5 867 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
älvsbyhus Freja
Vi funderar på att bygga ett älvsbyhus freja...
...finns det någon därute som byggt detta hus och som vill ge oss lite goda råd.
Vi funderar på att ta inredd övervåning så det är klart eftersom Freja är ett litet hus, är det någon som gjort detta och vad kostade det isåfall?
Vad är det för fabrikat på köken i älvsbyhus?
Hur mycket extra kostar det att ta kaklat badrum?
Och vad i all världen är Pivåhängda fönster som alla tar som tillval?
Tacksam för svar
Lillemor
...finns det någon därute som byggt detta hus och som vill ge oss lite goda råd.
Vi funderar på att ta inredd övervåning så det är klart eftersom Freja är ett litet hus, är det någon som gjort detta och vad kostade det isåfall?
Vad är det för fabrikat på köken i älvsbyhus?
Hur mycket extra kostar det att ta kaklat badrum?
Och vad i all världen är Pivåhängda fönster som alla tar som tillval?
Tacksam för svar
Lillemor
Det kostar från 100.000 upp till 400.000:- at fixa övervåningen beroende på vem som gör det och hur det skall se ut.lillemor skrev:Vi funderar på att bygga ett älvsbyhus freja...
...finns det någon därute som byggt detta hus och som vill ge oss lite goda råd.
Vi funderar på att ta inredd övervåning så det är klart eftersom Freja är ett litet hus, är det någon som gjort detta och vad kostade det isåfall?
Vad är det för fabrikat på köken i älvsbyhus?
Hur mycket extra kostar det att ta kaklat badrum?
Och vad i all världen är Pivåhängda fönster som alla tar som tillval?
Tacksam för svar
Lillemor
Älvsbyhus erbjuder inget kaklat badrum. Din säljare kan ha en deal med någon firma som kan göra det. Jag gissar på att man kan landa på 70.000:- man inte gör ett dugg själv.
Pivåhängda fönster är ett fönster som man öppnar utåt. Man öppnar nerifrån och ut.
Man slipper plocka bort allt ur fönstret när man öppnar det helt.
jag bor i ett Freja byggt -95. Det byggdes med "inredningsbar vind" men där gipsväggar byggdes redan från början för att vinden skulle räknas som boyta. Det är väldigt enkelt att sedan själv sätta in väggar som delar av passande rumsindelningar (om man snickrar själv). El bör man använda elektriker till. Annars kostar det förstås att anlita hantverkare. Fördelen med hantverkare är att det blir klart snabbare och inte tar flera år som det tenderar att göra om man själv håller i hammaren.
Om du inte väljer pivåhängda så öppnas de inåt.. vi håller på o får vårt Höner monterat nu (leverans i förrgår) och tyvärr kunde man inte välja till pivåfönster till övervåningen, men men, det är en så liten del i det stora hela att det inte gör nåt 
Klicka här för att svara