Vi har precis lagt ut en offertförfrågan på ett hus hos dem. Är lite nyfiken om det är fler som är intresserade av denna firma?

Vi har också lagt in en offert förfrågan hos dem, men det har tagit över en månad nu och fortfarande inget svar...

Emmakr skrev:
Vi har också lagt in en offert förfrågan hos dem, men det har tagit över en månad nu och fortfarande inget svar...

Ok, va trist! Vi har lagt in en offert i Umeå. Mailade in den under dagen så än kan inte vi invänta svar i alla fall! ;) Har i alla fall en fd kollega som bor i ett sånt hus och är jättenöjd. Han har själv jobbat åt några andra stora hustillverkare men skulle lätt bygga med Vitjärvshus igen, känns som ett rätt bra omdöme så vi är väldigt nyfikna på hur de är. Har även varit i hans hus och tyckte det känndes väldigt välgjort, vilket är viktigt för oss!

Vart ska ni bygga?

Ja, jag har för övrigt bara hört gott om dem, det är bara trist att det tar sån tid... Vi ska iofs bygga nere i Skåne...

Vi kommer eventuellt att bygga i Luleå och funderar lite på Vittjärvshus. Pratade med säljaren häromdagen och han sa att man får räkna med ungefär 10 000 kr/m2 nyckelfärdigt (Norrbotten). Undrar om det priset verkligen stämmer? Är det någon som har byggt med Vittjärvshus och kan säga vad ert hus kostade/kommer att kosta?

Jajo skrev:
Vi kommer eventuellt att bygga i Luleå och funderar lite på Vittjärvshus. Pratade med säljaren häromdagen och han sa att man får räkna med ungefär 10 000 kr/m2 nyckelfärdigt (Norrbotten). Undrar om det priset verkligen stämmer? Är det någon som har byggt med Vittjärvshus och kan säga vad ert hus kostade/kommer att kosta?
Vi tog in offert från dem och kvadratmeterpriset låg på ca 12.000 (men då hade inga tillval gjorts ännu). Virriga prisuppgifter/offerter plus långa väntetider för att öht få offert/ändringar gjorde att vi valde bort Vittjärvshus. I Norrbotten.

10 tkr/m2 lät rätt lite då de flesta husföretag verkar kosta minst 12 tkr/m2.  Förstås spelar det säkert in vilket typ av hus man bygger. Ni Birgi ska väl bygga ett nyfunkishus (det kanske är dyrare att bygga?) - undrar vad ett hus från deras katalog kostar?  

Vad dåligt att det verkar ta så lång tid att få in offerter från husföretagen!!

Ja, det är verkligen trist att det tar tid att få in offerter! Vi har ju inte ens vår tomt ännu men "vår" säljare mailar oss kontinuerligt med frågor kring offert/tomt så vi har i alla fall kontakt hela tiden (vilket känns bra)!

Anneli skrev:
Har i alla fall en fd kollega som bor i ett sånt hus och är jättenöjd. Han har själv jobbat åt några andra stora hustillverkare men skulle lätt bygga med Vitjärvshus igen, känns som ett rätt bra omdöme så vi är väldigt nyfikna på hur de är. Har även varit i hans hus och tyckte det känndes väldigt välgjort, vilket är viktigt för oss!
Vi har byggt med Vittjärvshus som synes (det är vi som har hemsidan som det refereras till uti denna tråd), och jag måste säga att jag är jättenöjd just med kontakten med Vittjärvshus. Alltid lätt att få tag i Birger Hallin, bra svar på funderingar och god mailkontakt. Jag mailade frekvent med frågor, justeringar och kompletteringar, och fick svar snabbt under byggets gång.

Vi har byggt ett ovanligt hus för att vara Vittjärvshus, men trots detta känns det genuint byggt och de har hittat lösningar på våra önskemål. Som alltid gäller det att hålla sig framme och ha tät kontakt med både byggfirman och snickarna på plats, man kan inte släppa taget helt trots att det är nyckelfärdigt. Annars blir det lätt missförstånd som är svåra att lösa i efterhand. Det gäller alla husleverantörer gissar jag.

Jag är i alla fall mycket nöjd med vår husleverantör, ffa för att de fick oss att känna att vår husidé var intressant och viktig, och att det verkade som de lyssnade på oss i alla våra önskemål under resans gång. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.