P
Patrik_H: Har byggt med skidsta uppe i Luleå och visst är priserna fasta... det gäller bara att vara noga med att kontrollera vad som ingår... Exempelvis vid grundförläggningen kan det tänkas att man måste bekosta extra fyllnadssand beroende på tomtens beskaffenhet.
5 svar · 10,7k läst
K
KayM76: Nån som inte är partisk som vill hjälpa oss utvärdera Björklidenhus? Erfarenheter, vetskap om konstruktion etc är välkomna! (Har inte fått leveransdeklaration ännu, förhoppningsvis ligger den i lådan när jag kommer hem ;))
7 svar · 2,4k läst
magnuse74
magnuse74: Ja man tackar så mycket! :) När vi skulle bestämma hus sökte vi massor med information på nätet men det var lite tunnt med älvsbyhus med förhöjt väggliv (förrutom ett par som byggt Torgrim i Hörnefors vars blogg jag kan utan och innan). Detta gjorde att jag gav mig tusan på att själv börja blogga och på så sätt sprida information till andra intresserade. Jag fortsätter tills
3 svar · 3,4k läst
P
Pepparkaka: Testa sökfunktionen.... http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/81417-ekeforshus-i-sthlm.html http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/75405-ekefors-ekonomen-128-a.html http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/76843-ekeforshus.html
1 svar · 5,7k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jag lägger in en bild på Hjältevadshus Östangården. Det är alltså möjligt att den har utgått från årets modellprogram, men dom kanske ändå kan bygga ett om önskemål finns.
11 svar · 6,3k läst
·
J
jackpumpa: Finns det fler förslag? Gärna hus som säljs norr om dalälven.
4 svar · 3,4k läst
N
nybyggd: hej alla!har spanat in ekeforshus och då e,v i värnamo. vad tycker ni om dessa?bra,dåliga,skit eller ?????
0 svar · 1,6k läst
K
Anonymiserad 10051: Lämpligtvis vänd er till de hustillverkarna ni är intresserade av och be om mer info... Annars så ligger mycket info ute på respektive tillverkares hemsida.
1 svar · 2,5k läst
E
emaengs: Eller om ni har tid, hjälp och kunskap, gör projektet själva. Hyr in folk till det som är tidskritiskt (som att få huset tätt), och det som man inte kan/får göra själv. Håller just på med detta, budgeten för en total renovering av undervåningen inkl en övervåning ligger på 700 000. I och för sig så har det tagit 3 år att fundera och kommer säkert ta 2 år till att utföra...
5 svar · 5,8k läst
R
RoDDan: peterokarin.blogg.se
5 svar · 7,0k läst
S
Stenmark: Visst kostar det! Det är därför vi vill att det ska blir rätt! Men i vårt fall är det mer frågan om att skaffa mer förvaringsutrymmen och trots att vi fick tag på en hyfsad!? stor tomt på 1230 kvm så är källaren nästan ett måste för att vi ska få tiiräcklig yta och en välorganiserad tomt... mvh Johan& Sus
2 svar · 1,6k läst
S
Anonymiserad 10051: Ställ en mer specifik fråga så kan du nog få ett bra svar... Är det någon viss husmodell från en tillverkare ni är ute efter eller vill ni bara veta priser på allt möjligt?? Hus kan kosta allt från ca 1,5 mille och uppåt beroende på tillverkare, standard, storlek och tillval. Till det kommer sedan tomt, anslutningar och allt annat smått och gott som plockar en hel del pengar. Dvs
1 svar · 4,0k läst
G
gus1: Hej! Någon som har byggt stenhus i Göteborg? Vilka företag finns det och vilka kan rekomenderas?:) Tack på förhand. GUS.
0 svar · 3,9k läst
T
thsi: Tack för svar. Vet inte vad PM är men kommer nog att höra vad Sävsjö kan erbjuda. Kvalitén verkar bra. Håller med om att Brahus håller hög standard. Men varför behöva tjata om att få modifierade ritningar. Nej då finns andra alternativ.
