Hej.

Vi har tittat runt i huskataloger och på husleverantörernas hemsidor, vi söker ett hus som inkl grund max får kosta 1,5 mille, vi har tänkt oss 1 1/2-plans hus med öppenplanlösning.
Vilka husmodeller ska jag titta efter, har koll på Älvsbyhus alla modeller vad finns det för andra?

Det blir nog svårt, Smålandsvillan skulle jag säga isåfall.

Alltså bara huset och grunden, sen tillkommer tomt markarbeten diverse avgifter ..!

Allstå bara själva huset nyckelfördigt inkl grund för 1,5 mille.

Kanske Älvsbyhus

ugglan/hökenserien från Lb-hus ligger ungefär där i pris...

Hur mycket du gör själv påvärkar ochså priset kraftigt.

Sand från Anebyhus (i deras nya budgetserie Folkvillan) kostar drygt 1.4 inkl gjuten platta.

HM skrev:
Sand från Anebyhus (i deras nya budgetserie Folkvillan) kostar drygt 1.4 inkl gjuten platta.

Ok låter intresant..!

Är 1,4 stockholms pris eller..! Faaan tycker allt är dyrare i sthlm..

Javisst är det Stockholmspris...

ok tack

;D

Vi har kollat på ett Lammhult från Smålandsvillan.

Kostar med inredd övervåning + grund ca 1.300.000:-

tilläggas ska att standarden inte är så hög.

Hjältevadshus har flera hus under 1,5 miljoner, bla Björken, Nygård, Mogården, Rosen, Aspen, Oxeln, Enen.

Under 1,6 kan du få Västangården och Staffansgården... Har nämligen själv kollat runt efter samma sak.

Detta är då priser på Hus + Grund nyckelfärdigt!

Jag känner en som precis har byggt Hjältevadshus för 1,5 milj. De har ändrat en del och har en del tillval så deras budget sprack, men de kompenserade det genom att göra ovanvåningen själv och sparade ett par 100 000 på det.

Modulent smartstart ett billigt bashus (ca. 765000), då tillkommer grund (ca. 180000) och ett inredningspaket ( ca. 60 000), det är inte så himla orginellt, men det blir ju pengar över tull att göra roliga tillval :)

Lb-hus, duvhöken. Vi fick kalkyl därifrån förra veckan, 1,4 inkl. grund + ganska mycket tillval..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.