1 454 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hjältevadshus - mogården
Hej alla
Vi har precis köpt en tomt och står nu och väljer mellan Mogården och en smålandsvilla (Nybro). Vi har under denna helgen blivit allt mer och mer intresserade av ett Mogården och undrar nu om någon har erfarenhet av just detta huset exempelvis vet vad ett MOGÅRDEN Utan tillval kostar?! Undrar även om takkupan är standard eller om den är ett tillval, och i så fall vad kostar den? Tack för all hjälp på förhand / Lotten
Vi byggde för 2 års sen och då gick mogården på (utan tillval) 1.181.000:- Men det har väl höjt lite grann sen dess gissar jag.
Vi är i alla fall jättenöjda med vårt hus! Allt flöt på utan större problem.
Det är prisvärda hus. Man får mycket på pengarna, både vad gäller grundstandard och även tillvalen. (Om man nu inte vill spara ännu mer och göra lite själva).
De är flexibla så det är inga problem att flytta väggar, ändra planlösningar m.m som annars kan vara problem med modulhus (t.ex. ä-hus och smålandsvillan)
Smålandsvillan är jag inte alls förtjust i. Vi kikade lite på dem, men där otroligt mycket som inte var standard, bl.a. nåt så simpelt som trappan till övervåningen..?!
Lycka till med husbyggandet!
Vi är i alla fall jättenöjda med vårt hus! Allt flöt på utan större problem.
Det är prisvärda hus. Man får mycket på pengarna, både vad gäller grundstandard och även tillvalen. (Om man nu inte vill spara ännu mer och göra lite själva).
De är flexibla så det är inga problem att flytta väggar, ändra planlösningar m.m som annars kan vara problem med modulhus (t.ex. ä-hus och smålandsvillan)
Smålandsvillan är jag inte alls förtjust i. Vi kikade lite på dem, men där otroligt mycket som inte var standard, bl.a. nåt så simpelt som trappan till övervåningen..?!
Lycka till med husbyggandet!
Klicka här för att svara