt ett Duvemåla hus från smålandsvillan?
0 svar · 1,5k läst
F
FamFriden: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kontakt;action=display;num=1128940498;start=0]Socialt & projekt[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 2,9k läst
Suzz
Suzz: Ett tips; sök i forumet! Vet att det finns fler här som är intresserade av det huset, så det borde finnas ett par trådar om det.
1 svar · 3,8k läst
B
Bonnie: Tackar för bilderna.. Ja det verkar ju gå alldeles utmärkt med både dusch och badkar i badrummet. :D
2 svar · 2,1k läst
E
emerson: var någonstans i landet bygger Ni.?? Med facit på hand ( TH här också..) så skulle jag om möljigt så tidigt som möjligt försökt få till möte med byggplanerera,etc utöver säljarna.. för oss som icke vana husbyggare så var det först där som mer vettig information kom fram. Ett annat tips, ( beroende på Er egen vana vid husbyggen ) är att se till att någon av Era entreprenörer
1 svar · 2,4k läst
P
paso: Vi tog helt enkelt bort väggen bakom trappen och har även snedställt dörren in till sovrummet som blir kvar, så den får samma vinkel som badrumsdörren. Detta medför att man behöver använda en limträbalk då avståndet tvärs över från köksväggen blir större, samt att det tillkommer några tusen för att anpassa trappen med spalje mot det nya allrummet/matrummet och ett helt lackat
6 svar · 937 läst
U
Ulo: Tack så hemskt mycket för infon. Nu några dagar efter meddelandet skrevs och något mer klokare känns det som om en totalentreprenad är vår grej. Plus en alla möjliga försäkringar som går att få. Vi vill bara hitta en tomt och ett hus som passar oss och vänta tills det är färdigbyggt. Vi har varken tid och ork att hålla reda på alla entreprenörer under byggtiden. Jag är dock
1 svar · 1,5k läst
A
anno2069: Vi funderar på Pärlugglan.
3 svar · 2,1k läst
H
hempularen: Fastighetsägaren är alltid ytterst ansvarig för arbetsmiljön, dvs oavsett vilka avtal du har med totalentrepenören så kan du som fastighetsägare bli straffskyldig för ev olyckor. Det man däremot skall se till att avtala är att ev skadestånd till olycksdrabbade arbetare skall betalas av entrepenörens försäkringar. Och viktigt, begär bevis på att försäkringen är betald! I
4 svar · 3,2k läst
K
Kermit_123: Man bör skilja på kvalitet och standard. Älvsbyhus har lägre standard. Lägre kvalité vet jag inte.... Vi har inget kakel, men det är inget vi saknar... Vi har inte så mycket annat lullull heller, men klarar oss fint utan det också...   Trägolv och lite annat har vi dock valt till. Vad gäller planlösning, så visst, man kan ju inte ändra och dona som man vill.... Köper man till en
12 svar · 3,8k läst
J
johanami: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Juridik;action=display;num=1128065284;start=0]Juridik[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,2k läst
M
m1nn13: Vi var i kontakt med Haaks för ungefär ett halvår sen. Vi har ett arkitektritat hus som vi ville att de skulle bygga. De verkade seriösa  - men de var helt omöjliga att få tag på. Vi ringde och ringde och ringde. De ringde aldrig tillbaka. När vi slutligen träffat dem och fått en offert tog de sig aldrig tid att följa upp den. Konstigt tyckte vi som anlitade en annan firma. Antagligen
2 svar · 1,5k läst
D
Desdemona: Vi håller också på att bygga och hoppas att allt ska vara klart för inflyttning om ganska precis en månad :o. 1=Vilket hus valde ni? Gottskär från A-hus. 1 planshus efter förstoring är det 139.5 m2. Här trillade många husleverantörer bort när de inte visade något intresse alls för oss eller kom med helt vansinniga förslag. Till slut blev det så att vi tog den säljaren vi ville
5 svar · 2,1k läst
K
Kaxa: Om du inte får mitt privata meddelande... Vi har varit inne i det visningshuset i Falun. Det är kanonläckert, verkligen jättefint!!! Vår tomt har planerats, de har förberett grunden som ska gjutas nästa vecka och om två veckor kommer huset. Det ska bli otroligt spännande! Vårt hus "finns inte" men om du vill kan jag gärna skicka lite bilder på ritningarna. Var i Leksand har ni tomt?
5 svar · 2,7k läst
B
brogatan: Hej! vi var på sandhamnsvisning i helgen, så jag har lite bilder och nån filmsnutt. mejla mig så får du dem! anders.andersson@hallandsposten.se Verkar vara ett jättefint hus...
1 svar · 998 läst
Carisma
Carisma: [citat] Vet inte om du hänvisade till mitt inlägg när du säger "halventreprenad"...? Men jag skrev _delad_ entreprenad.... Som är följande: "Vid delad entreprenad skriver du ett skriva avtal med varje företag som är inblandat - ett med elinstallatören, ett med golvläggaren etc. Väljer du denna entreprenadform måste du se till att varje entreprenör ger ett 10-årigt konsumentskydd och
4 svar · 2,0k läst
S
sisse: Jag tycker Forsgrens verkar vara ett bra företag, samt att dom kör med kvalité till 100%. Funderar själv att köpa av dom, då dom är så energisnåla. Ring till en säljare och snacka. Någon säljare som den Micke råkat ut för, sorterar ut sig själv. Dom finns i alla företag, tyvärr. Jag känner att jag kan lita på min kontakt, iallafall.
1 svar · 1,9k läst
B
brogatan: Vi var och kollade på husen i Furulund med Lummelunda i åtanke, men blev helt sålda på sandhamn. Eftersom jag inte hajar hur man lägger ut bilder här så mejla mig istället så skickar jag över dem. Ryggåstaket är inte standard (ca100000extra), och fönstren i vardagsrummet är omflyttade. Dessutom är vinkeln i matdelen borta och det avhuggna hörnet i vardagsrummet "uträtat". Men det
9 svar · 1,6k läst
H
HenkeF: Okej! Ingen som har kommit så långt så att ni har skrivit påoch byggt?
4 svar · 2,5k läst
smebo
smebo: Fick du något pris på sandhamn när ni var och tittade?Håller med om att huset ser fint ut. ::)
7 svar · 1,0k läst
P
paso: Pärlugglan är med färdiginredd övervåning för det priset. Vårt baspris i Östergötland var 1503 tkr i febr 2005.
17 svar · 7,1k läst
S
silverjenny: ;D Grattis!!!!!!! Vad blir det för pris på huset när ni gör så mycket av arbetet själv? (exklusive tomt) Vi är också intresserade av Lappli hus och skulle vilja veta ungefär hur mycket deras hus skulle kosta..
6 svar · 1,9k läst
matbr107
matbr107: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Tomter;action=display;num=1127980194;start=0]Tomter[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 2,1k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Hör av er med PM!
3 svar · 2,8k läst
I
IdaFrida: Är det nån här som fått en pris på TOrnugglan? VÄldigt tacksam om ni vill dela med er. Vilka tillval ingick?
0 svar · 1,0k läst
AnnaKanin
AnnaKanin: Vi funderar på att bygga ett Fiskarheden och är givetvis väldigt intresserade av prisuppgifter, så... Anna - anho - vad fick ni ge för ert hus?
8 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.