L
Labba: Hejsan! Kan rekommendera en kille i Haninge som vi har anlitat som kvalitetsansvarig, för det är väl det du menar som KA? Han driver en firma som heter Tom Cidell Bygg & Kvalitetssäkring. Du når honom på 070-7553666 eller 08-50861208. Vi blev själva rekommenderade att anlita honom. Priset vi betalar är 16 500 kr med moms för hela uppdraget helt enligt vår offert ifrån Trivselhus. Lycka
1 svar · 4,8k läst
L
Lukasl: I stomrest ingår väl "tätt hus" dvs ytterväggar och bärande innerväggar, mellanbjälklag och tak. (dock ej läkt och pannor) Dettan kan säkert variera beroende på leverantör. Dock ingår ju materialet till resten.
17 svar · 8,0k läst
TorOdd
TorOdd: Tänk också på att ett hus som är dyrare att köpa kanske blir betydligt billigare i drift, både i energikostnad och underhåll....
3 svar · 10,1k läst
HarGer
HarGer: [citat] Hej! Vi är väldigt nöjda med Tenor-huset - har bott där i en månad nu. Ett lagom stort hus där det inte finns några outnyttjade kvadratmeter någonstans. Hör gärna av er ifall ni undrar över något mer specifikt.
51 svar · 22,4k läst
·
8
828698: Hej! Vi funderar på att bygga ett nytt LB-hus (Hussvalan (http://www.lbhus.se/vara-hus.php?house=690)) i Stockholmsområdet, närmare bestämt i Lövbrunna, Täby. Vi kommer inte att ändra det så mycket (tror vi). Byggherren har redan specificerat en del saker, som t.ex carport med förråd. Det vi har bestämt att lägga till grundutförandet är balkong på övervåningen, stort badkar och
0 svar · 3,7k läst
B
billy_baver: Perpendicular verkar ha helt rätt i detta. Jag skumläste för snabbt, och fick den felaktiga uppfattningen att man levererar i volym och nyckelfärdigt. Däremot skulle det kunna vara god idé att resonera skräddarsydd offert med det här gänget - http://www.enkelrum.se/ Förutom små trädgårdspaviljonger erbjuder detta företag "även skräddarsydda speciallösningar som förråd, bastu,
12 svar · 5,5k läst
C
combato: Hej, Jag och min fru funderar på att gå vidare med Dekorhus. Vi fick en offert som var ganska OK, men vi vet väldigt lite om företaget och hur dom fungerar när man väl påbörjar själv byggprocessen osv. Håller dom tex, Pris, Löften, Avtal osv. Vilken kvalite har dom på sina hus och hur fungerar byggprocessen i helhet? Någon som har något att dela med sig? /T
0 svar · 3,0k läst
H
Hembrennarsven: Hmm de beror ju på....att de e glasdörr gör ju inget iofs för då får man ju lite ljus in....insyn e inget ja behöver oroa mig om då ja har ett berg i vägen för närmsta grannen....och även om ja skulle ha insyn så skulle de inte göra mig nåt för dom har väl sett nakna människor förr....inte för att ja springer omkring naken jämt men de händer ju titt som tätt eftersom de e
1 svar · 6,4k läst
P
pureevil: hej, jag har byggt ett lommen nu i somras, och har en hel del bilder, men bilden måste tydligen vara i 640x 480, och jag orkar inte göra om storleken, men kan skicka dem via mail om du vill. Min mail e simon.eldh@gmail.com Mvh //Simon
4 svar · 10,4k läst
P
puttilutt: Vi är snart klara med vår Lövsångare från Fiskarhedenvillan, vi breddade mittsektionen (tog den från Domherren), byggstart i november 2007. Angående de uppskattade priserna från Fiskarhedenvillan, tänk på att: - Priserna är just uppskattade och kan skilja mellan olika orter med tanke på vad snickare tar i timlön. - De förutsätter att det är en snickare som har erfarenhet från att
3 svar · 4,4k läst
P
puttilutt: Två presenningar räcker inte långt alls... vi är snart klara med vår Fiskarhedenvillan Lövsångare, vi började med att bygga ett garage själva, kan inte begripa hur man skulle få ihop det om vi inte gjort det först. Inte kul att behöva ha allt material liggande ute, så om ni har möjlighet börja med garaget först, gör det i alla få så långt så att det är tätt och låsbart.
5 svar · 5,9k läst
I
impossible: Hej! Från byggytan räknar man även bort tak över entré och altan för att få fram boytan. Kolla kategorin för "bygglov", där finns flertal liknande diskussioner: http://forum.byggahus.se/bygglov/ Test annars sökfunktionen. Lycka till
2 svar · 12,4k läst
A
Andreas28: Hej Får man fråga vad detta kostar? Ska ni ha garage, hur stort isf? Vad har ni gjort för tillval och ändringar? Rostfritt kök, centraldammsugare och larm är väl standard? kanonbra tycker jag skriv gärna och berätta mvh Andreas
1 svar · 4,3k läst
D
Dorfen: Här är en byggare till som byggar Björklidenhus, dock har dom inte kommit lika långt som ovanstående byggare. http://villatrendig.blogspot.com/
3 svar · 4,9k läst
volvo
volvo: [citat] Japp! Dock gäller det att det är otvetydigt just elementet som det är fel på och inte tex. injustering av värmepanna, termostaten, eftersatt underhåll, rördragningsfel etc.