5 svar · 3,4k läst
W
walles: Vi var påväg att bygga Basic #3 med A-hus, men när vi skulle ha tredje mötet med säljaren och skriva kontrakt så lyste det igenom vad säljaren var för typ. Jag blev förvånad för jag trodde vi hela tiden hade pratat om totalentreprenad, men säljaren sa att han aldirg hade hört talas om någon som ville ha totalentreprenad. Efter en veckas fundering så bytte vi husleverantör och det
38 svar · 15,2k läst
A
adde_camilla: Hur mycket billigare blir det att beställa ett hus från Estland? Samma kvalité? //adde
2 svar · 3,4k läst
A
aasaca: Hej, Jag undrar ifall nån har koll på vad Villa Rönnebo från Värsåsvillan kostar? Vi tittar också på LB-hus (pga en tomt de har), men tycker husen ser tråkiga ut. Någon som vet var de ligger i prisklass ungefär?
0 svar · 1,7k läst
D
dreamie: Ur säkerhetssynpunkt, är pivåhängda fönster sämre än innåtgående?
7 svar · 5,9k läst
H
Helgeelg6804: Hej jag har pratat en del med Kungshus och har även fastnat för Kungsholm. De skall enligt uppgift komma med en ny leveransdeklaration. Det skall ingå mer som standard. Nackdelen är väl att priset även kommer att höjas. De har även gjort en prishöjning på den gamla med 6 % Tycker dock att man får ganska mycket hus för pengarna. Vi har jämfört mellan Kungshus och KarlsonHus. Bägge
2 svar · 1,9k läst
V
vonSassen: Du kan ju också "kämpa Dig igenom" min hemsida för att få lite detaljer mm http://hem.passagen.se/femana Helena med Sverigevillan
3 svar · 5,4k läst
V
vonSassen: Vad gäller rättsprocessen så beror det lite på ur vilken synvinkel man ser det om jag "vann eller förlorade" ! Enligt rätten var det nog jag om man bara ser till antalet felaktigheter/punkter, men om man ser det ekonomiskt, så förlorade jag nog mer pengar än Sverigevillan och Törehus, eftersom de har en helförsäkring såsom företagare. Jag hade ju bara rättshjälp med 75.000:- så
7 svar · 5,1k läst
H
Hestia: Vad kul att höra att så många är så nöjda med Myresjöhus. Det beror nog en hel del på vilket kontor och vilka säljare man har att göra med, precis som alla andra företag. Vi hade sådan otur att vi blev tvugna att anlita advokat för att ta oss ur soppan :(
4 svar · 3,1k läst
H
Hestia: Japp, våra kostnader drog i väg rejält. Framför allt på grund av att Myresjöhus hade givit oss felaktig information om markarbetena. Vi tyckte det var så allvarligt att vi valde att ta oss ur kontraktet.
7 svar · 8,3k läst
J
JK: Vi har massor med erfarenhet. Fråga på!
1 svar · 4,6k läst
J
jackpumpa: Hej! Är det nån som känner till http://www.jcchus.com/ ? Någon som byggt? MVH
0 svar · 2,0k läst
S
Smalandsvillan: Hej Vivvi och Åsa Många som bygger SmålansVillan väntar ett par år med inredningen av övervåningen - det är förstås ett alternativ. Om du inte vill inreda övervåningen, så finns 27 graders taklutning som alternativ till våra hus Villa Nybro och Villa Ljungby. Mer information får du av närmsta kontor som du hittar på www.smalandsvillan.se. Mvh Anna Marknadsstöd SmålandsVillan
2 svar · 2,7k läst
5.2 racing
5.2 racing: Ja, målare är ett speciellt folk... Tro mig, jag vet:)
4 svar · 2,7k läst
P
psklelbe: Är det nån här som byggt ett Junibacken med Eksjöhus som har bilder ? Jag funderar på att bygga Junibacken men har ingen möjlighet att få se huset "live". Skulle bli jättetacksam över lite innefrån bilder!:)
0 svar · 1,6k läst
W
walles: Jag har beställt ett Regin och kommer lägga upp bilder på min blogg http://molnbo.blogspot.com, men det kommer nog inga bilder förrens frammåt jul/nyår då huset kommer... Huset kom som ny modell i mitten på mars om jag inte minns helt fel, så det finns inga bilder än. På http://www.alvsbyhus.forum24.se finns det mer information och diskutioner om älvsbyhus.
2 svar · 4,7k läst
F
fia_1981: Jag efterlyser bilder på ett Svanvik från A-hus! Är intresserad av det mesta men interiör bilder är det som är av mest intresse! Jag har letet på diverse sajter men hittar bara de från A-hus egen sida. Är det någon här som byggt ett Svanvik kanske? Hälsningar Ann-Sofie
0 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.