Hustillverkare
niclasella: Finns ingenting som visar hur deras konstruktion skulle vara bättre än andras på deras hemsida. Om de nu skryter med att de är så bra varför vågar de inte visa det? De pratar om stillastående, luft det har vi med i vårat blivande hus i trelager. Häls från en som undrar.
WeeBe: Har själv funderingar på att bygga Skidstahus, i Timrå faktiskt :) De har som jag ser det en mycket stor fördel och det är att de är felxibla och man kan göra sin egen planlösning. Detta är helt avgörande för oss då vi vill ha enplans med 4 sovrum och inte alltför stort max 135 m2. Denna typ av hus är det inte så gott om bland husleverantörernas planlösningar. Att dessutom få
Jenna: Hej Vi kikade också på lommen men ville ha det lite större, 168 kvadratmeter. Jag har tyvärr inte sett bilder på det men det verkar vara ett trevligt hus. Vi gjorde så här: Begärde offert på Lommen med våra tillval inkl tomt o allt annat, + de extra kvadrat vi ville ha, det skulle kosta ca 2,5 milj. Det tyckte vi har lite dyrt så vi tog Lommen ritningen, ritade om den så som vi ville
jessand: Hejsan, ja det verkar ju vara som du säger; när man kollar lite närmare på byggda MH så ser man ju att det finns en enorm variation beroende av egna val hos köparen. Det passar oss utmärkt! Vi har kikat igenom de flesta hus men kan inte hitta en enda planlösning som passar - inte oväntat men... :o Lite synd för oss är att vi är, om vi nu köper tomten, bundna till myresjöhus och kan
tias50: Hej! Är intresserad av en tillvalslista för älvsbynhus. Vore tacksam om någon har möjlighet att mejla den till mig!! MVH Mathias
TMC: Vi funderar också långtgående på att välja Trivselhus - någon annan i Göteborgområdet? Sara / Peter
sjutumfyra: Har någon erfarenhet av dessa företags tjänster. Planerar en tillbyggnad i form av ny våning och tror att konceptet med en modulbyggnad skulle passa oss. Tar gärna emot andra tips på företag som gör nya våningar i stockholmsområdet!!!!
lbg: Hej, ja, först och främst undrar jag om ni på det totala är nöjda med dem? :D Finns det mindre smickrande saker som ni upptäckte efter hand? Gick kostnaderna upp på saker ni inte hade förväntat er och som Götenehus rimligtvis hade kunnat förutspå? Hur har de tacklat saker som inte gått som de ska? Har ni byggt i Stockholm? Vad har ni byggt för hus? *nyfiken* :D Vi står faktiskt
izza: Hej på er alla. Vi planerar att bygga nytt i småländska Ljungby. Huset som är intressant är Eksjöhus "KVADRATEN". Nu undrar vi om det finns någon som har byggt detta hus i närheten, om så är fallet skulle vi bli mycket glada om vi kunde få kontakt med er för att kanske få en lten visning av huset eller info om hur ni tyckte att bygget med eksjöhus gick. Bra och dåliga saker...
ulda: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Juridik;action=display;num=1128940585;start=0]Juridik[/link] av Marlene Eskilsson.
HM: Hej, vi funderar på att bygga med Vårgårdahus. Vi har spanat in 1 ½-planshuset Eken... någon som byggt ett sånt eller varit inne i ett? Hur är planlösningen i verkligheten? Någon som byggt med Vårgårdahus i Stockholmsområdet? Erfarenheter?
jessand: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1128940735;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
RoDj: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kontakt;action=display;num=1130232085;start=0]Socialt & projekt[/link] av Marlene Eskilsson.
solvejg: Vi ska bygga ett älvsbyhus med vidbyggt garage i ekerö kommun. ÄH vill ha 365 000 för markarbetena. 15 000 är för mobil lyftkran. Tomten har rätt mycket träd och sly precis där vi ska bygga (träden kommer att kapas i 3-metersbitar och läggas på av oss avsedd plats på tomten), ÄH ska dra vårt vatten från det gamla huset som finns där, samt koppla ihop båda husens avlopp och göra
Jonas75: Vi betalade 690' för stommen till Mirakelvägen oinredd öv. Detta var i Nov 2004 (sen höjde dom väl priset med typ 150-200') Vi valde tillval för ca 250' tex kamin, Balingslöv Meny luckor, takfönster, isolerad öv med spångolv, alla maskiner i rostfritt och bästa energiklass, böt ut i stort sätt alla fönster mot bla stora golvfönster 210 x110, hängde på ett burspråk, släta vita
johana-9: Vi har en kontakt på rötmotaverken (http://www.rotmotaverken.se/) som jobbar åt dem i estland och i sverige, hon pratar både svenska och estniska. Hon har pratat med vår kontakt på husföretaget och har sålt den färg vi vill ha till dem. Transporten kommer vi att ta med ett estnisk företag som vi brukar använda i mitt jobb. Vi blev dock även erbjuden att husleverantören själv skulle
BESKT_AT_WORK: Jag har en granne som byggt ALLT själv förutom el. Enplans putsad där plattan var 240 varav garage 40. Han hade budget på 1,8´´ och jag trodde ALDRIG han skulle fixa det. Men jag fick bita mig i tungan... Han har slitit också, jag skulle inte b yta med honom...men nu njuter han av sitt arbete och familjen har han kvar också.... Vissa lyckas med det dom säger att dom vill göra, vi andra
akirlu: Vi har fått ett gott intryck av den person, försäljaren , som vi haft kontakt med. De var snabba att lämna prisuppgifter, vilket har tagit väldigt lång tid hos andra. Men vi efterlyser själva mer information om dem. Det har inte alls varit några problem med vår ritning, arkitektritad förvisso. akirlu
Jerker: Min jämförelse utgick från Stora katthult som har ungefär samma yta på BV /Jerker
piokor: Vi har funderingar på att köpa och flytta ett teamboro hus. Finns någon som flöt det, eller kan göra det. var problemfritt, hur mycket kostar det osv ???
Annsie: Hur har det gått med bygget?? Vi förhandlar bl a med Myresjöhus just nu och det skulle vara väldigt spännande att höra hur ert bygge har fortskridit. Hoppas att det har gått bra med takläggning osv. Skriv gärna och rapportera!
lbg: Ja, de är också våra favoriter! Har man rätt tomt och ska bygga 2-plan är det så fina hus!! Vi ska ju bygga sluttningshus, så det föll på det. Lycka till, berätta gärna hur det går!
Lindhardsen: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Bygglov;action=display;num=1128458587;start=0]Bygglov[/link] av Marlene Eskilsson.
PA: Tittade på deras hemsida och konstaterade att namnet på VD är mycket bekant. Kan (men behöver inte) vara tidigare firmatecknare för CML byggnads, en firma som tyvärr varit inblandad i mitt husbygge. Slarvigt bygge med ritningar som man ser som rekomendationer är den korta beskrivningen av det hela. Om det rör sig om samma person så skulle jag tänka 2 gånger innan jag gick till affär
sunrin: "Kakel ovanför vask och spis får vi till vårt utan tillägg" Är du säker på det. Montörerna brukar kunna fixa detta, men de vill gärna ha betalt.