3 svar · 5,4k läst
H
husköp: Hej! Är det nån som bygger med JB- Villan elller har byggt nyligen. Hur är dem att samarbeta? Kvalitet mässigt och pris mässigt var ligger dem på?
0 svar · 4,7k läst
E
Ellemm34: Vi har självrengörande fönster på vårt LB-hus. Kommer bara regnet åt fönstren så blir de rätt rena faktiskt. Om inte får man själv vattna de lite med vattenslangen. Man får aldrig putsa de för då förstör man hinnan.
8 svar · 4,7k läst
S
Sundbergs: Hej allihopa! Ny på detta forum, men jag har använt sökfunktionen och inte hittat någon info i ämnet :) Jag och min fru står i begrepp att köpa en tomt utanför Uppsala. Tomten ska bebyggas av Agerstavillan, ett litet (?) företag från Bälinge. Detta är förmodligen ett långskott, men finns det någon som har erfarenhet av denna entreprenör? Vi har haft flera diskussioner med
0 svar · 3,1k läst
v-g
v-g: Hästens har mig veterligen inte höjt ännu och det var ju i höstas de började med reklamen.
6 svar · 3,6k läst
M
maggan9: Här nere i skåne går det att få älvsbyhus med puts...
40 svar · 11,9k läst
volvo
volvo: [citat] Min uppfattning är att ca 90% är nöjda, 9% missnöjda med småbagateller och 1% har anledning att dra det inför domstol. Detta handlar dock om de etablerade husfirmorna som säljer främst på total- eller generalentreprenad. Bland de som anlitar utländska firmor (från öst) till nyproduktion, till- eller ombyggnad är nog situationen dem omvända. Ca 10% är nöjda och 90% mer
2 svar · 4,4k läst
R
rufsiga: Ni måste ha ett bygglov el förhandsbesked på kommunen innan ni kan avropa huset på Eksjöhus Leveranstiden på eksjöhus är just nu betydligt längre än 16 veckor, vi gjorde slutlig beställning(avrop) på vårt hus v 4 och vi har fått lev. v. 36
8 svar · 4,2k läst
F
frasse72: Hej! Är det någon som har erfarenheter av Bräcke Trähus som företag eller bor i ett av deras hus? Mvh Frasse
0 svar · 3,2k läst
S
sabeln: Hej! Vi vill bygga ett sutturänghus, helst i sten, på en väldigt kuperad tomt med ingång på "nersidan" = framsidan. Prefab verkar uteslutet pga tomtens utseende. Vi har nu kommit i kontakt med Rumänbygg och även sett två av deras hus. Det verkar väldigt bra, har inte hittat någon hake än, finns det någon som har erfarenhet av dem? Stort behov av råd!:confused: Malin
0 svar · 2,9k läst
I
impossible: Hej! Vi bygger ett 1-plans hus på 140 kvm med Västkustvillan. Huset, ovan grund och utan entreprenad, med våra tillval och ändringar hamnar på 7500:-/kvm. Förhoppningsvis kan detta ge er en indikation var Västkustvillan ligger. Jag tycker du ska ringa/maila en säljare och fråga så får du ett mer tillförlitligt svar. Lycka till! //Impossible
2 svar · 3,5k läst
R
Roger Westerdahl: Hej, Vi är på väg att köpa ett hus genom Bohusvillan. Det vore intressant att få veta mer om era erfarenheter.
9 svar · 3,8k läst
L
Linisen_01: Här har ni ytterligare en till som står i startgroparna för att ev bygga hus. Önskemål är något skånelänga liknande hus i puts. Gärna öppet upp till nock i tex vardagsrum och kök. Vi hade tänkt oss mellan 120-140kvm Vi har hittat en toppentomt för 800'. Vår budget är runt 2 miljoner. Vill helst inte komma över detta. Är dock lite vilsen bland alla hus entrepenörer och
0 svar · 2,8k läst
S
saraochmagnus: Under "hemma hos" har vi lagt in bilder på vårt hus. Resning smålandsvillan lammhult
1 svar · 4,5k läst
H
hen_rik79: Hejsan! Är det någon som vet vad det är för altandörrar som levereras nu för tiden till Smålandsvillans hus? När vi byggde för 4 år sen var det s.k. franska dörrar, alltså smalare än vanligt där det endast är glas på den övre hälften. I somras byggde vi tak över altanen och genast blev vardagsrummet mkt mörkare och känns mera instängt. Vi hade helst velat ha glas i den nedre
0 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.