Hej Johan du får nog räkna med ett år.Lite beroende på var du ska bygga. Jag vet oxå att det finns de som fått sina hus levererade mycket tidigare. ::)

Vi fick besked förra veckan om att huset kommer vecka 7 nästa år vid beställning nu.

Hmm, ja, det senaste jag hörde var leveranstid 15-18 månader. Det är kanske modellberoende?!

Vi har planerat att bygga i Luleå. Jag frågade försäljaren om leveranstiden. Han sa att om vi beställer idag får vi huset levererat efter semestrarna 2006. Just nu verkar leveranstiden vara 15-16 mån i Norrbotten. Det känns alldeles för länge!

De gör ca 30 hus i veckan.På deras hemsida står just nu att de tillverkat hus 24001.Så dom har rätt mycket att göra. :-/

Det verkar som att olika säljare för Älvsbyhus har olika leveranstider. Kan man då beställa huset av en säljare som har kortare leveranstid fastän man bor i ett område som inte ligger inom säljarens område? Nån som vet?

"Det verkar som att olika säljare för Älvsbyhus har olika leveranstider. Kan man då beställa huset av en säljare som har kortare leveranstid fastän man bor i ett område som inte ligger inom säljarens område? Nån som vet? "

Som vi förstod det när vi beställde vårt hus, så var man tvungen att köpa av den försäljare/agent som hade hand om det område som huset skulle levereras till. Så sa man till oss iaf.

Lycka till!
/L

Det är uppenbarligen olika leveranstider i olika delar av landet. Älvsbyhus verkar ha någon form av tilldelning av kvoter till olika områden. Det går helt kalrt inte att välja säljare. En säljare har ett visst geografiskt område.

Tror det funkar som så att varje säljare lägger en budget på hur många hus dem ska sälja. Dem husen får dem kortare levtid på. Säljer dem däremot fler så rinner veckorna iväg. Idag är det iallafall bara en vecka kvar för mig...

Åååh, vad avundsjuk jag blir. Vad har ni för hus? Vi får vårt Trym v. 34.

Lycka till och hoppas allt blir bra!! ;)

Det är ett Höner med öppen planlösning. Ska bli riktigt roligt att se när det kommer...
É bara två dagar kvar...

i går beställde vi har ett Torgrim till Luleå och  leveransen är v47 2006 :-/ ,känns så långt bort, men man hinner spara mer!!

Jag undrar också!Om det är så att de har nästan ett års leverantid så måste man ju jaga fatt på nån annan leverantör.Det är ju inte hållbart att köpa en tomt för en massa pengar och sen sitta på kostnaderna i ett år! :-/

Vi är åxå inne på ett Älvsby hus men de tomter vi har kikat på e inte "till salu" än så 12 månader blir nog lagom för oss, tyvärr...

Vi skall bygga uppe på Kronan . när beställde ni erat o var skall ni bygga :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.