Vimmerbyhus fortsätter i samma stil som tidigare. Vi hade garantibesiktning i förra veckan och inte helt förvånande dök inte någon representat upp från deras återförsäljare (Ekenbergs arkitekt kontor i Sävedalen/ Göteborg) upp. Kan bara utgå ifrån att beror på hur de har uppfört sig tidigare. Detta företag har sedan länge ignorerat oss som kunder.:mad:

Jonny Blad
Mölnlycke

P
Arkitekt Ekenberg ritade vårt hus och vi blev väl bemötta med våra önskemål och tankar. Nu bygger vi inte Vimmerbyhus utan lösvirke i egen regi men vi var nöjda med hans bemötande.

Hemmakatten
Jonny B; Du måste som ny medlem, se de inkopierade reglerna nedan, uppge namn och bostadsort för att ge referenser.
Hemmakatten
moderator

- Den som ska varna för eller hylla en hustillverkare kan inte vara anonym utan måste vara tidigare känd i forumet och/eller uppge namn och bostadsort. Detta för att det oftast är kontroversiella uppgifter som måste kunna verifieras av läsaren. Lösryckta påståenden från en anonym medlem leder ingen vart. Underbygg dina uttalanden väl så att de är trovärdiga. Undanhåll inte heller väsentlig information.

- Enligt svensk lag är det förbjudet att publicera kränkande information om enskilda individer. Var därför särskilt noggrann med att bara tala om företaget och inte individerna när ni berättar om negativa upplevelser av olika företag.

Delen med att rita huset fungerade jättebra för vår del också och det är vi väldigt nöjda med. Det tråkiga beteendet började senare. Så om ni valde deras tjänst att rita huset förstår jag att det fungerade bra för er del och hoppas fortsättningen blir lika bra

/Jonny B

Tyvärr har vi precis samma erfarenheter som er, Jonny. Jag tror inte heller att det enbart är Partilles kontors fel i vårt fall. Även Vimmerbyhus struntar i alla fel vi påpekar. Våra problem har bestått i ritningar som inte kommit i tid, felaktig information under tiden, sena leveranser och ett företag som lägger all skuld på kunden. För oss var det också så att vi reste huset den 2 juli i år och då gick hela företaget på semseter, inkl. Vimmerbyhus personal, så det fanns ingen att nå under resningsdagarna och fram till den 6 aug. Ekenbergs var dock tillbaka ett par dagar tidigare. Och man ska ju påpeka transportfel innom tio dagar...:confused:Hmm.

Vid sista samtalet med huvudkontoret blev jag också kallad "lilla gumman":mad:, när jag påpekade att vimmerbyhus har ett ansvar för den produkt som de levererar. Snacka om att ha en nervärderande syn på sina kunder.

Sofia Pehrson
Tjörn

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.